Onko kokemuksia moisesta hommasta? Etupää on ainakin irti sen mitä yksin nostelin,mietityttää vain se takareuna et onko siellä millainen kiinnitys.
Kellään hajua katon verhoilun uusimisen hinnasta?
F astra avo katon irroitus/verhoilu
F astra avo katon irroitus/verhoilu
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Re: F astra avo katon irroitus/verhoilu
Takaa tuo rätti ei ole periaatteessa kiinni kuin vaijerilla kiristettynä sen peitelistan alle. Eli kun sen kumilistan irroittaa takaluukun/rätin välistä, näkee kuinka rätti taipuu semmoiseen kouruun sinne. Vaijeri on kiristetty päistään 10mm kannalla olevilla muttereilla, sieltä takasivulasien takapuolelta.
Pintarätti ei ole paha vaihtaa, vuonna 2003 semmoisen itse vaihdoin mutta ei ihan kaikki toimenpiteet enää ole muistissa. Katto oli kiinni muistaakseni liimalla takasivulasien kehyksissä, sekä etureunassa, takapäästä vaijerilla ja takalasin ympäriltä muistaakseni jollain niiteillä hakattu kiinni. Itse tilasin omaan laitteesen Hollannista kangaskaton, sopi hyvin ja kun sitä rauhassa laitteli ei olut mahdoton homma. Takalasin reikää ei ollut, sen tein vasta pari viikkoa sen jälkeen kun katto oli ollut autossa kiinni, ehkä siten katto pääsi muokkaantumaan paremmin paikoilleen. Sisärätin vaihto näyttikin sitten huomattavasti ikävämmältä, siinä olleen viillon päädyin liimaamaan ja oli hyvän näköinen niin pitkään kunnes tuli ensimmäinen helle ja liimaus pehmeni/aukesi...
Maltilla vaan kun tuon ulkorätin vaihdon tekee niin ei mahdoton homma alkuunkaan.
Jos koko kattomekanismin irroitusta tarkoitat, siihen en mene sanomaan mitään. Koko katon irroitus voi olla oma projektinsa.
Pintarätti ei ole paha vaihtaa, vuonna 2003 semmoisen itse vaihdoin mutta ei ihan kaikki toimenpiteet enää ole muistissa. Katto oli kiinni muistaakseni liimalla takasivulasien kehyksissä, sekä etureunassa, takapäästä vaijerilla ja takalasin ympäriltä muistaakseni jollain niiteillä hakattu kiinni. Itse tilasin omaan laitteesen Hollannista kangaskaton, sopi hyvin ja kun sitä rauhassa laitteli ei olut mahdoton homma. Takalasin reikää ei ollut, sen tein vasta pari viikkoa sen jälkeen kun katto oli ollut autossa kiinni, ehkä siten katto pääsi muokkaantumaan paremmin paikoilleen. Sisärätin vaihto näyttikin sitten huomattavasti ikävämmältä, siinä olleen viillon päädyin liimaamaan ja oli hyvän näköinen niin pitkään kunnes tuli ensimmäinen helle ja liimaus pehmeni/aukesi...
Maltilla vaan kun tuon ulkorätin vaihdon tekee niin ei mahdoton homma alkuunkaan.
Jos koko kattomekanismin irroitusta tarkoitat, siihen en mene sanomaan mitään. Koko katon irroitus voi olla oma projektinsa.
Juu oli siis tarkoitus koko mekanismi irrottaa kun on alkanut kariesta keräämään juurikin tuohon kumilistan ja korin väliin..mutta ilmeisesti siihen pääsee kohtuudella käsiksi kun irrottaa kumilistan ja pintaverhoilua? Eli ei välttämättä tarvitsisi nostaa koko kattoa pois.
Mites tuo kumilista, irtosiko ehjänä? Noita tiivisteita ei taida pahemmin saada. Taidan kokeilla itsekin ensin verhoilla tuon pintapuolen, sisäpuoli onkin kohtuukunnossa.
Kiitoksia vastauksesta
P.S Ei sulla satu olemaan kuvaa uudelleenverhoillusta katosta?
Mites tuo kumilista, irtosiko ehjänä? Noita tiivisteita ei taida pahemmin saada. Taidan kokeilla itsekin ensin verhoilla tuon pintapuolen, sisäpuoli onkin kohtuukunnossa.
Kiitoksia vastauksesta
P.S Ei sulla satu olemaan kuvaa uudelleenverhoillusta katosta?
Itse kun tuota -95 avoa laittelin silloin vuonna 2003, niin katon etureuna ja varsinkin sivuikkunoiden kehykset rätin alta oli jo melkoisesti ruosteessa. Kaikki saa kyllä ihan kivasti putsattua ilman koko katon irroitusta. Se kumitiiviste lähti ainakin 8-vuotiaasta autosta ihan hyvin irti mutta toki lisävuodet voi tehtävänsä tehdä. Muistaakseni ne suojarätin painonapit jotka sitä tiivistettä kiinni lähinnä pitävät, oli kierrettävää mallia ja kun ne irroittaa, lähtee tiivistekin pois. Kuvaa katosta ei heti löydy, piti linkittää jäsenautojen galleriaan linkki jossa sen kuva oli mutta taitaakin näköjään koko galleria olla poistunut jossain vaiheessa. Itse otin siihen uuden kankaan Cabrio-partnerilta Hollannista, oli tosi hyvälaatuinen ja istui hyvin, silloin paras sonnenland-kangasmalli maksoi jotain 600euroa lähetyskuluineen mutta tiedä mitä nyt maksaa kun vuosiakin on kulunut
Ok,taidan itsekin jättää mekanismin paikoilleen. Eurotopilla näkyi sama kangas maksavan rapian 400 euroa.