Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
KKi
'Admiral'
'Admiral'

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja KKi »

koistiko kirjoitti:
KKi kirjoitti: Tutkin vielä noita mittarinnäyttämiä. Nopeusmittari näyttää GPS:n mukaan 7 km/h liian vähän satasen nopeudessa. Sen sijaan matkamittarin toimintaan en oikein saanut selvyyttä, sillä mittasin nyt GPS:llä 200 km:n matkan ja matkamittari näytti 1,2 km enemmän, eli sama virhe kuin aiemmin mittaamallani 75 km:n matkalla. Jotain on mennyt pieleen noissa mittauksissa...
Ettei olisi nyt mennyt nopeusmittarin ja GPS:n lukemat väärinpäin? Nopeusmittarit pääsääntöisesti näyttävät aina enemmän kuin mitä todellinen nopeus on. Omassa Astrassa mittari näyttää maantienopeuksissa 7-8 km/h enemmän kuin todellinen nopeus GPS:n tai nopeudenmittaustaulujen mukaan. Matkamittari taasen näyttää noin 1,5km / 100km ylimääräistä, nämä siis 17" renkailla.
Toden totta. GPS 100 km/h, Nopeusmittari 107 km/h. Korjataanpa edelliseen viestiinkin.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
laaki
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja laaki »

Täällä mittarivirhe liki 10km/h :roll:
Tarkistettu tietysti GPS:llä. Jos lukema mittaristossa 100km/h, niin todellisuus on 90-91km/h. Alla nyt talvella 16". Kesällä ne orkkis 18" ja virhe yhtä kova. Mistäköhän moinen?

Kyselin huollosta ohjelmistopäivityksiä/takaisinkutsuja. Kumpiakaan ei ollut tässä 8/-11 valmistuneessa autossa :)
Kipe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Täälläkin (Sports Tourer 1.6T) mittarivirhe on luokkaa 9 km/h kun vauhtia on n. 100 km/h. Alla 16 tuuman renkaat. Aikaisemmassa H-astrassa mittarivirhe oli 3-4 km/h pienempi. Voisihan tuo virhe olla hieman pienempi.
Hirving
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hirving »

Nykyisessä Vectrassa tuo mittarivirhe on ainakin ns. tehty. Piilovalikossa ( testi ) nopeustieto näyttää nappi samaa kuin gepsi mutta mittari näyttää 4km/h liikoja. Sitä vaan notta löytyykö astrassa tuo sama testivalikko jonkun paina kisko nyhtäse ja rämpytä yhdistelmän takaa...?
Älä hätäile....aikanaan munakin kävelee.
Astra K Sport Tourer 1.6 CDTI A6 - ex. Astra J Sport Tourer 2.0 CDTI A6 2015 - ex. Astra J Sport Tourer 1.6T Sport A6 2012 - ex. Vectra C Wagon 1.9 CDTI A6 2008 - ex. Vectra C Wagon 2.2 A6 2004
www.hjvisions.fi
Ricon
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ricon »

Eräs asia mikä on pistänyt astrassa silmään on lisävarusteiden hinnoittelu ne on jopa edullisia pois lukien afl valot.
Kun olin ostamassa autoa niin katsoin kaikki vaihtoehdot golf,focus,megane ja jne,niin edulisimmat varusteet oli melkein oopelissa. 8.3 on oma suomessa eli kaksi kuukautta vielä.
Volvo v90 R-desing
Ford mondeo titanium business
Ex Opel Astra 1,4 turbo sport aut sports-tourer
Ex Volvo Xc-60 ocean race
opel 3
'Agila'

Viesti Kirjoittaja opel 3 »

Minä tein kaupat Opel Astrasta 20.8.11 ja vieläkin odotan autoa (19.1.2012). Cdti automaatti cosmo moottorin-ja sisätilanlämmitttimellä (webasto/ebersbrecher) yms. Tuloillaan on mutta kun näkis vaan... Maassa kuulemma on jo mutta kyllä tämä näyttää kestavän. Toisaalta halpoja kilometrejä entiselle (Opel 1.7 cdti ultimate), joka toimii kuin uusi.
Ricon
'Kadett'
'Kadett'

No niin astra on kuulemma 16 päivä hangossa. Tällä haavaa olen ajellut aika paljon vaimon v60:llä ja täytyy sanoa että yksi parhaista autoista mitä olen ajanut, harmi kun tilat on niin pienet. Onko kellään kokemuksia uuden auton pintakäsittelystä? Ajattelin ottaa astraan sen kun se tulee, jotkut sanovat että hyvä ja toiset haukkuvat sitä. Oikeita kokemuksia kiitos.
Volvo v90 R-desing
CanonD5
'Agila'

Viesti Kirjoittaja CanonD5 »

Ricon kirjoitti:No niin astra on kuulemma 16 päivä hangossa. Tällä haavaa olen ajellut aika paljon vaimon v60:llä ja täytyy sanoa että yksi parhaista autoista mitä olen ajanut, harmi kun tilat on niin pienet. Onko kellään kokemuksia uuden auton pintakäsittelystä? Ajattelin ottaa astraan sen kun se tulee, jotkut sanovat että hyvä ja toiset haukkuvat sitä. Oikeita kokemuksia kiitos.
Astra on ollut käytössä viime toukokuusta lähtien, heti uutena kovavaha, ja samainen kovavahaus viime lokakuussa. En moiti, auto on hyvin helppo pitää puhtaana, enkä ole katsonut tarpeelliseksi tehdä lisävahausta. Auton pesen käsin ilman painepesuria aina tarpeen mukaan. Itse aion auton taas vahauttaa ensi toukokuussa. Ensi pakkaskokemukset (-30 C) - lämmin sisältä, ikkunat pysyvät hyvin auki, ei mitään ylimääräisiä kitinöitä tai kalinoita. Ainut "harmi" on säteilylämmittimen heikko teho. edellä mainitulla pakkasella ainakin 3 tunnin lämmitys on paikallaan.
VKe
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ricon kirjoitti:Onko kellään kokemuksia uuden auton pintakäsittelystä? Ajattelin ottaa astraan sen kun se tulee, jotkut sanovat että hyvä ja toiset haukkuvat sitä. Oikeita kokemuksia kiitos.
Jos tuohon pintakäsittelyyn päädyt sinäkin, niin kysäise Miracle Team:stä Vantaalta. Ei oo Hyvinkäältä paha matka. Ainakin itse olen saanu sieltä erittäin hyvää palvelua, ei myyntijargoneja vaan hyvää palvelua.

((Ykskin auto oli 10 vuotta vanha mut suoraan sanottiin että kunto hyvä, myllytys turhaa. Joku toinen ois saattanu myllytyksen myydäkin...)).
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

Kulutus 1.4t:llä asettunut 6,7-6,8 litran tasoon.
Pidemmän maantielenkin (n.300 km) heitin ja tarkkailin kutusta. Ajoin käytännössä tasanopeudella n.90 km/h jolloin siivun kulutus oli 5,5.

Paikallistin takakontista kuuluneen kitinän vahvistimen kiinnikkeisiin, koko laite pääsi liikkumaan pari milliä koska oli liian pitkillä ruuveilla kiinni.
En jaksanut ruveta etsimään lyhyempiä ruuveja joten tämä vaimennettiin pehmikepaloilla kiinnikkeiden alla...

Aamulla kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle niin ratin alapuola hohkaa järkyttävällä tavalla kylmää ilmaa.
Siis tosiaan niin paljon että siihen kiinnittää ihan huomion joka aamu. Ei nyt ihan munat jäädy mutta ei tosiaan oo mukavaa.
Onko muilla tämmöstä vai onko omassa joku eriste jäänyt jostain pois?
Pidän tätä erittäin epämiellyttävänä ja olen sitä mieltä että sille on tehtävä jotain. En meinaa itse sitä rattia/kojelautaa ruveta purkamaan vaan täytyy ihan huoltoon ruikuttaa asiasta.

Ilmastoinnissa on kanssa jotain hämminkiä.
Siinä näytössähän vilahtaa aina esim lämpötilaa säädettäessä ne lukemat, tummennettuna se mitä säädettiin.
No tämä tekee välillä niin että näyttöön ilmestyy tämä ilmastoinnin ohjaus jossa on tummennettuna apukuskin pyynti, tämän jälkeen alkaa puhaltamaan kylmää suurella voimakkuudella.
Tämä siis tapahtuu ilman että itse on koskenut mihinkään säätimiin. Lystikkäintä on se että tämä apukuskin pyynti joka on "tummennettuna", on sama kuin se on ollutkin, siis se 20. Silti se luulee että on pyydetty 20 asteen pakkasessa kylmää ilmaa.
Tälle kanssa on tehtävä jotain...
KKi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KKi »

Kylläpä menee vähällä tuo 1,4t (onko toi vielä automaattikin?). Oma 1,7 diesel 5D Sport on ensimmäisellä viidellä tonnilla vienyt 6,6 l/100km. Ehkä tilanne paranee, kun kilometrejä karttuu? En ole huomannut kylmän hohkaamista omassa autossani ja lämmitettävä ratti on kyllä tosi hyvä näillä keleillä. Samoin ilmastointi on toiminut OK - tai siis niin hyvin kuin se näissä toimii. On se kumma, kun Volvo ja Saab ovat ainoat valmistajat (tai nykyään siis vain Volvo), jotka pystyvät tekemään automaatti-ilmastoinnin, joka toimii näissä Pohjolan oloissa ilman jatkuvaa säätämistä. Astra alkaa aivan liian aikaisin käyttämään isoja puhallinnopeuksia ohjaamon lämmittämiseksi, jolloin moottorin lämpeäminen hidastuu merkittävästi + plus meteliä tulee kajuuttaan turhan paljon.

Minun autossani on nitinöitä ja natinoita rittänyt, mutta en välitä niistä, kun kerran auto on lämmin ja ovet aukeavat pakkasellakin, toisin kuin edellisessä kärryssä...

Stereoiden käsittämättömän surkea äänen laatu jaksaa edelleen ihmetyttä, mutta ne voi pitää suljettuna, kun auto on muuten hiljainen.

No, ihan hyvä peli, ja tällä mennään...ellei sitten YT-neuvottelujen vuoksi tarvitse palauttaa avaimia "kassalle".
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

KKi kirjoitti:Kylläpä menee vähällä tuo 1,4t (onko toi vielä automaattikin?). Oma 1,7 diesel 5D Sport on ensimmäisellä viidellä tonnilla vienyt 6,6 l/100km. Ehkä tilanne paranee, kun kilometrejä karttuu? En ole huomannut kylmän hohkaamista omassa autossani ja lämmitettävä ratti on kyllä tosi hyvä näillä keleillä. Samoin ilmastointi on toiminut OK - tai siis niin hyvin kuin se näissä toimii. On se kumma, kun Volvo ja Saab ovat ainoat valmistajat (tai nykyään siis vain Volvo), jotka pystyvät tekemään automaatti-ilmastoinnin, joka toimii näissä Pohjolan oloissa ilman jatkuvaa säätämistä. Astra alkaa aivan liian aikaisin käyttämään isoja puhallinnopeuksia ohjaamon lämmittämiseksi, jolloin moottorin lämpeäminen hidastuu merkittävästi + plus meteliä tulee kajuuttaan turhan paljon.

Minun autossani on nitinöitä ja natinoita rittänyt, mutta en välitä niistä, kun kerran auto on lämmin ja ovet aukeavat pakkasellakin, toisin kuin edellisessä kärryssä...

Stereoiden käsittämättömän surkea äänen laatu jaksaa edelleen ihmetyttä, mutta ne voi pitää suljettuna, kun auto on muuten hiljainen.

No, ihan hyvä peli, ja tällä mennään...ellei sitten YT-neuvottelujen vuoksi tarvitse palauttaa avaimia "kassalle".
Ei oo automaatti, ihan manuaali on. Uskoisin että omasi kulutus vielä laskee, omassa inakin ekan kympin jälkeen kulutus ollut hieman vähäsempää.
Sitä ilmastoinnin "tohotuksen" voimakkuutta voi muuten säätää siitä auton personointikansiosta, sielä on valikko nimeltä puhaltimen voimakkuus, vaihtoehdot muistaakseni matala, normaali ja korkea.
Ricon
'Kadett'
'Kadett'

[quote][/quote]Jos tuohon pintakäsittelyyn päädyt sinäkin, niin kysäise Miracle Team:stä Vantaalta. Ei oo Hyvinkäältä paha matka. Ainakin itse olen saanu sieltä erittäin hyvää palvelua, ei myyntijargoneja vaan hyvää palvelua.

Kiitos tiedosta. Kyllä mun se täytyy varmaan ottaa, vielä kun oma auto on kerran valkoinen niin se olisi vähän helpompi pitää puhtaana.
Volvo v90 R-desing
laaki
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja laaki »

Tänään tuli 20000km täyteen 1.7 disussa.. ei mitään ihmeempää vieläkään ole ollut, mutta helvetti että on kylmä jalkotiloista tuo kärry. Mittari näytti -31 parhaimmillaan ja lämpömittari autossa oli kokoajan +90 kohdalla, mutta silti jäätyy jalat. Huomaa siitäkin hyvin että lumet ei sula 50km ajolla kumimatolta. Huonosti ovat fylliä heittäneet tehtaalta tuonne :evil: mikäköhän auttaisi asiaa? Muut huomanneet samaa??
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

laaki kirjoitti:Tänään tuli 20000km täyteen 1.7 disussa.. ei mitään ihmeempää vieläkään ole ollut, mutta helvetti että on kylmä jalkotiloista tuo kärry. Mittari näytti -31 parhaimmillaan ja lämpömittari autossa oli kokoajan +90 kohdalla, mutta silti jäätyy jalat. Huomaa siitäkin hyvin että lumet ei sula 50km ajolla kumimatolta. Huonosti ovat fylliä heittäneet tehtaalta tuonne :evil: mikäköhän auttaisi asiaa? Muut huomanneet samaa??
Ei oo kyllä disusta kokemuksia. Onko auto muuten lämmin?
Itellä on bensakone mutta ainakin siinä jaloille piisaa lämpöä vähän liiankin kanssa. Hiki tulee jaloille jos ilmastointi on automaatilla.
Vastaa Viestiin