V6 koneiden viritys
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Re: V6 koneiden viritys
Tuota Kemen laittamaa linkkiä/sivua kun kelaa vähän matkaa alaspäin niin on kuva opelin v6 missä läppärungot ja mustat venakopat,niin on ilmeisesti joku dtm opelin kone? 450hv ja 11000rmp.
Virikonehan tuo Kemen linkin moottori eikä mikään DTM moottori.
- motorsport
- 'Diplomat'

Siellä alempana ketjussa on DTM-moottori eli Cosworth KF mikä ei ole Opelille sukua venakopassa olevasta "Opel" badgesta huolimatta.
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Olis ihan kiva tietää vähän tarkemmin tuollaisen koneen speksejä,mutta eipä niitä taida kauheesti olla missään yleisesti luettavissa/katsottavissa/tiedossa tai ei ole ainakaa mun silmiin osunutmotorsport kirjoitti:Siellä alempana ketjussa on DTM-moottori eli Cosworth KF mikä ei ole Opelille sukua venakopassa olevasta "Opel" badgesta huolimatta.
- motorsport
- 'Diplomat'

Oletettavasti noista moottoreista tietää vain hyvin pieni sisäpiiri, johtuen ammattimoottoriurheilun luonteesta. Olen yrittänyt kerätä tietoa netistä sen mitä ankaralla googlettamisella voi päätellä ja "telwinin" kanssa yksi ilta spekuloitiin kovasti aiheesta lärvikirjassa.
Viimeisen "uskomuksen" mukaan DTM moottori perustui Isuzun 75 asteisen V-lohkon pohjalle. Cosworth rakensi käytännössä kaiken sen ympärille uusiksi, pyörivät osat täysin uusiksi, billet jakopää ilman ulkoisia hihnapyöriä
, hiilikuituinen imupuoli sekä venttiilikopat. Cosworth käytti moottorista mallinimeä KF. Nyttemmin kaikki varaosat ja piirrustukset on myyty Trevor Morris Enginesille. Sieltä vaan ostamaan...
Youtubessa pyörii hauska dokumentti Englannissa kisaavasta Andy Burton -nimisestä rallimiehestä, joka ajoi muutaman kauden tuollaisella moottorilla. Videolla hän toteaa kovin lakonisesti, että joka kisan jälkeen meni melkein kaikki uusiksi ja kilpailemisesta tuli aivan liian kallista. Sittemmin siirtyi Cosworthin Ford -pohjaiseen moottoriin.
Viimeisen "uskomuksen" mukaan DTM moottori perustui Isuzun 75 asteisen V-lohkon pohjalle. Cosworth rakensi käytännössä kaiken sen ympärille uusiksi, pyörivät osat täysin uusiksi, billet jakopää ilman ulkoisia hihnapyöriä
Youtubessa pyörii hauska dokumentti Englannissa kisaavasta Andy Burton -nimisestä rallimiehestä, joka ajoi muutaman kauden tuollaisella moottorilla. Videolla hän toteaa kovin lakonisesti, että joka kisan jälkeen meni melkein kaikki uusiksi ja kilpailemisesta tuli aivan liian kallista. Sittemmin siirtyi Cosworthin Ford -pohjaiseen moottoriin.
omega mv6 caravan ´94
calibra 4x4 turbo ´94
astra f v6 ´95
calibra 4x4 turbo ´94
astra f v6 ´95
Onko kukaan laittanu kylmempää termaria kutoseen? Ja jos on niin mistä? Jotain juttua löysin 82 asteisesta C20XE/LET termarista, onko niissä samanlainen se itse termostaattipatruuna?
Mulle tulee kylmempi 82c termari omaan V6 koneeseen kun siihen vaihdetaan nokat yms. Tilasin sen ebaystä ja se on pelkkä termostaatti ilman sitä termarikoteloa... olen ymmärtänyt se käy siihen olemassa olevaan koteloonjeddah kirjoitti:Onko kukaan laittanu kylmempää termaria kutoseen? Ja jos on niin mistä? Jotain juttua löysin 82 asteisesta C20XE/LET termarista, onko niissä samanlainen se itse termostaattipatruuna?
Sen saa käymään kun kairaa irti sen oman termarin siitä kotelosta. Näin ainakin muistelen sen jonkun tehneen.
Johnny, la gente esta muy loca.
Nojuu onhan se sama, Motonetin listakin tämän vahvistaa. Ja termarikotelo on mulla jo pöydällä levällään, itse termostaatti irrallaan siinä vieressä, kyllä se lähtee ihan sormivoimin painamalla irti kotelosta. Löytyyköhän niitä 82 asteisia malleja mistään ebayta lähempää?
Aloin jotain Korollan termaria vääntämään sinne sisälle mutta voi v**u mikä viritys siitä tulee, helpompiakin ratkaisuja kun näyttää olevan olemassa...
Aloin jotain Korollan termaria vääntämään sinne sisälle mutta voi v**u mikä viritys siitä tulee, helpompiakin ratkaisuja kun näyttää olevan olemassa...
Ei välttämättä halvin paikka, mutta onhan tuola kaikkea muutakin kivaa ku termostaatti... http://www.opel-tuning.nl/?View=page&ap ... id=54&l=54
Kantsii tilata jotain muutakin kun tuo 39e postimaksun kans tulee aika kallis termari.
Kantsii tilata jotain muutakin kun tuo 39e postimaksun kans tulee aika kallis termari.
BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Onko tosta kylmemmästä termarista jotain oikeata hyötyäkin?Trinity kirjoitti:Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Kyllähän nämä V6 moottorit tuppaa käymään aika kuumana varsinkin rata-ajossa. Vois se vähäsen ehkästä taaempien sylinterien ahdinkoa.Stuke kirjoitti:Onko tosta kylmemmästä termarista jotain oikeata hyötyäkin?Trinity kirjoitti:Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Joo mullakin moottori on tulossa kunnon sikapoljentalinttaan, joka tulee pyörimään aika ahkerasti Ahvenistolla ja ties missä, en ala edes kokeilemaan kannentiivisteiden kestävyyttä 92 asteisella termostaatilla...
Noh ratkaisin ongelman jo vähän toisella lailla => Sinne upposi 82 asteinen termostaatti, hintaa 6,50e Motonetissä plus pien smirkelöinti päälle...
Edit: Ajatusvirhe tuossa virityksessä, kuva vaihdettu ennenkuin kukaan ehtii apinoimaan...
Noh ratkaisin ongelman jo vähän toisella lailla => Sinne upposi 82 asteinen termostaatti, hintaa 6,50e Motonetissä plus pien smirkelöinti päälle...
Edit: Ajatusvirhe tuossa virityksessä, kuva vaihdettu ennenkuin kukaan ehtii apinoimaan...