Mulla on 2003 Omega B ja siittä alkoi hanttarin puoleinmen Xenon pätkimään siten, ettei aina syttynyt... No netistä löytyy monia vaihtoehtoja D2S (?) polttimoille ja monissa hinaluoklissa.. Otin kokeeksi halvimmasta päästä olevat.. Vaihdoin molemmat ja nyt ei syty aina.. ja jos syttyy niin syttyy se kuskinpuoleinen.. ei se hanttari..
Syttymään saa sillain että käynnissä useampaan kertaa laittaa valoja päälle.. Voisiko kyseessä olla halppis polttimot vai olisko myös ballastimessa vikaa..???
Mitäs Xenon polttimoita olette itse suosineet?? Ja mistä ootte ostaneet.. linkkejä kiitos??
Mitkä Xenon polttimot Omega B:n
Re: Mitkä Xenon polttimot Omega B:n
ite hain AD:lta General Electricin polttimot eikä oo ollu mitään ongelmaa. hintaa en nyt muista mut halvemmat kun philipsit
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Se on vaan niin laaja se hintahaitari näillä polttimoilla.. ja aina ei ees käy ilmi onko myyntihinta kpl vai pari hinta.. 160-180e on kalliimmat parihinnat mitä oon törmännyt..
Onko muilla ollut tota halppispolttimoitten syttymisongelmaa??
Hinta ei ole ratkaiseva tekijä mutta antaa joskus osviittaa laadusta, aina ei toki niin ole että halpa olisi huonoa tai hyvää.Iso-G kirjoitti:Se on vaan niin laaja se hintahaitari näillä polttimoilla.. ja aina ei ees käy ilmi onko myyntihinta kpl vai pari hinta.. 160-180e on kalliimmat parihinnat mitä oon törmännyt..
Joskus itsekkin möin sellaisia poottimoita joita sai olla takuisiin vaihtelemassa kun eivät syttyneet, kyllästyin heti alkuunsa hommaan. Kesti aikansa kunnes löytyi toimivaa ns. halpaa polttimoa. Varmin tapa tieten on ostaa jotkut tunnetut polttimot, Philips jne...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kun ei ole ennen tätä nykyistä Omegaa xenon-valollisia autoja ollut, niin mistä tietää xenon valon tulleen käyttöikänsä loppuun?
Käsittääkseni ei "pala" normaali H4/H7 -valon tapaan? Joku sanoi että xenon-polttimot olisi hyvä uusia parin vuoden välein, kun valoteho hiipuu?
Olen ajanut autolla nyt noin vuoden ja 25tkm, enkä ole valoihin koskenut. Kuskin puolen valo näyttää silmämääräisesti kirkkaammalta kuin vänkärin puolen.

Käsittääkseni ei "pala" normaali H4/H7 -valon tapaan? Joku sanoi että xenon-polttimot olisi hyvä uusia parin vuoden välein, kun valoteho hiipuu?
Olen ajanut autolla nyt noin vuoden ja 25tkm, enkä ole valoihin koskenut. Kuskin puolen valo näyttää silmämääräisesti kirkkaammalta kuin vänkärin puolen.
^ Ajan myötä valoteho hiipuu ja polttimon väri muuttuu sinisemmäksi, lopulta violetiksi ja sitten sammuu kokonaan.
Kannataapi melkein vaihtaa polttimot jos toinen näyttää kirkkaammalta tai valot näyttävät melko sinisiltä (uusi 4300K polttimo näyttää hieman kellertävältä).
Kannataapi melkein vaihtaa polttimot jos toinen näyttää kirkkaammalta tai valot näyttävät melko sinisiltä (uusi 4300K polttimo näyttää hieman kellertävältä).
Keneltäkään ei vielä tullut ehdotusta siittä merkistä.. kaippa joku merkkipolttimo pitää tilata...
Ja mulla muuttu ensin väri ja sitten alkoi välillä jäämään syttymästä.. No mutta pitääpä tilata merkilliset..
Ja mulla muuttu ensin väri ja sitten alkoi välillä jäämään syttymästä.. No mutta pitääpä tilata merkilliset..
no ite ainakin noita GE:n polttimoita voin suositella. tais edellisetkin olla sellaset ja kesti useemman vuoden ennen kun oli selkeesti punertavat
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline