Vectra C 2.2 v.2002 outo häiriö kesken ajon???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Make64
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Vectra C 2.2 v.2002 outo häiriö kesken ajon???

Viesti Kirjoittaja Make64 »

Lähtiessäni eilen töistä, noin kilometrin ajon jälkeen, yhtäkkiä syttyi latausvalo, ABS- ja luistonestovalo palamaan, sekä kaikki mittarit menivät nollille. Auto muuten toimi aivan normaalisti. Sammutin äkkiä mankan ja ajattelin samalla, että laitan ajovalot kesä asentoon (jos ei lataa), mutta ne sammuivatkin kytkimestä kokonaan (nolla asennossahan pitäisi sammua vain sisä- sekä kilvenvalot). Kun olin ajanut noin viisikilometriä alkoi kaikki taas toimia kuin ennenkin paitsi tuo luiston esto valo jäi palamaan (eikä luiston esto toiminut).
Ajoin auton parkkin ja sammutin auton ja otin avaimet virtalukosta pois, laiton ne uudestaan takasin ja käynnistin auton uudelleen ja kas kummaa oli luiston esto valokin hävinyt ja luiston esto toimi aivan moitteetta.
Onko muilla ilmennyt samankaltaisia onkelmia koskaan ja mistähän voisi olla kyse. Ainoa poikkeus mitä tein päivän aikana oli takasumuvalon käyttö (mutta en jaksa kyllä uskoa, että se mitenkään liittyisi asiaan) vai oliko se varoitus tulevasta :hypocrite:
Insignia Sports Tourer -21
Vectra C 2.2i -02
Vectra B 2.0i Sport -99
Vectra A 2.0i CDX -94
Kadett 1.3S -90
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Vectra C 2.2 v.2002 outo häiriö kesken ajon???

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

Mulla oli jokin aika sitten tällaisia oireita. Auto alkoi hiukan nykiä, syttyi absvalo, luistoneston merkkivalo, palanut polttimo valo myös syttyi ja sit ohjaustehostin lakkas toimimasta. Vikana oli laturi. Uus laturi maksoi reilu 300€.
Make64
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Vectra C 2.2 v.2002 outo häiriö kesken ajon???

Viesti Kirjoittaja Make64 »

Mä tässä olen noita vanhoja juttuja lukenut täältä, niin syitä taitaa olla yhtä paljon kuin on Vectran omistajiakin :lol:
Mulla kyllä toimi ohjaustehostin ja kaikki muut ihan OK, ei nykinyt ja vilkku toimi moitteetta, eikä mitään muutakaan ihmeellistä ollut. Mulla on kyllä tuo ratin varotus kuva palanut jo kuukauden päivät (CIM-moduuli)väittää testerin mukaan, että ratin asento virheellinen (mutta kun ei ole). Sanoivat pajalla, että kovaa ajoa vain. Ajattelin keväällä hammastankon vaihdon yhteydessä sitten korjauttaa (vaihtaa) senkin, eikä nyt kaipaisi mitään lisä ongelmia enään :banghead:
Insignia Sports Tourer -21
Vectra C 2.2i -02
Vectra B 2.0i Sport -99
Vectra A 2.0i CDX -94
Kadett 1.3S -90
Vastaa Viestiin