Hifityksestä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
axeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja axeli »

Joo eli nyt olen tässä miettinyt vähän että minkäslaisia jenkkavehkeitä sitä laittaisi sitten tohon autoon,(ehkä se isän b-vectra halvalla) :smile: kun kortin saan helmikuussa. (vasta). kokemustahan mulla ei ole tästä autohifistä. Oisko teillä mitään näpäkkiä ideoita, mitä sinne kantsis heittää? :smile:
Kylä lähtee!
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Aloittaa voi esimerkiksi;
- Omaan tarpeeseen sopivalla Cd-Soittimella ( mielellään kahdella RCA-lähdöllä varustetulla mallilla, joista toinen voisi olla vaikka valittavissa tasonsäädölliseksi subwoofer kanavaksi )
- Yhdellä nelikanavaisella vahvistimella, jonka toinen kanavapari sillataan subwooferille ja toinen pari ohjaa jakosuodinten kautta erillissarjaa.
- Hyvälaatuinen 6.5" erillissarja eteen. ( Tämä on yksi asia mistä ei kannata tinkiä, takkiin tulee jossain vaiheessa )
- Joku maltillinen subwoofer takakonttiin, pieneen koteloon ja siististi asennettuna tuomaan tuomaan alimmat taajuudet esiin. ( tässä ei tuumakoko yleensä merkitse kuin "ihailevia" katseita, fiksumpi päätyy 10" laatuelementtiin samaan hintaan kuin tyhmä huonoon 18 tuumaiseen )
- Riittävän laadukkaat RCA-piuhat ja oikeaoppinen piuhoitus takaavat että homma toimii ilman häiriöitä.

Tuo nyt on yksi tapa tehdä B-Vectran äänentoiston eteen jotain, itse saattaisin lähteä tuosta liikkeelle jos ensimmäisiä kamoja hankkisin.

Varoituksen sana ! Nälkä kasvaa syödessä noissa autohifin rakenteluissa... :smile:
axeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja axeli »

Joo olen itsekin ajatellut että laittaa sitten kerralla laatua eikä mitään epävarmia patentoimisia. kiitoksia vaan neuvoista. noistahan se homma varmaan mun kohdalla lähtisi hyvin liikkeelle :smile:
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fallen »

Jeps tosiaan kannattaa pistää kunnolliset johdot... nimittäin ite pistin erkan RCAn vähän ohuemmasta ku subin ni erkka ottaa säröä ja häikkää millon minkäki verran... piuhat vaihtaa ristiin ni homma paranee...tänään ostin sit kunnon johon =) pitäs vaan asentaa... Itellä oli kaikis tuskallisinta ovien pärinöiden kanssa... ku ei tuntunu millää'n saavan kuriin... enään pärisee ovipahvit ku pistää voluumia mut edelleenki tympee.. ei niitä aina ajaessa kuule mut jos ei aja ni kuulee =( mitään kikkaa tuohon ongelmaan???

Itellä on spl:n 6.5" erkka ja 12" subi ja sit niille tehot 4 kanavasesta vahvarista... ja riittää ainaki mulle 4x70w ihan hyvin....

<font size=-1>[ This Message was edited by: Fallen on 2003-11-15 18:52 ]</font>
juhis85
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juhis85 »

ei sen erkan ihan välttämättä tarvi olla 6.5" mulla ittellä on SPL Dynamicsin EXT-5.2 ja oon ollu ihan tyytyväinen...
Kaikki sopii kun ne pistetään sopiin....
VECTRA Tuuner
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VECTRA Tuuner »

Mikäs vahvistin sulla on käytössä tolle extreme 5 varttilselle?

Mul on itellä 6.5 extreme ja oon muuten tosi
tyytyväinen mutta ne spl:än diskantit on tosi syvältä, melkein jokaisessa spl:än erillis sarjassa mitä oon kuunnellu.
Dominator
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Joo "nälkä kasvaa syödessä" Eli kun saa ekat jenkka vermeet kasaan ja paikallee... pari viikkoo max. ja ollaan "etsimässä" jotain uutta piristettä. Sitten rokki laitteita pursuaa tallin kaapit täynnä :wink: kokemusta on...
Heh siksi sitten päätin tyhjentää kaapit myymällä ja loput nakattiin mantan sisuksiin =) Ja rokki soi erittäin hyvin!!!
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Varmasti nälkä kasvaa, mutta jos sointia haluaa eikä lisää painetta, niin ei se mihinkään parane kun tavara lisääntyy, huonontuu vain.

Yksinkertainen on kaunista, ja parempaa saa tehokkaimmin sillä että osat on hyviä, ei hankkimalla niitä lisää.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Aku_81
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Eikös b-veccuun mene kolmitie erkkasarja? Ainakin suojaritilä näytti sellaiselta, kun sitä muutaman vuoden katseli.
juhis85
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juhis85 »

On 2003-11-17 10:13, VECTRA Tuuner wrote:
Mikäs vahvistin sulla on käytössä tolle extreme 5 varttilselle?

Mul on itellä 6.5 extreme ja oon muuten tosi
tyytyväinen mutta ne spl:än diskantit on tosi syvältä, melkein jokaisessa spl:än erillis sarjassa mitä oon kuunnellu.
mulla on spl dynamicsin S2002 sille erkalle... joo ei ne diskantit mikkään parhaat oo.. oon miettiny jos menis ja ostais focalin jokku diskantit..??
Kaikki sopii kun ne pistetään sopiin....
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

On 2003-11-16 22:22, juhis85 wrote:
ei sen erkan ihan välttämättä tarvi olla 6.5" mulla ittellä on SPL Dynamicsin EXT-5.2 ja oon ollu ihan tyytyväinen...
Eihän sen erillissarjan tule pakosta olla 6.5" mutta käytännössä valinnan varaa siinä koossa on paljon enemmän ja miksei laita 6.5 kun sille kerran paikat ovat.
Kolmitie ratkaisua ei omien kokemusten mukaan saa vakiopaikoille rakennettua siten että äänenlaatu olisi hyvä. Liki jokaisessa sarjassa olevat keskiääniset kun tuppaavat olemaan 4" ja silloin on ahdasta sijoittelun puolesta. Lisäksi keskiäänisten suuntaus ja sijainti on aikamoinen ongelma. Etäisyyttä ei oikein saa stemmaamaan diskanttejen kanssa yhteen ja stereokuva jää yleensä aika alas. Olen tosin kuunnellut yhtä B-Vectraa jossa oli 3-tie toteutus onnistuttu saamaan toimivaksi. Siinä oli tosin rakennettu kotelo oveen ulokkeeksi hieman tähän tapaan.
http://www.auto-sound.net/images_etukaiuttimet/20.jpg tosin sillä erotuksella että tuo rakennelma oli kiinni ovessa. Tuolloin saa hieman korjattua suuntauksella alas jäävää stereokuvaa.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Varoituksen sana ! Nälkä kasvaa syödessä noissa autohifin rakenteluissa... :smile:
ei mullakaan mitään erikoista ja hienoa ole, mutta niin sinne asconan kajuuttaan vaan upposi yhen kesän liksat :roll: :roll:

ja se kotelo on edelleen tekemättä niille focaleille......... kuidut ja vanerit hommasin kesällä....
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
hercules
'Diplomat'
'Diplomat'
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

Mulla A vecculissa jvc:n ämpee soitin. Joka antaa voimat etuovissa vakiopaikoilla oleville boschmannin 6.5". Taakse käyn tänää ostamassa vielä toiset samanlaiset 6.5", joille annan Boschmannin 900w vahvarista 2*225w. Subina toimii Pioneerin 15" ja voimat se saa samaisesta boschmannista joka antaa piikkina 450w sillattuna subille.
Kotelo pitäisi rakentaa uudelleen koska tein sen alunperin Riesaani (lue Sierra) Kotelo on julmetun iso :=/
heka84
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja heka84 »

Mulla oli Citikka AX:ssä Alpinen soitin, soittaa MP3, se laitto voimansa etupäähän, jossa oli 6,5" erillissarja. Takana MTX valmiiks koteloitu subi, joka sai watit yks kanavaisesta Alpinesta, tais olla piikkinä 700W... hyvin se toimi. Ainaki toi subi iski hyvää painetta siihen pikkukoppiin. Nyt ois sit tarkotus noi laitteet laittaa A Veccuun, en oo vaan kerenny muuta kun mankan iskemään just eilen!! Taitaa vakiopaikatki olla liian pienet noille etukajareille... :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: heka84 on 2003-11-19 12:42 ]</font>
heka84
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja heka84 »

lisäyksenä vielä: Soittimessa 2 RCA lähtöö, ja subille oma lisäks. Sikäli mikäli tulkitsin oikein... Malli on CDA-9812RB
Täällä on selkeesti oltu legendaarisia!
Vastaa Viestiin