vectra -98, elinikä?
joop. täällä on ollut näemmä ennenkin keskustelua tuosta 1.6 koneen riittävyydestä tuohon. Sehän on lussu mopo, mutta jos jätetään se pois laskuista, niin onko siinä jotain muuta syytä, miksi se on huono? (nykyinenkin auto on 1.6, ja melkein yhtä iso, mutta kyllä se sillä liikkuu) .. toinen kysymys, täällä tuntuu olevan yleinen mielipide, että Ecotec - kone on lähes kirosana, mutta miksi ?
-
Vectra-3.0i
- 'Admiral'

Täysin hölmöä kirota niitä Ecoteceja, koska Ecotec ei ole mikään tietty moottori eikä edes mikään tietty moottoriperhe. Opelilla on siis todella monia erilaisia moottoreita joita kutsutaan Ecoteceiksi.
Syyt miksi niitä kirotaan taitavat olla aika suurelta osin noiden vähän vanhempien konemallien irtoilevat venttiilinvarrenkumit, hajoilevat nokka- ja kampiakselin asentoanturit ja turhan lyhytikäiset jakohihnat.
Syyt miksi niitä kirotaan taitavat olla aika suurelta osin noiden vähän vanhempien konemallien irtoilevat venttiilinvarrenkumit, hajoilevat nokka- ja kampiakselin asentoanturit ja turhan lyhytikäiset jakohihnat.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Osaavat jo nykyään laittaa nuo kumit niin että pysyvät.On 2003-11-18 11:33, Tuomas wrote:
....venttiilinvarrenkumit,
Nokkatunnistin on korjattavissa uudella korjaussarjalla ja vian pitäisi poistua kokonaan ja kampitunnistin maksaa n.50e ja kestää ainakin 50 tkm ja osan vaihtaa noin vartissahajoilevat nokka- ja kampiakselin asentoanturit
Tämä lienee yleisin peruste sille että ei osteta Opelia.ja turhan lyhytikäiset jakohihna.
Ja varmasti tuo 1.6 kestää sen 300 tkm oikein huollettuna. Eri asia on sitten paljonko siellä on enää tehoja tallessa
Harrastepeli Astra H TwinTop
Eiköhän noita autoja joudu AINA korjaamaan ja huoltamaan..??!!
Itse ainakin olen joutunut oli sitten ajettu 67000 tai 432000 km.
Toistakymmentä vuotta autojen kanssa pyörinyt omien ja vieraiden niin oli merkki tai kone niin vikoja ja hultoja niihin on tehty-ja tullaan tekemään.
Ei kai tuo 300 tuhatta ole nykypäivänä mikään kilometri määrä että auto joutuu romuuttamoon
Autotohan yleisesti kestää usein vikaa saa etsiä ratin edestä
Ei kun eteepäin
Itse ainakin olen joutunut oli sitten ajettu 67000 tai 432000 km.
Toistakymmentä vuotta autojen kanssa pyörinyt omien ja vieraiden niin oli merkki tai kone niin vikoja ja hultoja niihin on tehty-ja tullaan tekemään.
Ei kai tuo 300 tuhatta ole nykypäivänä mikään kilometri määrä että auto joutuu romuuttamoon
Autotohan yleisesti kestää usein vikaa saa etsiä ratin edestä
Ei kun eteepäin
-
Vectra-3.0i
- 'Admiral'