A vectra ja epämääräiset äänet ja muutakin...
A vectra ja epämääräiset äänet ja muutakin...
Heissan jälleen.
Tuo minun rakas vectrani (a 1.8i -91) teki viikonloppuna mielenkiintoisen tempun kun lähdin reissuun.
Kiihdytyksien aikaan ei tapahtunut mitään erikoista, sillointällöin tasaisessa vahdissa alkoi tapahtua, ja moottorijarrulla tapahtui koko ajan, nimittäin sellaista että apukuskin puolelta jostain kuuluu sellainen ihme paukahtelu, että koko auto tärähtelee, ja aina paukauksen aikana auto yrittää rattia kääntää väkisin VASEMMALLE... eli todella epämukava ajaa kun joutuu rystyset valkoisena pitämään ratista kiinni... Lisäilmoituksena asiaan ettei ohjaustehostin ole käytössä ollenkaan enää... mikähän ihme autossa voisi siis olla vikana? :s kiitoksia ennakkoon jo vastauksista..
Tuo minun rakas vectrani (a 1.8i -91) teki viikonloppuna mielenkiintoisen tempun kun lähdin reissuun.
Kiihdytyksien aikaan ei tapahtunut mitään erikoista, sillointällöin tasaisessa vahdissa alkoi tapahtua, ja moottorijarrulla tapahtui koko ajan, nimittäin sellaista että apukuskin puolelta jostain kuuluu sellainen ihme paukahtelu, että koko auto tärähtelee, ja aina paukauksen aikana auto yrittää rattia kääntää väkisin VASEMMALLE... eli todella epämukava ajaa kun joutuu rystyset valkoisena pitämään ratista kiinni... Lisäilmoituksena asiaan ettei ohjaustehostin ole käytössä ollenkaan enää... mikähän ihme autossa voisi siis olla vikana? :s kiitoksia ennakkoon jo vastauksista..
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: A vectra ja epämääräiset äänet ja muutakin...
Jotain alustan osia sieltä on tuhoutunut, ei se muuten puoltaisi rankasti. Auto ylös, pyörä pois ja tutkimaan, paha sanoa ennen sitä.
niih, joko auto vaihtoon nyt tai sitten pitää koululle viedä laitettavaksi. nooh, kiitoksia vastauksesta kuitenkin 
Eikös se vetoakseli/-nivel oikeelta hajoa just noin..
itse olen tottunut siihen ääneen kääntäessä jos vetonivel on menossa. Koskaan en ole kuullut että moottorijarrussa alkaisi tuolleen tekemään. Kuitenkaan kääntäessä kun ei kuulu mitää ylimääräisiä ääniä :s
Viime viikonloppuna saman oireen takia vaihdoin kuskinpuolelle eteen uuden ulomman pätkän vetoniveleen kun teki aivan samaa vikaa 15-30min ajon jälkeen. nivel täysin kuiva ja pallerot naarmuilla. Rasvaaminen voi auttaa ensihätään, mutta uusi osa ei maksa kuin ~50e ja kohtuu helppo vaihtaa.
Lisättäköön sen verran että nimenomaan moottorijarrutuksessa se vasta kovasti riuhtoikin minulla..
niinjoo, pitää siis varmaan viikonloppuna ottaa kaverin halliin ja yrittää katsoa, jollen nyt viikolla saa jo aikaiseksi..