Vectra C jakohihnan vaihtoväli?
Vectra C jakohihnan vaihtoväli?
Olisko täällä tietoa mikä on tuollaisen 1.8 koneisen C Vectran jakohihnan vaihtoväli?
Huoltokirja on saksaa ja kieli ei taivu, magneettiin ja metroon taas ei pääse puhelimella lävitse.
Huoltokirja on saksaa ja kieli ei taivu, magneettiin ja metroon taas ei pääse puhelimella lävitse.
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Vectra C jakohihnan vaihtoväli?
Minkäikäinen mahtaa auto olla? Olet varmaan huoltokirjan katsonut, siellä pitäisi olla huoltokohteet merkittynä. Zahnriemen on jakohihna Saksaksi.
Noita 1,8-litraisia taitaa olla 60 tkm, 90 tkm ja 140 tkm vaihtovälillä. Mikä on auton vuorimalli? Mikä on moottorin tyyppi tai teho?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vuosimalli on 2002 joka on sinänsä vähän ongelmallinen kun suomessa noi on vielä b- korisia.
Moottori on 1.8 bensa ja tehokkaampi eli olikos se 122hv malli.
Moottori on 1.8 bensa ja tehokkaampi eli olikos se 122hv malli.
eli Z18XEddude kirjoitti: Moottori on 1.8 bensa ja tehokkaampi eli olikos se 122hv malli.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Z18XE taisi olla 90 tkm, vai olikos se vielä vuosimalliriippuvainen, eli vanhemmat 60 tkm. Joku muistanee?
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
sportwagon
- OCF Member 2015
Olen kuullut puhuttavan että noiden Z18XE-moottoreiden hihnan vaihtoväli vaihtuisi vuosimallista 2006 eteenpäin 6 vuotta / 90tkm ja taas vuosimalliin 2006 asti olisi 4 vuotta / 60tkm. Sinäänsä omituinen juttu kun samat moottorit ja samat hihnasarjat... 
ex Astra K Sports Tourer 1.6 Turbo -16
ex Astra H Wagon 1.6 Turbo -07
ex Astra H Wagon 1.6 Turbo -07
Hmm... Outoa, jos noin muuttuu...
Mä en viitsis katsoa sitä tosta huoltokirjastakaan se kun on saksalainen ja ainakin PSA konsernilla vihtovälit on Saksassa pidempiä kuin Suomessa.
Eli jos noissa hihnoissa on ollut ongelmia niin Suomen maahantuoja on voinut lyhentää vaihtovälejä kuten kävi B-mallin kanssa.
Surkeaa palvelua jälleenmyyjiltä, lähetin e-maililla kyselyn metroon ja magneettiin kummastakaan en saanut vastausta...
EDIT:typot korjattu
Mä en viitsis katsoa sitä tosta huoltokirjastakaan se kun on saksalainen ja ainakin PSA konsernilla vihtovälit on Saksassa pidempiä kuin Suomessa.
Eli jos noissa hihnoissa on ollut ongelmia niin Suomen maahantuoja on voinut lyhentää vaihtovälejä kuten kävi B-mallin kanssa.
Surkeaa palvelua jälleenmyyjiltä, lähetin e-maililla kyselyn metroon ja magneettiin kummastakaan en saanut vastausta...
EDIT:typot korjattu
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Eikös 2006 vuonna tullut Z18XER, jossa ei ole vesipumppu jakopään hihnalla, ja tämän takia siinä on pidempi vaihtoväli, muistaakseni 150tkm/10 vuotta. Tuossa vanhemmassa Z18XE koneessa vaihtoväli oli 90tkm/6 vuotta.sportwagon kirjoitti:Olen kuullut puhuttavan että noiden Z18XE-moottoreiden hihnan vaihtoväli vaihtuisi vuosimallista 2006 eteenpäin 6 vuotta / 90tkm ja taas vuosimalliin 2006 asti olisi 4 vuotta / 60tkm. Sinäänsä omituinen juttu kun samat moottorit ja samat hihnasarjat...
Itselläni on tuo z18xe vuosimallia 2001. Hihnan vaihtoväli 60tkm/4vuotta.
Kyseessä siis se 92kw mylly.
Opel insignia Grand Sport 1.6T 2019
Opel Calibra 2.5 V6 1996
Opel Calibra 2.5 V6 1996
Kiitos.fox78 kirjoitti:Itselläni on tuo z18xe vuosimallia 2001. Hihnan vaihtoväli 60tkm/4vuotta.
Nostetaas tätä taas.
Olin varaamassa aikaa hihnanvaihtoon, kun taas oli tullut 60tkm ja rapiat mittariin edellisen vaihdon jälkeen.
Onko näissä nyt vaihtoväli muuttunut, vai mikä, kun aikaisemmat huollot on ollut tehty aina 60tkm, ja ohjekirjakin väittää sitä vaihtoväliksi. Nyt kuitenkin, minulle ilmoitettiin, että saa vielä ajella hyvillä mielin 30tkm lisää, eli vaihtoväli olisikin 90tkm? (kone kertoi moisen tiedon alustanumeron mukaan)
Kyllä se mulle passaa, mutta jos hihna kuitenkin laukeaa..
Enpä usko, että huoltoliike tulee sitten vastaan, että juu juu, meidän moka..
Niin, ja autohan on "välimallin" C Veccu, facelift ulkoa, mutta 120hv koneella, rekisteröity alkuvuodesta 2006
Olin varaamassa aikaa hihnanvaihtoon, kun taas oli tullut 60tkm ja rapiat mittariin edellisen vaihdon jälkeen.
Onko näissä nyt vaihtoväli muuttunut, vai mikä, kun aikaisemmat huollot on ollut tehty aina 60tkm, ja ohjekirjakin väittää sitä vaihtoväliksi. Nyt kuitenkin, minulle ilmoitettiin, että saa vielä ajella hyvillä mielin 30tkm lisää, eli vaihtoväli olisikin 90tkm? (kone kertoi moisen tiedon alustanumeron mukaan)
Kyllä se mulle passaa, mutta jos hihna kuitenkin laukeaa..
Niin, ja autohan on "välimallin" C Veccu, facelift ulkoa, mutta 120hv koneella, rekisteröity alkuvuodesta 2006
Pitäis olla muutettu tuo jakopään vaihtoväli kaikkiin hihnalla oleviin opelin koneisiin tuohon 60tkm väliin. Muistaakseni alkuperäinen väli oli toi 90tkm mutta pudottivat sitä kun eivät kestäneetkään noin pitkään.. 
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Alkuperäinen oli 120 tkm josta pudotettiin 60 tkm:iin josta sitten loppuvuosina Z18XE:n vaihtoväli nostettiin 90 tkm:iin.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B