Niin, minäkin joudun köyhänä välillä etsimään tietoa eri alojen foorumeilta enkä useinkaan ymmärrä kaikkia hienoja termejä. 95% näistä termeistä on auennut googlella etsimällä tietoa tai kyseisen foorumin haku-toimintoa apuna käyttäen. Tätä kutsutaan tehokkaaksi tiedon hauksi, joka on nykypäivänä äärimmäisen helppoa. Pohjimmiltaan kyse on uusavuttomuudesta, kaikki pitää tuoda tarjottimella eteen, minkään eteen ei viitsitä itse käyttää aikaa eikä vaivaa. Minua ei kiinnosta pätkääkään se, että mitä kukin ajattelee minusta. En koe omaavani yhtään "kollegaa" tällä foorumilla. Haen tietoa omiin tarpeisiini ja jaan sitä eteenpäin muille apua tarvitseville.anonyymisaataja kirjoitti: Autofoorumia voi lukea muutkin kuin autoilun harrastajat ja ammattilaiset. Esim. köyhät eri alojen ihmiset jotka yrittävät korjata helppoja vikoja itse ettei ihan kaiken takia tarvitsisi viedä korjaamolle.
Kyllä mulla oikeastaan pieni haju siitä oli että mikä on maski, mutta niitäkin voi olla joka puolella autoa. Esim. voin hyvin sanoa maskiksi mitä tahansa muovinpalaa joka peittää jotain osaa autosta -esim. sitä ratin keskiössä olevaa töötin kytkintä. Se on muovisen MASKIN takana.
Oikeastaan kommenttini siitä etten tiennyt mikä maski on, tarkoitti myös sitä että ärsyttää miten eri alojen asiantuntijafoorumeilla käytetään omaa erikoissanastoa. Esim. luettuani ilmalämpöpumpuista tms. OK-talon korjaus/rakennus asioista vastaan tuli useinkin tekstejä missä käytettiin termejä joita monikaan maallikko ei tunne. Joutui sitten varta vasten kysymään.
Pohjimmiltaan kyse on pätemisestä. Poliitikot tekee paljon sitä. Ei käytetä ymmärrettävää kieltä silloinkaan kun se on mahdollista vaan tehdään tieten tahtoen puheesta kryptistä.
Saadaan kato paremmin katu-uskottavuuspisteitä kollegoiden keskuudessa...
Äänimerkki ei toimi
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: Äänimerkki ei toimi
-
anonyymisaataja
- 'Agila'
Mä oon niin väsynyt tuohon KVG mentaliteettiin -ja sitä paitsi juuri siten tänne päädyinkin, hakemalla tietoa googlella. Löysin sen mitä hainkin, eli Opel aiheisen autofoorumin josta sain neuvoja. Eikä ehkä ihan sama näytä olevan sulle mitä susta ajatellaan kun on heti hirveä kuittailu käynnissä kun joku vähänkin sattuu sua ärsyttämään ja sitten puolustat nimimerkkisi 'egoa' kynsin ja hampain. Välttyäkseni samalta Itse suosinkin lyhytkestoisia nimimerkkejä eri foorumeilla ettei synny tilannetta että olisi saanut jotain statusta jota pitäisi puolustaa. Tai että kokisin nimimerkin, tuon kirjainyhdistelmän joka mahdollistaa osanoton keskusteluryhmiin jotenkin osaksi omaa itseäni. Näin asiat pysyvät asioina ja voi tyhmänä kysellä sellaisiakin asioita mitä ei omalla nimellään kehtaisi. Kuten, mikä on "maski"? Sen kysymyksen taustan jo jouduinkin sulle avaamaan. Toivottavasti ei tarvitse vielä tavatakin. Tämä foorumi on ajanut asiansa, samoin tämä nimimerkki. En tule enää lukemaan/kirjoittamaan täällä mitään.(F)ast_tra kirjoitti: Niin, minäkin joudun köyhänä välillä etsimään tietoa eri alojen foorumeilta enkä useinkaan ymmärrä kaikkia hienoja termejä. 95% näistä termeistä on auennut googlella etsimällä tietoa tai kyseisen foorumin haku-toimintoa apuna käyttäen. Tätä kutsutaan tehokkaaksi tiedon hauksi, joka on nykypäivänä äärimmäisen helppoa. Pohjimmiltaan kyse on uusavuttomuudesta, kaikki pitää tuoda tarjottimella eteen, minkään eteen ei viitsitä itse käyttää aikaa eikä vaivaa. Minua ei kiinnosta pätkääkään se, että mitä kukin ajattelee minusta. En koe omaavani yhtään "kollegaa" tällä foorumilla. Haen tietoa omiin tarpeisiini ja jaan sitä eteenpäin muille apua tarvitseville.
Mutta vielä sen verran on pakko sanoa tästä asiasta että sen sijaan että vittuilisit foorumeilla voisit ottaa oppia muista tähänkin threadiin kirjoittaneista. About kaikki muut kirjoitukset ovat olleet avuliaita ja rakentavia.
"Ei viitsitä käyttää aikaa ja vaivaa" blaablaablaa, sitä juuri tein. Hain tietoa ja luin sitä n. kymmeneltä eri sivuilta, katsoin osien myyntiilmoituksia, etsin purkaamoita ja muiden kyselyitä vastaavista aiheista. jne. "Haen tietoa omiin tarpeisiini ja jaan sitä eteenpäin muille apua tarvitseville"
-Etpä paljoa jakanut -paitsi ehkä oman ärsyytymisesi eteenpäin. Kiitos paljon. Et silti saa pilattua päivääni.
Muille kiitos avusta. Äänimerkki toimii nyt! Opelin torvet olivat dead silent elikkäs rikki-kuolleita.
Muistin sitten että autotallin perältä löytyy yksi kpl. autoja mitä on käytetty lähinnä polttopuiden kuskaamiseen omalla tontilla ja irroitin siitä äänimerkinantolaitteen. Kävi heittämällä paikoilleen Opeliin. Oli samankokoisella (13mm) pultilla kiinni ja pikaliittimet olivat myöskin samantyyppisiä. Kolme hurraa huutoa standardeille!
Pelästyin kumminkin aluksi että vaihto meni hukkaan ja että vika olisi jossain muualla; kun olin kiinnittänyt toisen torven paikoilleen ja testasin sitä niin se kesti tasan kaksi tööttäystä. Sitten.. ei mitään.
Irroittaessani sitä uudestaan huomasin että ne liittimet olivat liian löysiä, ja toinen oli irronnut. Mietin että olivatko ne Opelissakin, jolloin olisivat ehkä pysyneet kiinni lähinnä niiden suojana olevien kumisuojusten avulla.. . ja jos niiden kontaktit olisivat olleet löysät niin kovasti tööttäillessä torvet ovat resonoineet niin paljon että liittimien löysyys olisi aiheuttanut kontaktin pätkimistä ja kipinöintiä mikä olisi sitten rikkonut alkuperäiset torvet? Muutakaan en keksi, eikä nyt niin kiinnostakaan jos tuo vaihdokki pysyy ehjänä.
Puristettuani liittimien rakoa pienemmäksi ne kiinnittyivät sen verran paljon tiukemmin ettei tarvitse pelätä että ne irtoaisivat itsestään, vaikka joskus sitä tööttiä käyttäisikin.
Oli muuten elämäni ensimmäinen vika mitä olen missään autossa korjannut. Tähän mennessä on tullut lähinnä vaihdettua renkaita ja stereot pariin kertaan mutta siihen se jääkin. Tai no, vaihdoin kerran tuulilasin pyyhkijän. Wohoo!
Vielä kerran, kiitos foorumille avusta. Poistun takavasemmalle nörtteilemään, mikä sujuukin huomattavasti paremmin.
Hyvä, että kuntoon tuli ja vielä vähällä vaivalla.
Kosteus ja aika useimmiten tekee tehtävänsä niille tööteille.
Kosteus ja aika useimmiten tekee tehtävänsä niille tööteille.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i