V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
Omegan putki sanoi sopimuksen irti ja uutta katellessa pisti silmään tämä: http://www.martelius.com/index.php?modu ... t=S098-H5R
Mielipiteitä?
Kuuteensataan näytti kotomaan kamaralta irtoavan, onko aivan ryöstö hinta? Muitakin vastaavia putkistoja saa ehdottaa.
Äänet saisivat olla matalammat kun vakioputken suhina mutta ammattikoulu-henkiset äänet on jo koettu synkässä menneisyydessä, ei kiitos enää. Olisiko kellään omakohtaista kokemusta Simonssin äänimaalimasta V6 jatkeena?
Onko muuten vakio Y26SE:n kaverina tämmösestä 2,5" putkistosta äänien lisäksi muuta iloa?
Mielipiteitä?
Kuuteensataan näytti kotomaan kamaralta irtoavan, onko aivan ryöstö hinta? Muitakin vastaavia putkistoja saa ehdottaa.
Äänet saisivat olla matalammat kun vakioputken suhina mutta ammattikoulu-henkiset äänet on jo koettu synkässä menneisyydessä, ei kiitos enää. Olisiko kellään omakohtaista kokemusta Simonssin äänimaalimasta V6 jatkeena?
Onko muuten vakio Y26SE:n kaverina tämmösestä 2,5" putkistosta äänien lisäksi muuta iloa?
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
mulla v6 omegassa simonsin rst 2x2,5" kateilta taakse ihan hyvät äänet maksoi parivuotta sitten 850eur Free Technics Oy:ltä
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
eikai tuo nyt olis paha tehdä itse? kustannukset jäis kumminkin kolmannes osaan tuommosesta marteliuksesta
ei löytynyt ainakaan silloin kohtuuhintaista/sopivaa takavaimentajaa (maksoivat noin 350eur) 2xsisääntulo ja 2xulos (2,5"putkelle)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Kyllähän nämä V6 moottorit tuppaa käymään aika kuumana varsinkin rata-ajossa. Vois se vähäsen ehkästä taaempien sylinterien ahdinkoa.[/quojariz kirjoitti:Stuke kirjoitti:Onko tosta kylmemmästä termarista jotain oikeata hyötyäkin?Trinity kirjoitti:Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Kun itsellä oli v6 koneinen b-omega niin se kävi varsinkin kesällä lämpöisellä ilmalla normi käytössä ruuhkassa/hiljaa ajattaessa aikas lämpöisenä,mittari näytti monesti noin 100 astetta.
Mulla ei oo kumpikaan Vectra, ei A, eikä B, oo ikinä muualla, kuin Mannerheimintien ruuhkassa heinä-elokuun helteillä, nostaneet lämpöjä kuin n. 95-asteeseen.Jani Mukkala kirjoitti:Kyllähän nämä V6 moottorit tuppaa käymään aika kuumana varsinkin rata-ajossa. Vois se vähäsen ehkästä taaempien sylinterien ahdinkoa.[/quojariz kirjoitti:Stuke kirjoitti:Onko tosta kylmemmästä termarista jotain oikeata hyötyäkin?Trinity kirjoitti:Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Kun itsellä oli v6 koneinen b-omega niin se kävi varsinkin kesällä lämpöisellä ilmalla normi käytössä ruuhkassa/hiljaa ajattaessa aikas lämpöisenä,mittari näytti monesti noin 100 astetta.
Radalla tuo B-Veccu on ollut n. 90-asteen lämmöissä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Itsellä ei ole koskaan käynyt yli 100 asteen mittari. Radalla on käyty ja suurin ajoista on varmaan ollu kaupunkiajoa. Lämmöt ollu maksimissaan 95. Edes remmiahtimen kanssa ei lämmennyt yli 95 asteen. Flektin ohjaus on kyl mulla muutettu, muttei varmaan noin paljon voi vaikuttaa. Kannattais varmaan tarkistella syylärin tukkoisuus ja flektien toimivuus jos noin kovin lämpöjä nostaa?Jani Mukkala kirjoitti:Kyllähän nämä V6 moottorit tuppaa käymään aika kuumana varsinkin rata-ajossa. Vois se vähäsen ehkästä taaempien sylinterien ahdinkoa.[/quojariz kirjoitti:Stuke kirjoitti:Onko tosta kylmemmästä termarista jotain oikeata hyötyäkin?Trinity kirjoitti:Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Flektin ohjaus muutettu? Miten?
Oletko laittanut se kytkimellä cabiinista vai muuttanut jotain muuten..?
Oletko laittanut se kytkimellä cabiinista vai muuttanut jotain muuten..?
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Flekti kyllä toimi ja pyöri niinkuin pitää mutta voi olla että syyläri oli vähän tukossa/paskaa sisälläStuke kirjoitti:Itsellä ei ole koskaan käynyt yli 100 asteen mittari. Radalla on käyty ja suurin ajoista on varmaan ollu kaupunkiajoa. Lämmöt ollu maksimissaan 95. Edes remmiahtimen kanssa ei lämmennyt yli 95 asteen. Flektin ohjaus on kyl mulla muutettu, muttei varmaan noin paljon voi vaikuttaa. Kannattais varmaan tarkistella syylärin tukkoisuus ja flektien toimivuus jos noin kovin lämpöjä nostaa?Jani Mukkala kirjoitti:Kyllähän nämä V6 moottorit tuppaa käymään aika kuumana varsinkin rata-ajossa. Vois se vähäsen ehkästä taaempien sylinterien ahdinkoa.[/quojariz kirjoitti:Stuke kirjoitti:Onko tosta kylmemmästä termarista jotain oikeata hyötyäkin?Trinity kirjoitti:Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Mulla on jäähdytysjärjestelmä pesty moneen kertaan että en usko että sielä kauheita tukoksia ainakaan on. Missä vaiheessa flektien nopeampi nopeus pitäisi lähteä päälle? En meinaan tiedä toimiiko se. Mulla rajottaa rata-ajoa juurikin tuo lämpeneminen. Nousee parhaimmillaan sinne 110 asteeseen.Stuke kirjoitti:Itsellä ei ole koskaan käynyt yli 100 asteen mittari. Radalla on käyty ja suurin ajoista on varmaan ollu kaupunkiajoa. Lämmöt ollu maksimissaan 95. Edes remmiahtimen kanssa ei lämmennyt yli 95 asteen. Flektin ohjaus on kyl mulla muutettu, muttei varmaan noin paljon voi vaikuttaa. Kannattais varmaan tarkistella syylärin tukkoisuus ja flektien toimivuus jos noin kovin lämpöjä nostaa?Jani Mukkala kirjoitti:Kyllähän nämä V6 moottorit tuppaa käymään aika kuumana varsinkin rata-ajossa. Vois se vähäsen ehkästä taaempien sylinterien ahdinkoa.[/quojariz kirjoitti:Stuke kirjoitti:Onko tosta kylmemmästä termarista jotain oikeata hyötyäkin?Trinity kirjoitti:Nyt on hiukan faktaa. Eli se 82c termari oikeesti piti lämmöt alempana ajossa n. 78 astetta täis näyttää lämpömittari kun sitä seurailin ja tosiaan tuossa n. 82:ssa se piti kun oli lyhyttä hidasta ajoa liikennevalojen välillä. Kyllä luulen että tuosta on apua kun ajelee kesähelteillä niin ei nouse lämmöt liian korkeiksi kaupunkipyörittelyssä..
Olen nähnyt vesipumppuja erilaisilla siivillä. Toiset on valettuja ja toiset pellistä väännettyjä (alkuperäinen). Peltisissä siivet on jonkiverran isommat. Toihan voi tietenkin vaikuttaa veden kiertoon.
Olis toi kuumuus ongelma mukava saada kuriin. Ei se pidemmänpäälle hyvää kuitenkaan tee.
Mulla ainakin kytkeytyy tuossa 2.5l omegassa se flekti täyteen vauhtiin 95 asteessa ja sen kyllä huomaa tyhjäkäynnillä.jariz kirjoitti:Mulla on jäähdytysjärjestelmä pesty moneen kertaan että en usko että sielä kauheita tukoksia ainakaan on. Missä vaiheessa flektien nopeampi nopeus pitäisi lähteä päälle? En meinaan tiedä toimiiko se. Mulla rajottaa rata-ajoa juurikin tuo lämpeneminen. Nousee parhaimmillaan sinne 110 asteeseen.
Olen nähnyt vesipumppuja erilaisilla siivillä. Toiset on valettuja ja toiset pellistä väännettyjä (alkuperäinen). Peltisissä siivet on jonkiverran isommat. Toihan voi tietenkin vaikuttaa veden kiertoon.
Olis toi kuumuus ongelma mukava saada kuriin. Ei se pidemmänpäälle hyvää kuitenkaan tee.
Varoituksen sana automaatin omistajille!
Mulla lakkas toimimasta tuo MV6n termostaatin kakkosvaihde joskus viime talvena enkä oikein jaksanut tehdä sille mitään kun ne lämmötkin tuntui pysyvän jotenkin kurissa,silloin tällöin ruuhkissa nousi sataan, mutta en pitänyt huolestuttavana kun se tapahtui vaan muutaman kerran. Varmaan kuukausi sillä tuli ajeltua kunnes parkkipaikalla automaattilaatikon öljynlauhdutin paukahti sellaisella metelillä että sen kuuli sisällä istuessa.
Seurauksena laatikko perkele hörppäsi glykoolia..
Uus syyläri 170e, laatikon huoltosarja ebaystä 250e, parikymmentä litraa öljyä ja noin viikko hallilla vittuuntumassa joka ilta sen sijasta että olisin puoli tuntia käyttänyt sen termostaatin vaihtoon
omega b 2.5 CD -97
omega b MV6 -97
omega b MV6 -97
Sori ot mutta vaihatko tosiaan puoleen tuntiin tuon termostaatin?blindet kirjoitti: Uus syyläri 170e, laatikon huoltosarja ebaystä 250e, parikymmentä litraa öljyä ja noin viikko hallilla vittuuntumassa joka ilta sen sijasta että olisin puoli tuntia käyttänyt sen termostaatin vaihtoon
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
No voihan se olla vähän alikanttiin heitetty arvio asiasta.Wlle kirjoitti: Sori ot mutta vaihatko tosiaan puoleen tuntiin tuon termostaatin?
Vaihdoin siinä samalla ne hyväksi havaitut muovikannet niin en oikein päässy muodostaan selvää kuvaa siitä homman todellisesta kestosta.
omega b 2.5 CD -97
omega b MV6 -97
omega b MV6 -97
Kertokaas viisaat opel miehet että onko tuosta imuputsarin modauksesta mitään hyötyä, ja miten olette sen toteuttaneet? auto on vectra b `96 V6, ja vakiokotelossa on k&n paneelisuodatin, huomenna menossa öljyt vaihtamaan niin vois samalla vilkaista tuota ilmanputsari koteloa, ym..
jos kuvia löytyy miten olette tehneet niin laittakaa, Hena4@luukku.com tulemaan.
Kiitos
jos kuvia löytyy miten olette tehneet niin laittakaa, Hena4@luukku.com tulemaan.
Kiitos
Opel Vectra B V6 ´96
Kellään tuskin täyttä faktaa siitä on mut kohtuu pieni homma tehtäväksi(umpion irrotus) ja ei siitä mitään haittaakaan ole.
Johnny, la gente esta muy loca.