zafira a vielä alemmaksi

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
karhu_3
OCF Member 2017

zafira a vielä alemmaksi

Viesti Kirjoittaja karhu_3 »

terve, vaihdoin tuohon zafira a ta-technix korkeussäädettävän satsin alle ja haluaisin vielä alemmaksi tuota auton keulaa.. tolpista on ruuvattu säätöholkit ihan alas ja vieläkin pitäisi saada keulaa alemmaksi, peräpää tippuisi vaikka kuinka paljon mutta keula ei.. millä keinoin saisin tiputettua autoa vielä alemmaksi..?? :roll:
Opel zafira 2.2 -01
temmez2
'Senator'
'Senator'

Re: zafira a vielä alemmaksi

Viesti Kirjoittaja temmez2 »

Itse laitoin eilen saman satsin alle ja edessä säätövaraa jäi vielä 25mm,tuolla säädöllä ainakin itsellä rengas hieman kaaren sisällä.
Takana säädöt yläasennossa ja aika lintassa näyttäs perä olevan.
Oletko kasannut oikein vai kuinka maassa keulan pitäisi olla?mulla navasta kaareen mitta n.32senttiä
Jos ei muuta niin apujouset pois välistä :D
Vectra Cdti
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

onko sulla edessä ne tolppien mukana tulleet alumiini kartiot paikallaan? ite jätin g astrasta ne pois niin sai viel pari senttiä lisää varaa.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
karhu_3
OCF Member 2017

32cm on minulla navasta kaareen.. sais tulla joku 4cm vielä keula alemmaksi.. on se alumiini kartio siel välis, siis siintä ei ole haittaa jos sen ottaa pois ja jouset makaa sitä kumityynyä vasten..? tuli sekin mieleen että onko myynnissä noita ohkasempia kumityynyjä sinne mitkä tulee koria vasten.. sillä sais myös vähän tiputettua myös keulaa.. kyllä kävi myös että otan tuon apujousen sieltä välistä pois.
Opel zafira 2.2 -01
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

milläs vidulla saatte yläpään laakerin kiinni ja toimimaan kunnolla jos sieltä coilover tolpan kannalta tärkeän alumiinikiekon ottaa pois? Mielummin apujousesta laikkaa pikkusen pois tai pääjousesta rinki pari pois, mut itte en lähtis mitään tolpan mukana tulleita osia poistelemaan :no:
temmez2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja temmez2 »

En myöskään kamalasti suosittelisi laittamaan ilman tuota alumiinirinkulaa :ruoska:
Voi tietenkin ottaa tolpan irti ja kokeilla kuinka huonosti jousi paikalleen passaa :yes:
Kokeilumielellä sano Jorma Uotinen :D
Vectra Cdti
Ari-S
OCF Member 2019

jarkkis kirjoitti:milläs vidulla saatte yläpään laakerin kiinni ja toimimaan kunnolla jos sieltä coilover tolpan kannalta tärkeän alumiinikiekon ottaa pois? Mielummin apujousesta laikkaa pikkusen pois tai pääjousesta rinki pari pois, mut itte en lähtis mitään tolpan mukana tulleita osia poistelemaan :no:

ainakin mulla on metallinen laippa/hässäkkä siinä laakerin ympärillä. kaitzulta joka sarjan möi kyselin asiaa niin sanoi että voi ihan hyvin jättää pois. Jousi lepää sitä laakerin reunusta vasten ja kiinni se tulee sillä toisella mutterilla mikä ei kyl sekään pakollinen ole. ilman sitä sais vähän tukevamman olosesti sen yläpään kiinni kun ei jää kauheeta rakoa sinne. johan se taidettiin muuten mainita asennusohjeissakin että voi kasata joko holkilla tai ilman. :wink:

astralla päästelty jo joku reipas 1000km tolla yhistelmällä, ilman mitään ongelmia. yhtä hyvin se jousi istuu sinne sen kartion kaa tai ilman
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
jarkkis
OCF Member 2021

Mulla fk:n tolpat enkä ainakaa uskaltaisi mitään siihen tarkoitettuja holkkeja jättää pois :o Mut kasailkaa tolppanne miten haluatte, eipä oo mun murhe JOS jotain sattuu hajoamaan. Mun vinkki tähän vielä alemmaksi saamiseen on varma ja turvallinen eli jousesta pari rinkiä pois ni riittää säätövarat sen jälkeen alaspäin, eikä varmasti ainakaan hajoa mitään jos oikea oppisesti tolppa kasattu.
Ari-S
OCF Member 2019

niin tai nakkaa koko apujousen hittoon.

ja viel tohon holkkiin... kaikkia yläpäitä ei edes pysty kasaamaan sen kanssa. yhtä huonosti se jousi istu astrassa yläpäässä oli se holkki tai ei. ja mikä sieltä ilman sitä holkkia hajoaa?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
jarkkis
OCF Member 2021

Ari-S kirjoitti:niin tai nakkaa koko apujousen hittoon.

ja viel tohon holkkiin... kaikkia yläpäitä ei edes pysty kasaamaan sen kanssa. yhtä huonosti se jousi istu astrassa yläpäässä oli se holkki tai ei. ja mikä sieltä ilman sitä holkkia hajoaa?
No toi koko apujousen poistaminenki toimii, mut leimasetä voi taas sit tykätä kyttyrää jos huomaa, että se nakattu pois, vectras ainaki tuli se oleellisin eli laakeri vastaamaan tolpan mukana tullutta alumiini holkkia ja jos olisin sen jättänyt pois mihin laakerin olisin laittanut? Taskuuni vai roskikseen? Ja passatis oli sama homma, että ilman sitä tolpan mukana tullutta alumiiniholkkia ei olis saanu laakeria vastaamaan mihinkään. Ja nyt pikkuveli laitto bemmiin fk:n highsportin ni siinäki tuli holkki mukana eikä olis saanu laakeria vastaamaan mihinkään jos sen holkin olis jättäny pois, eli omat kokemukset nyt on näistä tolpista ettei nen nyt huvikseen sinne niitä alumiini holkkeja tee mukaan vaan niillä on ihan selkeästi se tarkoitus, että laakeri saadaan vastaamaan siihen jonka päälle tulee sitten taas se kumilaippa joka vastaa koriin ja koko paketti kiritään sarjan mukana tulleella mutterilla. Mun mielipide on, että käytän kaikki sarjan mukana tulleet osat hyödyksi mitä siihen vaaditaan enkä jätä missään rempassa mitään osia "ylimääräiseksi". Mut mun osalta tää "selittely" saa nyt täs aihees riittää, kasatkoon jokainen nyt sitte tolppansa miten lystää.
Ari-S
OCF Member 2019

on mullakin omegassa se holkki paikallaan mutta siinäkin varmaan toimis ilmankin. astrassa ja zaffessa varmaan vähän erilainen se yläpää kun vectrassa? noihin saa kyllä sen jousen vastaamaan ihan hyvin siihen laakerin ympärille kun siinä on se peltihäkkyrä, ruuvasin sen vaan irti siitä muovikauluksesta mikä kuuluu vakio jousen kaa. Eli tapauskohtaista. Tehchnixin mukana tullu ees sitä toista mutteria niin hetken ajelin ilman.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
karhu_3
OCF Member 2017

poijat poijat eipäs tapella.. :lol: juu en sitä alumiinikartiota ainakaan käy ottaa pois sieltä välistä, tietääkö kukaan että onko missään myynnissä niitä ohkasempia kumityynyjä mitkä tulee sinne koria vasten..?? apujousta en uskalla käydä leikkelemään kun minun tuurilla menee kokonaan paskaksi alusta.. :no:
Opel zafira 2.2 -01
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Astra G ja Zafira A on kasattavissa ilman alumiiniholkkia. On jopa omakohtaisia kokemuksia että kestää..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Ari-S
OCF Member 2019

mitä eilen mallasin niin eihän se holkkikaan tavoita siihen laakeriin. Itekkin oon ajanu pariin aika pahaan kuoppaan eikä oo lennelly osia tielle.

toinen sit että apujousi pois. ja koitettava sit saada sillein ettei jousi hölsky ulosjoustossa siellä.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
karhu_3
OCF Member 2017

onko mahdollista kasata alkuperäisen alustan yläpäällä.. siis jos leikkaa siintä alkuperäisestä ylämutikasta sen muovisen tötterön pois mikä tule jousen sisälle.. siinähän samassa on laakeri kiinni ja periaatteessa sillähän saisi n.2cm alemmaksi.. korjatkaa jos olen väärässä.. meneekö ajettavuus huonommaksi..?? :roll:
Opel zafira 2.2 -01
Vastaa Viestiin