Rime keskuslukon asennus ongelma
Rime keskuslukon asennus ongelma
Kulkuneuvo johon moista olen yrittänyt asentaa ei ole opel ! Vaan mazda..ja syy miksi en mazda foorumeilta apua kysy on se ettei sitä sieltä saa. Noh aattelin että täältä varmaan löytyis joku joka on tommosen asentanut ja ehkä vois auttaa.
Auto on mazda 323 -99. Ja käsittääkseni keskuslukko on maaohjattu..eli jos valokynällä tökkii keskuslukon avaa ja sulje johtoihin niin lukot toimii, eli johdot maadoittuu kynän kautta?. Rimen mallikohtaiset ohjeet oli + ohjatulle, eli niillä ei tee mitn. Rime "ohjekirjasta" löytyi ohjeet maa, + ja molempia käyttäville. Tosin ohjeet on helvetin huonot (esim. johtojen värejä ei ole jne.)
Noh olen yrittäny tuota asennelle ja melkeen kaikki johto vaihtoehdot oon käyny läpi..ei vaan rupee pelaan. Aivan ensimmäisellä kerralla lukitus toimi yhdesti ja sen jälkeen ei mitään. Apua kaipaisin nuihin johdotuksiin..eli mihin keltaiset ja oranssit kytketään ? valkoiset tulee kait avaa ja sulje johtoihin..tosin tarvitaanko molempia vai tuleeko toinen oransseista sulkuun jne.
Auto on mazda 323 -99. Ja käsittääkseni keskuslukko on maaohjattu..eli jos valokynällä tökkii keskuslukon avaa ja sulje johtoihin niin lukot toimii, eli johdot maadoittuu kynän kautta?. Rimen mallikohtaiset ohjeet oli + ohjatulle, eli niillä ei tee mitn. Rime "ohjekirjasta" löytyi ohjeet maa, + ja molempia käyttäville. Tosin ohjeet on helvetin huonot (esim. johtojen värejä ei ole jne.)
Noh olen yrittäny tuota asennelle ja melkeen kaikki johto vaihtoehdot oon käyny läpi..ei vaan rupee pelaan. Aivan ensimmäisellä kerralla lukitus toimi yhdesti ja sen jälkeen ei mitään. Apua kaipaisin nuihin johdotuksiin..eli mihin keltaiset ja oranssit kytketään ? valkoiset tulee kait avaa ja sulje johtoihin..tosin tarvitaanko molempia vai tuleeko toinen oransseista sulkuun jne.
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Rime keskuslukon asennus ongelma
Saatko siitä ohjeesta kuvaa tänne.
Keltanen ja keltamusta maihin.
Valkonen ja valkomusta ohjaan keskuslukkoja.
Keltanen ja keltamusta maihin.
Valkonen ja valkomusta ohjaan keskuslukkoja.
valkoinen kiinni
valkomusta auki
keltainen keltamusta ja musta maa
punainen jatkuva plus
ruskeat vilkkujen plussaan
oransseja ei mihinkään
vihreä sähköikkunoiden ohjaus
pinkki miinussingnaali
punamusta plussignaali
jos oot löytänyt keskuslukon auki/kiinni johdot niin pitäis näin onnistua.
valkomusta auki
keltainen keltamusta ja musta maa
punainen jatkuva plus
ruskeat vilkkujen plussaan
oransseja ei mihinkään
vihreä sähköikkunoiden ohjaus
pinkki miinussingnaali
punamusta plussignaali
jos oot löytänyt keskuslukon auki/kiinni johdot niin pitäis näin onnistua.
opel vectra c 2,2 gts
- kadett90
- OCF Member 2024

Tuossahan tuo täydellinen kytkentä onkin 
Kiitän! Ehkä se kolmas kerta sitte toden sanoo tässäkin hommas...lmb-58:lla tuntuu tuota tietoa olevan, niin voiko boksin toimintaa mitenkään varmistaa, esim. yleismittaril ?
ei mulla kummempaa tietoa ole, en ole joutunu testaamaan niitä kun ne on alkanut pelaamaan laakista, eikö se sun kapistus ole sitten uusi, sitä on vaikea saada väärällä kytkennällä rikki, itse olen kokeillut niitä kotona 12v muuntajalla, tuon toimimiseen ei tarvi kytkeä välttämättä kun ne neljä ensimmäistä karvaa siinä mun listassa, sitte vilkut jos haluaa, loput on lisävarusteille, omaan laitoin sen pinkin ohjaamaan eberin käynnistystä ja sammutusta, mutta jos ne ohjaimet on hukannu koodauksen niin sekin on helppo itse koodailla uudestaan.
opel vectra c 2,2 gts
Uushan tuo on.Laatikosta kuuluupi naksutus kun painelee kaukkarin avaa nappeja ja ledikin vilkkuu. Yhellä kytkennällä kyllä sain tuon valko mustan johdon lähes sulamaan (keltainen +12v
), joten hieman epäilen et onko ottanu sit vaurioita. Käytin kyllä auki boksin..ja piirilevy ja komponentit näytti ihan ehyiltä (ei palanu). Niin ja autos on uutena asennettu serpi starin häly, jonka johtoja hyväksikäyttäen oon tuon rimen asentanu. Ja kyllä käyttäisin mieluiten tuota hälyä, mut se ei vaan anna koodata uusia avaimia siihen ja varaosia ei tuohon vehkeeseen taida enään mistään saada.
eipä tuohon osaa muuta sanoa kun kytke tuon ohjeen mukaan ensin, kyllä se oikee on, ja palaa sitten asiaan jos ei toimi. eihän niitä komponentteja silmällä näe onko ehjät vai ei. toivottavasti et sitä boksia onnistunut tuhoamaan. ja jos oot täällä roissa niin tuo se hökötys mulle niin testaan sen.
opel vectra c 2,2 gts
- kadett90
- OCF Member 2024

Mistä johdoista?? 
Etkö saanut autokohtaisia asennusohjeita?
Etkö saanut autokohtaisia asennusohjeita?
nissaniin sopii nuo ohjeet muuten täysin mutta boksista on löydettävä karvat, yleensä on japseihin, opeleihin ja muihinkin tuo miinuspulssi, olen niitä muka malliksi kytkenyt, ja en muista olisko yhtään plussapulssista ollut, jaa mersuissa tais ollakkin eri, mutta onhan se pneumaattinen systeemi, etsi ne karvat niinkin yksinkertaisella systeemillä että laita virtakynä maihin ja kopsuttele keskuslukon karvoihin niin näet miten pelaa. ja kadett90, mulla on niitä väriohjeita japseihin, ne ei pidä aina paikkaansa, tosin ei rimen.
opel vectra c 2,2 gts
Noniin nyt on rime asennettu ja toimii. Ongelma oli niinkin yksinkertainen kuin rosvoliittimet..eli tein kunnon kytkennät niin rupes toimiin. Ainoa vaan että boksi jäi kojelaudan sisälle niin kantomatka on meleko huono..eli max 15m. Pitäis varmaan tuo antenni saada ikkunan viereen tj. Tai sit noi kaken patterit on tyhjät.