Hiekkalaatikkokeskustelu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Hiekkalaatikko keskustelu

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Simo kirjoitti:Toyot on helvetin hyvät.. tosin tuostahan olis jo uudempi malli T1 Sport. Se oli uusimmassa autobildin testissä paras käsittelyrata-testissä. Nuo vanhemmatkin on kyllä erittäin jämäkät ja tarkat ohjaustuntumaltaan.
T1R mulla on ollutkin itsellä ja pidin niistä. Samat aion tilata ellei joku kehu taivaisiin noita hankuukkeja tai kumhoja, tosin ei ne kyllä yhtään halvempiakaan ole. Eli oikeestaan, mitäs tässä enää sössöttelemään.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

Rohkenimpa minäkin viime yönä pistämään achillekset tilaukseen.
225/35/19" + 245/35/19" settiin päädyin.

Kokemusta ei vielä tuosta merkistä itsellä ole, ihan foorumin kommenttien perusteella lähettiin liikkeelle.
Kuva
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Alpha kirjoitti:T1R mulla on ollutkin itsellä ja pidin niistä. Samat aion tilata ellei joku kehu taivaisiin noita hankuukkeja tai kumhoja, tosin ei ne kyllä yhtään halvempiakaan ole. Eli oikeestaan, mitäs tässä enää sössöttelemään.
Juu mullakin on T1R:t ja pidän myös erittäin paljon. Ainut vika niissä on että etenkin uutena niihin tarttuu hemmetisti kiviä jotka ropisee pitkin lokasuojia ja helmoja.

Ajoitkohan muuten noin puoltoista tuntia tuon viestin kirjoittamisen jälkeen vastaan Käpylässä Mustanpekan kulmalla?
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Simo kirjoitti:
Alpha kirjoitti:T1R mulla on ollutkin itsellä ja pidin niistä. Samat aion tilata ellei joku kehu taivaisiin noita hankuukkeja tai kumhoja, tosin ei ne kyllä yhtään halvempiakaan ole. Eli oikeestaan, mitäs tässä enää sössöttelemään.
Juu mullakin on T1R:t ja pidän myös erittäin paljon. Ainut vika niissä on että etenkin uutena niihin tarttuu hemmetisti kiviä jotka ropisee pitkin lokasuojia ja helmoja.

Ajoitkohan muuten noin puoltoista tuntia tuon viestin kirjoittamisen jälkeen vastaan Käpylässä Mustanpekan kulmalla?
noniin nyt on T1R:t tulossa. Ja tosiaan yhet pari Achillestakin joka on puolet halvempi, täytyy tehdä sitten vertailua. On kyllä vaan tuo punnan kurssi aika hanurista tällä hetkellä, 4x 225-40-18 T1R:t oli £397 ja pankin kurssin mukaan velottui 491€ :x :x

Käpylässä en ainakaan minä ole ajellut, auto on seisonut tossa pihassa. Ite liikun fillarilla taas!
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Punnan kurssihan on hyvä mut euro vaan on niin hemmetin heikko :lol:

Samanlainen ja värinen Astra vaan tuli vastaan niin arvelin että sinä.
tuningki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tuningki »

ei löytynyt camskillin sivuilta enää sitä renkaiden postimaksua suomeen :o ...
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

tuningki kirjoitti:ei löytynyt camskillin sivuilta enää sitä renkaiden postimaksua suomeen :o ...
Näin lukee etusivulla:

TYRE ORDERS FOR SCANDINAVIA

UPDATE 30/03/2012
Please note: Service to Scandinavia for tyre orders has temporarily been suspended. Normal service will resume at some point next week.
Sorry for any inconvenience this may cause.

The Camskill Tyres team
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Kun täällä tuntuu toi renkaiden valmistusmaa olevan kova aihe, niin laitetaas tämmöinen tieto: Continental-renkaat(MERKKIRENKAAT) saattavat olla myöskin Romaniassa valmistettu(Continentalilla on tehdas siellä), että kun kiinalaiset renkaat ovat kovin haukuttuja, niin en usko, että Romaniassa tehtäisiin yhtään parempia renkaita. Isälläni on autossa ihan uudet Continentalit, jotka on valmistettu Romaniassa. Varmaan muillakin suurilla merkeillä on/tulee olemaan tehtaita halpamaissa(koska hakevat vain voiton maksimointia). En siis usko, että Romanialaiset tekevät yhtään sen kummempia renkaita kuin Kiinalaisetkaan, palkka on molemmilla suunnilleen yhtä surkea.

Ja omat renkaani on valmistettu Koreassa Roadstone N3000, sama kuin Nexen, valmistaja Nexen Tire, Etelä-Korea. Yritys perustettu 1942. Joten luulisi noiden Korean poikien jotain oppineen renkaanvalmistuksesta 70 vuodessa. Edellisessä opelissa oli Roadstone N2000, joihin olin positiivisesti yllättynyt, odotin jotain "menettelee"-tason rengasta, mutta olivatkin yllättävän hyvät niin kuivalla kuin märällä. Kun toi varallisuus ei ole vielä Roope ankka-tasoa, niin renkaiden hinta on aika kova kriteeri mulle renkaiden ostossa. Kun hintaeroa rupeaa olemaan 250€-300€/kierto, niin ei näillä palkoilla tarvi kahta kertaa miettiä mitkä ostaa. Sitten kun olen "rikas"(en varmaan koskaan :lol: ) niin voin ostaa kalleimmat renkaat hyllystä kun ei hinnalla ole enään niin suurta väliä.

Pistetääs vielä merkit mitä on renkaissa ollut, malleja en kaikkia muista: Nokian, Continental, Bridgestone, Dayton, Firststop, Roadstone, Pirelli, Michelin, Goodyear, Nordman ja kolmea eri merkkiä en enään muista mitä ekoissa autoissa on ollut. Näistä merkeistä en isoja eroja ole löytänyt muuta kuin Nokian Hakkapeliitta 2(joita mulla on ollut kahdessa eri autossa), jotka olivat suoraan sanoen liukkaat.
Teemu J
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Teemu J »

Itellä oli aikanaan corollan alla nuo daytonin nastarenkaat, meni 3kk ja ei ollu sen jälkeen pitoa yhtään... No nyt kokeillaan sit goodyearin effirentgrippejä, jotka pitäs olla ihan ok renkaat.. :yes: Conteista ei oo mitään pahaa sanottavaa, vaikka joku romaani ne oiskin tehny :lol:
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

seeklima kirjoitti:Nokian Hakkapeliitta 2(joita mulla on ollut kahdessa eri autossa), jotka olivat suoraan sanoen liukkaat.
Aika erikoista kun mitä itse olen nokian nastarenkailla ajanut niin kakkoset on parhaat mitä olen kokeillut. Jämäkät ajaa ja silti hyvä pito kaikissa olosuhteissa. Uudemmat neloset, vitoset, seiskat on varmasti pidoltaan toki jonkin verran parempia, mutta myös veltompia ajettavia verrattuna noihin kakkosiin. No myönnän että seiskoilla en ole kyllä ajanutkaan. Kakkoset mulla oli Asconassa parina viimeisenä talvena silloin kun sillä vielä talvella ajoin ja siinä jos missä (kevytperäinen takavetoinen) tarvii olla hyvin pitävät talvirenkaat mitä ne todellakin oli.
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Seiskat mulla on nyt ja ne on hyvät. Lähes hakkapeliitta 2:sen kanssa samat renkaat, Bridgestone Noranzat mulla oli ja hyvät oli nekin. Noranza 2:set mulla oli kanssa ja nekin oli hyvät(hakkapeliitta 4 kanssa melkein sama). Samassa tehtaassa noi tehdään, kuvio vähän erilainen. Nordmanit on kanssa Nokian valmistamat, ihan hyvät oli nekin.

Mutta ne Hakkap.2:set oli mulla A Omegassa ja Renault Lagunassa. Eli vetotapa eri ja molemmissa renkaat ostin uutena, silti jatkuvasti liukastelua. Monestihan eri automalli ja vetotapa vaikuttaa miten rengas toimii.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

seeklima kirjoitti:Kun täällä tuntuu toi renkaiden valmistusmaa olevan kova aihe, niin laitetaas tämmöinen tieto
En ole huomannut että renkaiden valmistusmaa olisi kovin merkittävää keskustelua herättänyt. Valmistusmaa ei nykymaailmassa merkitse enää kovin suuria, hyvää laatua voidaan tehdä missä vain.

Kiinalaisia renkaita vieroksutaan, mutta ei siksi että ne on valmistettu Kiinass, vaan siksi että ne on myös suunnitellut joku no-name halpatuottaja siellä Kiinassa.
seeklima kirjoitti:Continental-renkaat(MERKKIRENKAAT) saattavat olla myöskin Romaniassa valmistettu(Continentalilla on tehdas siellä), että kun kiinalaiset renkaat ovat kovin haukuttuja, niin en usko, että Romaniassa tehtäisiin yhtään parempia renkaita.
Jos Continentalilla on tehdas Romaniassa määrittelee Continental millä laatutasolla siellä toimitaan. Renkaat lienee myös Continentalin suunnittelemia.
seeklima kirjoitti:Varmaan muillakin suurilla merkeillä on/tulee olemaan tehtaita halpamaissa(koska hakevat vain voiton maksimointia). En siis usko, että Romanialaiset tekevät yhtään sen kummempia renkaita kuin Kiinalaisetkaan, palkka on molemmilla suunnilleen yhtä surkea.
Sellaista massatuotetta ei nykymaailmassa taida ollakaan jota ei tehtäisi halpamaissa.
seeklima kirjoitti:omat renkaani on valmistettu Koreassa Roadstone N3000, sama kuin Nexen, valmistaja Nexen Tire, Etelä-Korea. Yritys perustettu 1942. Joten luulisi noiden Korean poikien jotain oppineen renkaanvalmistuksesta 70 vuodessa.
Ladaakin on tehty kymmeniä vuosia oppimatta mitään autonvalmistuksesta.
seeklima kirjoitti:Näistä merkeistä en isoja eroja ole löytänyt muuta kuin Nokian Hakkapeliitta 2(joita mulla on ollut kahdessa eri autossa), jotka olivat suoraan sanoen liukkaat.
Kyllähän tuossa muutama viesti sitten oli mm. jarrutusmatkavertailu, ja kyllä siinä selvää korrelaatiota oli hintaan. Tokihan ihminen aina selittää omat valintansa parhain päin, mutta kummasti siinäkin testissä kärjessä oli merkkirenkaat ja halpakumit oli hännillä. Ei noistakaan lähikaupassa käydessä todennäköisesti isoja eroja löydy.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Kun nyt Tuomas luet sen mun koko kirjoituksen ja tuon toisenkin kirjoituksen(jossa kehun merkkirenkaita) niin huomaat, että en ole merkkirenkaista haukkunut kuin noi hakkapeliitta 2:set ja puhun vain renkaista millä olen ajanut. Ja mun lähikaupassa ajamisesta, mistäs sinä tiedät missä, miten, milloin ja kuinka paljon minä ajan. Sitten noilla sun lainauksilla saadaan asiat näyttämään semmoiselta kuin itse haluat.

Lada-vertaus oli aika huono, Koreastahan tulee muitakin merkkejä(Kumho, Hankook), jotka on hyviä, venäjältä ei tule muistakaan merkeistä mitään laadukasta. Kyllä tällä palstalla tunnutaan arvostelevan nimenomaan "kiinanihmeitä", niistä en osaa mitään sanoa, kun en ole moisilla koskaan ajanut. Siltikään en usko Romanialaisten osaavan tehdä yhtään parempia renkaita kuin Kiinalaiset.
Killroy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Tuomas kirjoitti: Ladaakin on tehty kymmeniä vuosia oppimatta mitään autonvalmistuksesta.
Tähän väitteeseen haluaisin perustelut veturinkuljettajalta.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

seeklima kirjoitti:Kun nyt Tuomas luet sen mun koko kirjoituksen ja tuon toisenkin kirjoituksen(jossa kehun merkkirenkaita) niin huomaat, että en ole merkkirenkaista haukkunut kuin noi hakkapeliitta 2:set
ja vähän Continentalitkin ;)
seeklima kirjoitti:puhun vain renkaista millä olen ajanut.
Paitsi että Contin laadun tiedät huonoksi kokeilemattakin valmistuspaikan perusteella.
seeklima kirjoitti:Ja mun lähikaupassa ajamisesta, mistäs sinä tiedät missä, miten, milloin ja kuinka paljon minä ajan.
En tiedäkään. Se tarkoitti yleisesti sitä, että jos arkiajossa renkaassa on jotain selvää ongelmaa niin se on jo viallinen.
seeklima kirjoitti:Sitten noilla sun lainauksilla saadaan asiat näyttämään semmoiselta kuin itse haluat.
Jos sulla on ehdottaa parempaa tapaa niin olen avoin ehdotuksille. Alkuperäinen teksti on yhtä pötköä, aika sekavaksi menee jos vastaan toisen pötkön perään.
seeklima kirjoitti:Lada-vertaus oli aika huono, Koreastahan tulee muitakin merkkejä(Kumho, Hankook), jotka on hyviä, venäjältä ei tule muistakaan merkeistä mitään laadukasta.
En verrannut niitä renkaita Ladaan. Perustelit oletusta laadusta pitkällä valmistushistorialla, mikä ei kuitenkaan takaa mitään.
seeklima kirjoitti:Siltikään en usko Romanialaisten osaavan tehdä yhtään parempia renkaita kuin Kiinalaiset.
En minäkään, mutta eihän Romanialaisten tarvitsekaan, kun conti tuo sen osaamisen, Romania tarjoaa työvoiman.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin