Opel Vectra -01 2.2 sport

Keskustelua Opeleista
MiccoZ
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja MiccoZ »

Eli hieman kyselisin mielipiteitä. Onko tälläinen auto kannattava hankinta. Malli siis 2.2 litrainen sport Vectra 4D vuodelta 2001. Ajettu 121tkm. Merkkihuollettu ja hyvin pidetty. Varusteina vakiot mitä sporttiin kuuluukin. Lisäksi lohkari + sisäpistoke. Hintaa 17900eur. Mikä on Vectramiesten mielipide ja "oikea" hinta kyseiselle pelille. Kiitos!
Dino
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

On 2003-11-21 13:39, MiccoZ wrote:
Eli hieman kyselisin mielipiteitä. Onko tälläinen auto kannattava hankinta. Malli siis 2.2 litrainen sport Vectra 4D vuodelta 2001. Ajettu 121tkm. Merkkihuollettu ja hyvin pidetty. Varusteina vakiot mitä sporttiin kuuluukin. Lisäksi lohkari + sisäpistoke. Hintaa 17900eur. Mikä on Vectramiesten mielipide ja "oikea" hinta kyseiselle pelille. Kiitos!
Öö, tuota, jos kone on bensa 2.2 niin virallista lohkolämmitintä siinä ei kyllä ole. Letkulämppäri tai säteilylämmitin kyllä löytyy. Asiaan.

Muuten ihan passeli kulkine. Itse olen tuollaisen, tosin farkkuna, omistanut jo puolisen vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Bensaa vois tietenkin kaupungissa viedä hiukan vähemmän mutta muuten ok. Vakionopudensäädinkin toimii tuossa hienosti kuormankin kanssa ja on helppo asentaa jos ei ole jo asennettu.

JL
MiccoZ
'Kadett'
'Kadett'

En tiedä tuosta lohkolämmittimen virallisuudesta, mutta myyjä ilmoitti ,että lohkolämmitin ja sisätilanpistoke löytyy. Liekö sitten asennettu jälkikäteen? Tänään olisi takoitus mennä autoa katsomaan ja kokeilemaan hieman tinkaamista. Mitä tulisi katsoa ja kuulostella koeajolenkillä? Kiitos! Ja tuo hinta vielä... Meneekö pitkäksi jos tuolla hinnalla otan?
severi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi »

Mun mielestä ihan OK (=edullinen) hinta tuosta autosta.

Toi lohkolämmitin vs säteilylämmitin ei oo muuta kun sanahelinää. Säteilylämmitinkin on moottorin esilämmitin. Ainoastaan toimintaperiaate on erilainen.

Saman asian ajavat.
MiccoZ
'Kadett'
'Kadett'

JL sulla vissiin on myös siinä sportissa puolinahkapenkit vai? Jos löytyy niin voisitko kertoa käyttökokemuksia; Kestävätkö kulutusta kuinka ja haalistuuko nahka helposti. Vai onko se ihan laadukasta "nahkaa" mitä niihin penkkeihin on laitettu. Idea tämän takana on se, että meiltä löytyy perheestä isokokoinen koira ja vähän hirvittää takapenkin puolesta. Toisaalta viltti on keksitty ja onhan nahka aina nahkaa =)
camus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja camus »

Ainakin hinta on kohdallaan. Taitaa olla jopa edullinen.

edit: Kyllä ne penkit koiran tassut kestää. Mulla on tosin sporttikangaspenkit ja pienempikokoinen koira ja luultavasti nuo puolinahkaset on vielä lujemmat (tosin ei mielestäni niin hyvännäköiset). Ainoa huono puoli on lievä kapeus, kun ei tahdo hartiat (ja perse) mahtua kyytiin. Mahtuu, mutta on tiukka sovitus.

<font size=-1>[ This Message was edited by: camus on 2003-11-21 15:16 ]</font>
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Niin ja eikös tässä ole tuo Z 22 SE moottori
( eli jakopää on ketjuvetoinen )
Oikaiskaa jos ole väärässä.
MiccoZ
'Kadett'
'Kadett'

Ekomies, Kyllä löytyy ketju konehuoneen puolelta mikä tekee autosta itseasiassa houkuttelevamman kuin 2 litrainen. Tietenkin tämäkin on vain makuasia.
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Jos minun pitäisi valita kumman ottaisin
2.0/16v hihnakone tai 2.2/16v ketjukone
niin 100% varmuudella valitsisin Z 22 SE.
Tuskin tarvii edes perustella...
Dino
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

On 2003-11-21 14:29, MiccoZ wrote:
JL sulla vissiin on myös siinä sportissa puolinahkapenkit vai? Jos löytyy niin voisitko kertoa käyttökokemuksia; Kestävätkö kulutusta kuinka ja haalistuuko nahka helposti. Vai onko se ihan laadukasta "nahkaa" mitä niihin penkkeihin on laitettu. Idea tämän takana on se, että meiltä löytyy perheestä isokokoinen koira ja vähän hirvittää takapenkin puolesta. Toisaalta viltti on keksitty ja onhan nahka aina nahkaa =)
Juu, puolinahkaiset satulat löytyy. Itsellä ei ole koiria mutta jos olisi niin mitä ilmeisemmin hommaisin sen verkon siihen tavaratilan ja takapenkkien väliin ja suojaisin sen takaselkänojan vielä erikseen. Koska tuo sinulla kiikarissa oleva oli henkilöauto niin suojaa ihmeessä ne penkit jollain. Kyllä se nahkakin saa kyytiä niiden kynsien käsittelyssä;-) Haalistumista en ole kyllä havainnut ollenkaan. Ei ole autolla ajettu kuin 64 000km ja vuosimallikin on vain -01. Mutta eiköhän niitä kulumisen merkkejä niissäkin ala näkymään 10 vuoden päästä:-)

Omia penkkejä en ole vielä käsitellyt millään nahkanhoitoaineella mutta eiköhän senkin aika tule ensikesänä. Niihinhän on olemassa niitä omia aineita. Tosin Opel ei suosittele mitään kun kysäisin. Heillä ei siis ole tuohon aineita tarjolla.

JL
saljussi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja saljussi »

Itse olen reilun vuoden ajellut 2.2 sportilla enkä ole hankintaa katunut. Kulutus on vaihdellut sekalaisessa ajossa n.8-8,5l/100km. Kilometrejä mittarissa reipas 55000km.

Puolinahkapenkit löytyy ja itse olen kerran käsitellyt nahkaosat Autoglymin nahan hoitoaineella ja hyviltä näyttävät.
Kovilla pakkasilla nahkaosat saattaa tuntua todella kylmiltä mutta muuten ok.
Vectra C GTS 2.2 Direct -05
mstone
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mstone »

Itselläni ollut 2.2 sport farkku 2kk. Kilsoja kertynyt autolle 91tkm (itsellä 6000).Ei mitään vikoja,tuntuu hieman tehottomalta,omapainoa sen verran paljon.Jos ostat kyseísen auton,kannattaa tarkistaa että jakoketjun voitelusuutin on suurempaa mallia.-01 malleissa on kahta versiota.Jos on pienempi suutin,saattaa tulla isompi remppa,nimittäin ketju voi katketa.Eikä silloin paljon hampaita naurata.Uudet ketjuhilkkeet isommalla suuttimella maksaa 270Eur
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Jep Jep.
Juu huhuja on tuosta asiasta kuultu mutta
varmaa tietoa ei ole,eli suosittelen toimimaan niin kuin nimimerkki"mstone"ehdottaa,saattaa myöskin olla että jakoketjun öljynpaineella toimiva kiristin ei toimi elikä ei paina laahainta
ketjua vasten jolloin ketju pääsee "hyppäämään" ja sitten se on "Kaput"
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ceeray »

Näin juurikin! Mulla on toi 2.2 litranen mylly Bertonessa ja 25 tkm ajettuna jo hajosi toi kiristin.. onneksi ei jako kerenny muuttua kun yhdellä hampaalla.

Opel maksoi kyllä koko roskan sen jälkeen.

Ja moottori on vielä se jenkeissä tehty versio, ei ehtinyt se euroversio tohon koppaan vielä kii.

Kulutus mulla 7.9 l/100km, sekalaista ajoa. Voipi olla se että on pienempi ilmanvastus tossa autossa niin sen takia vie vähemmän. Taikka se että ajelen ittekseni enimmäkseen.

Vääntöä löytyy, se on sellanen laiskan miehen kone, mutta kun kiekat kerkee tonne 3500-4000 tuntumaan niin kyllä se pikkusen tönäseekin. Tehtaan huiput ottaa testatusti...

Ainut on siinä se luistonesto, kunnolla kun polkasee niin sekka varmaan menee lisää tohon 100km/h kun ei anna sutia lyödä. Ja talvella sitten liian herkästi pomppii on/off, ei oikein liukkailla meinaa päästä mihkään..
mstone
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mstone »

Kaveri opelilla töissä "huoltoneuvojana".Sanoi että jos meinaat omassa käytössä pitää, niin vaihda ketju ja rattaat.Pahimmassa tapauksessa tulee veivi lohkon kupeesta ulos ,eikä ole saatavilla alakertaan erikseen osia,ostettava koko alakerta (maksaa n.5000 eur).Ketjuvaurion sattuessa ainakaan opelilla ei ohjeiden mukaan tehdä kanteen mitään koneistustöitä,vaan aina heitetään uusi hattu päälle.Tarkoitus ei ollut säikyttää,vaan valistaa.Sanoivat myös parhaaksi moottoriksi mitä opelilla on tarjolla.Saab käyttää samaa pannua turbotettuna.
Vastaa Viestiin