Omega B MV6 60/120tkm huolto?
Mitäs olette maksaneet MV6:n 60tkm huollosta ja nokkahihnan vaihdosta töineen,osineen päivineen?
Sama tulee eteen 120tkm kohdalla.Kertokaa missä ja milloin olette käyttäneet?Onko hinnat noussu paljonkin EUrojen myötä?On kuulema isoja hintaeroja!Paljonko olette saannut OCF kortilla alennusta.
Vuonna 2000 oli 60tkm huolto 360e ja 120tkm 658e.Jälkimmäinen eli 658e ilmeisesti pitää sisällään nokkahihnan vaihdon ja huollon Metro-Autossa.
Kertokaa kokemuksista.Minäkin kerron miten minun kävi.
T.Agemo.
Sama tulee eteen 120tkm kohdalla.Kertokaa missä ja milloin olette käyttäneet?Onko hinnat noussu paljonkin EUrojen myötä?On kuulema isoja hintaeroja!Paljonko olette saannut OCF kortilla alennusta.
Vuonna 2000 oli 60tkm huolto 360e ja 120tkm 658e.Jälkimmäinen eli 658e ilmeisesti pitää sisällään nokkahihnan vaihdon ja huollon Metro-Autossa.
Kertokaa kokemuksista.Minäkin kerron miten minun kävi.
T.Agemo.
Vähänpä on tullut hintatietoja!
Eikö Omega MV6 omistajat vaihdata nokkahihnoja ollenkaan vai vaihdatteko ne itse?On muuten vaikee homma.En itse ryhtyis siihen hommaan ihan heti.Sain mukavan hintahaitarin 850e-1360e.Halvin ei välttämättä paras paikka.Minua ainakin kiinosti mitä homma maksaa eri paikoissa.Kertokaa omista kokemuksistanne.
T.MV6.
Eikö Omega MV6 omistajat vaihdata nokkahihnoja ollenkaan vai vaihdatteko ne itse?On muuten vaikee homma.En itse ryhtyis siihen hommaan ihan heti.Sain mukavan hintahaitarin 850e-1360e.Halvin ei välttämättä paras paikka.Minua ainakin kiinosti mitä homma maksaa eri paikoissa.Kertokaa omista kokemuksistanne.
T.MV6.
Mulla vaihtotyö Länsi-autossa Lahdessa 210,-
Jakopää sarjan (Remmi+hilppeet) ostin Osatoimitukselta OCF-alennuksin muistaakseni n.190,-
Samalla otin vesipumpun, jota ei välttämätön aina vaihtaa, hintaa sillä melko paljon (oisko ollut myös n.190,-)
Eli 400-600,- riippuen tarviiko vesipumppua.
Ja edelleen sitä 60 tkm.vaihtoväliä kannattaa todellakin noudattaa, oli meinaan aika hapan 80tkm/7.vuotta vanha hihna....
EDIT: Siis tuo hinta pelkälle hihnanvaihdolle, ei muuta huoltoa
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pekka on 2003-11-21 15:02 ]</font>
Jakopää sarjan (Remmi+hilppeet) ostin Osatoimitukselta OCF-alennuksin muistaakseni n.190,-
Samalla otin vesipumpun, jota ei välttämätön aina vaihtaa, hintaa sillä melko paljon (oisko ollut myös n.190,-)
Eli 400-600,- riippuen tarviiko vesipumppua.
Ja edelleen sitä 60 tkm.vaihtoväliä kannattaa todellakin noudattaa, oli meinaan aika hapan 80tkm/7.vuotta vanha hihna....
EDIT: Siis tuo hinta pelkälle hihnanvaihdolle, ei muuta huoltoa
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pekka on 2003-11-21 15:02 ]</font>
Moi Veppe.Jos puhut 2.0-2.2l koneista niin se on montakertaa helponpi,kuin 2.5-3.2l V6 hihnanvaihto.MV6 vaatii erikoistyökalut.Ei onnistu ilman niitä ja taitoa.
Moi Pekka.Ok toi hihnan hinnat.Mutta mitä maksoit pelkästä huollosta vai teitkö sen itse?
Vähän on tullut kommenteja suhteessa V6 koneiden määrään täällä foorumissa.
T.MV6Agemo.
Moi Pekka.Ok toi hihnan hinnat.Mutta mitä maksoit pelkästä huollosta vai teitkö sen itse?
Vähän on tullut kommenteja suhteessa V6 koneiden määrään täällä foorumissa.
T.MV6Agemo.
Jaa, mitähän erikoistyökaluja?
Momenttiavainta ja torx hylsyjä?
Onpa tullut vaihdettua 2.5l omppuun hihna kaksikin kertaa em. työkaluilla. Tarkkuuta
se tosin vaatii. Sitä ei liikaa voi korostaa.
Muuten en pitäisi kovin vaikeana. On niitä synkempiäkin tullut vaihdettua.
Onhan se varmasti nopeampi asentaa erikoistyökaluilla kun niillä lukitaan kampiakseli ja nokat. Sitten vaan rullat irti ja uusi hihna paikoilleen, rullat paikalleen ja säätö sopivaan tiukkuuteen.
Voila.
Momenttiavainta ja torx hylsyjä?
Onpa tullut vaihdettua 2.5l omppuun hihna kaksikin kertaa em. työkaluilla. Tarkkuuta
se tosin vaatii. Sitä ei liikaa voi korostaa.
Muuten en pitäisi kovin vaikeana. On niitä synkempiäkin tullut vaihdettua.
Onhan se varmasti nopeampi asentaa erikoistyökaluilla kun niillä lukitaan kampiakseli ja nokat. Sitten vaan rullat irti ja uusi hihna paikoilleen, rullat paikalleen ja säätö sopivaan tiukkuuteen.
Voila.
Kuten minä ja muut on edellä kirjoittanut, ei mitään erikoistyökaluja tarvita, omaani oon vaihtanu pari kertaa ja no proplems,tarkkana saa olla kyllä. Puoli hammasta jako pois kohdaltaan helposti, saa muuten kyllä just kohdalleen, jos viitii säätää tarkasti..!
Loppujen lopuksi viisaasti keksitty juttu,vertasinkin sitä ensikerran purettuani kellosepän työksi.
-Vesku
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veppe on 2003-11-23 08:36 ]</font>
Loppujen lopuksi viisaasti keksitty juttu,vertasinkin sitä ensikerran purettuani kellosepän työksi.
-Vesku
<font size=-1>[ This Message was edited by: Veppe on 2003-11-23 08:36 ]</font>
2.5 V6 bensakoneeseen tehtiin 60tkm huolto pohjoishelsingin autossa vähän yli kolme kuukautta sitten. Huollon yhteydessä vaihdettiin myös vesipumppu. Huolto maksoi kokonaisuudessaan 980 euroa mutta tässä oli mukana muutama ylimääräinen työ. Työlistalla oli CD soittimen asennus, vikakoodien tarkistaminen, jarru- ja jäähdyttimen nesteiden vaihto (en oo varma kuuluuko tää normaaliin 60tkm huoltoon mut tehtiin koska ei ollut tietoa milloin viimeksi vaihdettu) sekä alipainesäiliön toinen letkuliitin korjattiin.
Sain mielestäni erinomaista palvelua ko. liikkeessä + hinta oli n. 20-30% halvempi kuin opelin merkkiliikkeissä.
Sain mielestäni erinomaista palvelua ko. liikkeessä + hinta oli n. 20-30% halvempi kuin opelin merkkiliikkeissä.
Farkku omega -98, 2.5l bensa