Omega B Vannetopic (kuvia)
Re: Omega B Vannetopic (kuvia)
Ainoo vaan että ei tule fiksun näkönen tollasilla spacereillä. Vanteet on liian kapeat eli huomaa selvästi että on spaceria välissä ja reilusti->näyttää tyhmältä.
Jos tulkitsin tuota täällä olevaa vannetaulukkoa oikein niin 18x8, ET35 vanteiden pitäisi mennä farkkuun ilman ongelmia ? 225/40/18 renkaat tällä hetkellä vanteiden niskassa.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Juu kyllä menee ongelmitta.Kobbel kirjoitti:Jos tulkitsin tuota täällä olevaa vannetaulukkoa oikein niin 18x8, ET35 vanteiden pitäisi mennä farkkuun ilman ongelmia ? 225/40/18 renkaat tällä hetkellä vanteiden niskassa.
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Ok, tilaa riittää siisjusa_^ kirjoitti:No taakse menee iha heittämäl 10" vanne et:llä17..
No on siellä tilää ainaki 45mm lätyille, mutta noin kapeilla vanteilla se näyttää jo vähän tyhmältä. Mutta ei siis kannata ujostella sen spacerin kanssa, jos rupeat hankkimaan. 30mm limpulla tulee samaan kohtaan kun mun takavanteet, jotka ovat 10" et 30:Kobbel kirjoitti:Ok, tilaa riittää siisjusa_^ kirjoitti:No taakse menee iha heittämäl 10" vanne et:llä17..Arvelutti vain, että meneekö noilla antamillani spekseillä eteenkin ilman muutoksia. Takaahan tuo jää vähän ikävästi sisään edelleen, mutta jos sinne pienet lätyt laittaisi väliin viellä.

Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Tarvitsee hommata sitten jaonmuutos adapterit, vanteet kun ovat 5x112... Eteen liukupultit ja taaksen adapterit.

Mielestäni sopii ihan hyvin Omegaan tälläiset vanteet. Speksit 18x8, ET35, 225/40/18
Voihan sinne eteenkin 15-20mm leeput nakata. Pysyy silti vielä hyvin kaarissa.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
mulla oli 8x18 et 17 muistaakseni edessä. pokkaukset oli rullattu ja satunnaisesti rappas kaariin kii
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Ei taida vaan löytyä riittävän pitkiä epäkesko/liukupultteja ?retro kirjoitti: Voihan sinne eteenkin 15-20mm leeput nakata. Pysyy silti vielä hyvin kaarissa.
itelläki ollu ihan normipulteilla 5x108 ja 5x112 jakoset vanteet
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
HaGle kirjoitti:Azev C 245/40/18
Hieman raktori, mutta jos sitä jossain vaiheessa saisi vähän lähemmäksi tonttia...
Hieman nytten OT, mutta kertokaas nytten viimesintä tietoa, kun googlesta tuntu tulevan aika ristiriitaista tietoa etten nyt tiiä mihin uskoa..
Tossa omassa rekisteri otteessa on merkattu että saa laittaa 235/45R17 pyörät alle, joten miten nytten on tarviiko muutoskatsastaa noi kesä pyörät mitkä on 245/40/18? Aikaisemmin tuli leimattua eri vanteilla mitkä oli pienemmät.
Minun mielestä saa heittää tuuman suuntaansa siitä mitä otteessa lukee. eli jos on vaikka 17'' otteessa niin saa laittaa myös 16'' tai 18''. Mulla on otteessa vissii 15'' ja vaihtoehtonen rengaskoko 18'', leimasin 17'' vanteet alla ja ei sanonu kyllä mitään. Voi riippua myös aika paljon inssistä. Viime katsastuskerralla oli 18'' alla niinku otteessaki lukee, mutta renkaan koko ei täsmänny niin meinasi että pitäs muutoskatsastaa. Otteessa siis 225/40/18 ja mulla oli alla 215&235/40/18
Vaihoin iha tuon ja toisenkin aivan turhanpäiväsen korjauskehotuksen takia katastus asemaa. Joku tolkku pitäs kuiten olla.
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
- Paska Omena
- OCF Member

Se minkä kokoiset vanteet/renkaat autoon on muutoskatsastettu ei vaikuta mitään. Siihen verrattuna mitä otteessa lukee alkuperäiseksi rengaskooksi, niin tuumalla saa muuttua vanteen halkaisija ja renkaan leveys 30mm.Wlle kirjoitti:Minun mielestä saa heittää tuuman suuntaansa siitä mitä otteessa lukee. eli jos on vaikka 17'' otteessa niin saa laittaa myös 16'' tai 18''. Mulla on otteessa vissii 15'' ja vaihtoehtonen rengaskoko 18'', leimasin 17'' vanteet alla ja ei sanonu kyllä mitään. Voi riippua myös aika paljon inssistä. Viime katsastuskerralla oli 18'' alla niinku otteessaki lukee, mutta renkaan koko ei täsmänny niin meinasi että pitäs muutoskatsastaa. Otteessa siis 225/40/18 ja mulla oli alla 215&235/40/18Vaihoin iha tuon ja toisenkin aivan turhanpäiväsen korjauskehotuksen takia katastus asemaa. Joku tolkku pitäs kuiten olla.
Saat, jos tuo 235/45R17 on alkuperäinen tai alkuperäinen on vähintään 215 leveä 17"HaGle kirjoitti:Hieman nytten OT, mutta kertokaas nytten viimesintä tietoa, kun googlesta tuntu tulevan aika ristiriitaista tietoa etten nyt tiiä mihin uskoa..
Tossa omassa rekisteri otteessa on merkattu että saa laittaa 235/45R17 pyörät alle, joten miten nytten on tarviiko muutoskatsastaa noi kesä pyörät mitkä on 245/40/18? Aikaisemmin tuli leimattua eri vanteilla mitkä oli pienemmät.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Paska Omena kirjoitti:Se minkä kokoiset vanteet/renkaat autoon on muutoskatsastettu ei vaikuta mitään. Siihen verrattuna mitä otteessa lukee alkuperäiseksi rengaskooksi, niin tuumalla saa muuttua vanteen halkaisija ja renkaan leveys 30mm.Wlle kirjoitti:Minun mielestä saa heittää tuuman suuntaansa siitä mitä otteessa lukee. eli jos on vaikka 17'' otteessa niin saa laittaa myös 16'' tai 18''. Mulla on otteessa vissii 15'' ja vaihtoehtonen rengaskoko 18'', leimasin 17'' vanteet alla ja ei sanonu kyllä mitään. Voi riippua myös aika paljon inssistä. Viime katsastuskerralla oli 18'' alla niinku otteessaki lukee, mutta renkaan koko ei täsmänny niin meinasi että pitäs muutoskatsastaa. Otteessa siis 225/40/18 ja mulla oli alla 215&235/40/18Vaihoin iha tuon ja toisenkin aivan turhanpäiväsen korjauskehotuksen takia katastus asemaa. Joku tolkku pitäs kuiten olla.
Saat, jos tuo 235/45R17 on alkuperäinen tai alkuperäinen on vähintään 215 leveä 17"HaGle kirjoitti:Hieman nytten OT, mutta kertokaas nytten viimesintä tietoa, kun googlesta tuntu tulevan aika ristiriitaista tietoa etten nyt tiiä mihin uskoa..
Ok. Kiitoksia nopeasta vastauksesta.