Mittaristo sekoilee c vectra diesel -04
-
ooppelinen
- 'Kadett'

Mittaristo sekoilee c vectra diesel -04
Alla on 04 C Vectra ja nyt on vaihdettu CIM moduli ja tutkittu maadoitukset. Päivän toimi ja sitten taas kaikki mittaristonvalot, radio, ajovalot jne. vilkkuvat. Täällä on ollut jonkin verran viestittelyä aiheesta ja varmaan muillakin on ollut tuota vikaa. Onko kenelläkään ratkaisua tuohon kysymykseen. Alkaa meinaan mennä sipuli tämän kanssa.
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Mittaristo sekoilee c vectra diesel -04
Onko sieltä minkälaisia vikakoodeja saatu ulos?
-
ooppelinen
- 'Kadett'

Opelin huoltomies sanoi että n. 50 vikakoodia tulee. Ihmettelee itsekkin vaivaa.
Mulla oli juuri samaa vikaa mun vectra 2.2GTS DTI -04 ooppelissa.
Tänään vaihtoivat metro-autossa uuden mittariston siihen niin ainakaan nyt 100km matkalla mitä kävin ajelemassa, ei pätkinyt enää kertaakaan, kun aiemmin 5km matkalla pätki ~20 kertaa =)
Toivotaan että vika oli nyt siinä eikä se enää palaisi
Tänään vaihtoivat metro-autossa uuden mittariston siihen niin ainakaan nyt 100km matkalla mitä kävin ajelemassa, ei pätkinyt enää kertaakaan, kun aiemmin 5km matkalla pätki ~20 kertaa =)
-
ooppelinen
- 'Kadett'

Oliko sinulla muuten vikaa. Kun mulla vilkkuu radio ja ajovalotkin. vai johtuisiko noi kaikki sitten mittaristosta.
Paljon maksoi tuo operaatio?Myrkky86 kirjoitti:Mulla oli juuri samaa vikaa mun vectra 2.2GTS DTI -04 ooppelissa.
-
ooppelinen
- 'Kadett'

Tässä saattaapi olla ratkaisu pulmaani. Laturi on pitänyt pientä ääntä käynnistäessä, mutta vaikka sitä on katsottu niin sitä ei ole vaihdettu. Saa nähdä. Toivotaan että tulee kuntoon.Make64 kirjoitti:Mulla talvella kaksi kertaa teki sen, että viisarit meni nollaan, syttyi latausvalo, ABS ja luiston esto (kun lämpötila putosi kovalla pakkasella äkkiä lauhaksi). Vika löytyi lopulta laturista. Lataus häiriö aiheuttaa sen että autosta putoaa sähköä kuluttavia vehkeitä pois päältä.
-
ooppelinen
- 'Kadett'

Vaihdoin laturin, joka oli jo tiensä päässä. Ei tosin auttanut tähän ongelmaan. 
-
ooppelinen
- 'Kadett'

Tässä Vectra C forumin keskustelua asiasta. Lisäksi tällainen kaveri joka voi auttaa auton sähkö ongelmissa www.soontek.net.
http://www.vectra-c.com/forum/showthrea ... going-off-!
http://www.vectra-c.com/forum/showthrea ... going-off-!
-
ooppelinen
- 'Kadett'

No niin.
Tätä on selvitelty eri tahoilla aikalailla.
Ongelma on can väylän laitteissa tai niissä liitoksissa ja vian etsimistä voi tehdä poistamalla niitä käytöstä. Omassa vika löytyi lisälämmittimestä(vakiona näissä ja sijaitsee polttoaine suodattimen alta moottorin takana). Opetuksena tästä, kannattaa perusteellisesti kysellä korjauspaikasta ovatko koskaan kohdanneet vastaavaa.
No vika saadaan nyt korjattua. Eli tulikohan hankittua se CIM turhaan ???
Tätä on selvitelty eri tahoilla aikalailla.
Ongelma on can väylän laitteissa tai niissä liitoksissa ja vian etsimistä voi tehdä poistamalla niitä käytöstä. Omassa vika löytyi lisälämmittimestä(vakiona näissä ja sijaitsee polttoaine suodattimen alta moottorin takana). Opetuksena tästä, kannattaa perusteellisesti kysellä korjauspaikasta ovatko koskaan kohdanneet vastaavaa.
No vika saadaan nyt korjattua. Eli tulikohan hankittua se CIM turhaan ???