Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh
Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --519hv--
passaisko sit a omega c30se termari? ite hain ihan ad:lta 82 asteisen
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Passaa. Tosiaan pyöräyttää sen vanhan kotelosta irti ja uusi vaan tilalle.Ari-S kirjoitti:passaisko sit a omega c30se termari? ite hain ihan ad:lta 82 asteisen
niinpäs olikin. 
E: sisus vaihdettavissa, mutta ei käy mikään muu kuin tuohon tarkoitettu oma sisus.
ei siis halkaisijan mukaan valittu. tätä tarkoitin aikaisemmin.
E: sisus vaihdettavissa, mutta ei käy mikään muu kuin tuohon tarkoitettu oma sisus.
ei siis halkaisijan mukaan valittu. tätä tarkoitin aikaisemmin.
Varmaan löytyy, niinkuin löytyy M-Techiltäkin mihin oli linkkikin tossa ylempänä. Jaksais vaan alkaa mistään ulkomailta yhtä termaria tilailemaan.Nalen kirjoitti:Eiks Courtenaylta löydy? Ainakin noihin uudempiin Z20LEx koneisiin on saatavilla sitä kautta 82 asteisia termostaatteja. Jos kotelo sama, niin kai sen pelkän sisuksen voi vaihtaa?
Ja tosiaan sisus on kyllä vaihdettavissa.
Hmmm... Motonetti tarjoaa vaihtoehtona 87 asteista mutta AD:lta löytyis sitten toi 82 asteinen vai?Ari-S kirjoitti:passaisko sit a omega c30se termari? ite hain ihan ad:lta 82 asteisen
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Minun mielestä c30se termari ei käy ton let-moottorin termari koteloon.
Vai onko noissa eroa termari koteloilla 20xev/20let koneissa ?
Mulla tossa irrallaan 20xev koneen uusi termari kotelo ja c30se termari, eikä niitä pystynä naittamaan keskenään.
Vai onko noissa eroa termari koteloilla 20xev/20let koneissa ?
Mulla tossa irrallaan 20xev koneen uusi termari kotelo ja c30se termari, eikä niitä pystynä naittamaan keskenään.
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
^^Mulla ei ole kyllä hajuakaan miltä C30SE tai X20XEV termari näyttää
Alla kuitenkin kuva C20XE/LET vakiotermarista jonka löysin jostain laatikon pohjalta:

Ohjaustehostinprokkis edisty hiukan mutta loppui osat kesken. Tarvii huomenna hakea remmi, nesteet ja uniball-nivel tohon rakennelmaan. Ongelmahan oli tämä:

Tehostin pöydällä:

Pikku muutokset:

Ja tänään kävin parinkymmenenkilsan lenkillä autolla. Mä en nyt enää edes muista miten vakio kone käy mutta jotenkin kuulostaa että tyhjäkäynnillä olis joku nostaja jumissa. 1500rpm ei enää kuulu mitään? Muuten kyllä toimi hyvin ja jotenkin tuntuu että alipainealueelle olis tullut potkua lisää, vastaa kaasuun paremmin kuin aiemmin. Tietty puristuksia on nostettu nyt yksikön verran ja kai toi kannen kairauskin jotain tekee. Tai sit mä luulen vaan
Kuva likaisesta autosta. Piti pestä mutta rupes sataa lunta

Kuten kuvasta jotenkin näkyy sain teipattua nuo ikkunan välit sillä hiilikuituteipillä. Lisäksi tummensin sivuvilkut kun kirkkaat hyppäs silmille pahasti.
Ei muuta tällä kertaa.

Ohjaustehostinprokkis edisty hiukan mutta loppui osat kesken. Tarvii huomenna hakea remmi, nesteet ja uniball-nivel tohon rakennelmaan. Ongelmahan oli tämä:

Tehostin pöydällä:

Pikku muutokset:

Ja tänään kävin parinkymmenenkilsan lenkillä autolla. Mä en nyt enää edes muista miten vakio kone käy mutta jotenkin kuulostaa että tyhjäkäynnillä olis joku nostaja jumissa. 1500rpm ei enää kuulu mitään? Muuten kyllä toimi hyvin ja jotenkin tuntuu että alipainealueelle olis tullut potkua lisää, vastaa kaasuun paremmin kuin aiemmin. Tietty puristuksia on nostettu nyt yksikön verran ja kai toi kannen kairauskin jotain tekee. Tai sit mä luulen vaan
Kuva likaisesta autosta. Piti pestä mutta rupes sataa lunta

Kuten kuvasta jotenkin näkyy sain teipattua nuo ikkunan välit sillä hiilikuituteipillä. Lisäksi tummensin sivuvilkut kun kirkkaat hyppäs silmille pahasti.
Ei muuta tällä kertaa.
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Hyvältä näyttää 
Tossa otin ihan kuvan. vasen c30se termari ja oikea x20xev.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
Toi XE/LET termarin kotelo näyttää ulkoisesti erilaiselta kuin XEV:n, mutta sisukalut ainakin kuvien perusteella ovat melko lähelle samannäköiset.
Oletus on siis, että noissa Z20LEx koneissa on samanlaiset termarin sisuskalut kuin XEV:ssä.
Oletus on siis, että noissa Z20LEx koneissa on samanlaiset termarin sisuskalut kuin XEV:ssä.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Joo ei taida C30SE sopia ihan suoraan
Kiitos kuvasta esu!
Nalen: Z20LEx moottori perustuu kyllä X20XEViin joten niissä on varmaan sama termari. Mutta mulla siis C20LET/XE. Kuvassa kyllä XEVin ja LET/XE termari näyttää samanlaiselta
Nalen: Z20LEx moottori perustuu kyllä X20XEViin joten niissä on varmaan sama termari. Mutta mulla siis C20LET/XE. Kuvassa kyllä XEVin ja LET/XE termari näyttää samanlaiselta
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
äkäne peli varmaan, hieno peli. Oonkohan mä sairas jotenki ku mua ei ole koskaan kiinnostanu nuo hevosvoimien määrät.. ne on puukenkäpoikien harraste, tosin en ole tiennyt etä niitä voi harrastaa tälläkin.. 
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Kai sitä äkäseksikin voi sanoo. Mua taas on aina kiinnostanut hevoset/suorituskyky tjsp. Mutta mulla ei kyllä ole koskaan ollu puukenkiäJumitzu kirjoitti:äkäne peli varmaan, hieno peli. Oonkohan mä sairas jotenki ku mua ei ole koskaan kiinnostanu nuo hevosvoimien määrät.. ne on puukenkäpoikien harraste, tosin en ole tiennyt etä niitä voi harrastaa tälläkin..
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Rekkakuskithan ne yleensä puukengät jalassa ajelee.
Oliskohan Opelissa minkälaista vaikutusta tuohon vetelyyn tällaisella käikäleellä?vectraTBO kirjoitti:^^ Ihan ok se on ajella, mulla ei ainakaan ollut ilman tehostinta ongelmia. Tietty en nyt kaupunkipyöritystä kauheesti ole tolla harrastanut. Ratista saa kyllä pitää kiinni sitten kun ahdoille mennään varsinkin jos pyörät ei ole suorassa, tehostimen kanssa vähän rauhallisempi.
Jos tehostimen jättää pois niin hammastangosta kannattaa pumppailla nesteet pois, keula ilmaan, letkut lähdöistä johonkin öljyastiaan ja sitten veivailee hetken laidasta laitaan.
Saabeissa (900/93) käyttävät näitä, kun ratkeilee kuulemma tulipelti ratin kääntelyn ja jarrupolkimen painamisen väsyttäminä.
Parantaa kuulemma myös ohjaus- ja jarrutustuntumaa ja vähentää ohjauksen vetelyä kiihdytyksissä. Mene ja tiedä sitten
Helppo kai tommonen olis itsekin tehdä ja kokeilla.

Googlella lisää "saab steering rack clamp" tai "saab firewall crack"
En kyllä sanoisi että auto vetelee. Tehostimen kanssa ei ole mitään ongelmia ja auto kulkee suoraan, liekö tuo sitten tuon Quaifen ansiota. Ilman tehostinta ohjaus on rauhaton, eli silloinkaan en sanoisi vaivaa vetelyksi. No oli miten oli tehostin tulee takas ja "ajomukavuus" palautuu.Jabajee kirjoitti:Oliskohan Opelissa minkälaista vaikutusta tuohon vetelyyn tällaisella käikäleellä?
Tässä pitkin viikkoa olen koittanut vähän räpeltää puutteita kuntoon:
Suihkein valmiiseen pakettiin hiukan mustaa päälle:

No sitten kun tehostimenkorvan sai pois edestä oli tehostimen paineletku tiellä:

No teetin hytikkafirmassa tollasen letkun jonkan puristelin helmiliitoksilla vanhoihin putkiin, orkkis kierteillä kun ei mitään osia löytynyt. Homemade painetesti

Pumppu paikallaan uuden letkun kera, nyt on tilaa imuputkellekin:

Imuputken hahmottelua:

Kyllä, ne on ilmanvaihtokäyriä:

Piti maalata mattamustalla noi kurvit mutta sitten tuli kuningasidea teipata ne hiilariteipillä:

Jokunen kupla teippauksiin jäi ja kuvassa putki ei ole kiinni vielä kun siitä puuttuu koko kiinnityssysteemi, eli putki ei jää noin lähelle jakopäänkoppaa.
Joko sitä sitten huomenna pääsis testaaman ajotuntumaa tielle kun nyt ei viitti lähteä kun sataa vettä
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92