Omega A STW pitäs saada alle...tietoa kaivataan!
Joo, eli siis oon meinannu hommata tollasen a-koppasen 2.0i GLS STW (ehkä AUT.) omegan. Ois kiva tietää mihin kohtiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota ostohetkellä. Onko noi tomaatit kovin vikaherkkiä, jos kilsat on jotain 200-300tkm ja onko suuria eroja vuosimallien välillä 87-92?? Auttakaa tietämätöntä..kiitos!:)
Jos se automaattivaihteisto on huollettu
nin kuin sen valmistaja suosittelee,niin
eipä pitäisi ongelmia olla....kuitenkin
manuaalinen vaihteisto on halvempi vaihtoehto jos sitä joutuu korjaamaan tai
hankkimaan toisen tilalle...ja toisekseen
jos tuon painoisessa autossa jossa on C 20NE
moottori + Autom vaihteisto niin ei meno
päätä huimaa.
Kuitenkin se "kauhein asia" on tuo ruoste
ja tuon ikäisissä autoissa sitä on toisissa
enemmän ja toisissa vähemmän..tutki alusta.
Tuo C20NE moottori on luotettava "Työjuhta"
joka oikein huollettuna kestää jopa 400tkm
ilman sen suurempia remppoja.
nin kuin sen valmistaja suosittelee,niin
eipä pitäisi ongelmia olla....kuitenkin
manuaalinen vaihteisto on halvempi vaihtoehto jos sitä joutuu korjaamaan tai
hankkimaan toisen tilalle...ja toisekseen
jos tuon painoisessa autossa jossa on C 20NE
moottori + Autom vaihteisto niin ei meno
päätä huimaa.
Kuitenkin se "kauhein asia" on tuo ruoste
ja tuon ikäisissä autoissa sitä on toisissa
enemmän ja toisissa vähemmän..tutki alusta.
Tuo C20NE moottori on luotettava "Työjuhta"
joka oikein huollettuna kestää jopa 400tkm
ilman sen suurempia remppoja.
Mulla oli pari vuotta sitten 360tkm ajettu -91 automaatti-Omega, eikä sen laatikossa ole vielä nykyiselläkään omistajalla ongelmia ollut. Koneet kestää tunnetusti, kannentiiviste niistä menee jossain vaiheessa mutta ei ole kummallinen kustannus. Kilometrejä ei kannata pelätä, perän ääniä kannattaa kunnella ettei se huuda kuin pommikone. Pieni ääni on aika normaalia. Kuten jo edellä mainittiinkin tuo ruosteen pirulainen on pahin ongelma. Kannattaa katsoa etuiskarin yläpäät, takakaaret ja takapuskurin sivujen takana olevat pellit sekä helmat. Jos nuo on kunnossa on kyllä auto muualtakin kunnossa pelleiltään.
Mulla on 87 omppu ja koneella on ajettu jo 408 000 Eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Huomaa että koneesta kuuluva naputtava ääni kuuluu asiaan ! Naputus tulee suuttimista, ja tosiaan pitää kuuluakkin tai muuten suuttimissa on jotain vikaa !! Mulla näyttäs noi ruosteet olevan takakaarissa (listan alla piilossa) ja ovien alareunat. Myös helmat näyttäs ruostuvan ikäänkuin sisältäpäin (huono kotelosuojaus) Pohjasta on ollut ihmeen hyvässä kunnossa eikä ole tarvinnut hitsaushommiin ryhtyä (kannattaa heti vetäistä uusi massaus pohjaan!