Sallitun kokoiset renkaat?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Paska Omena
OCF Member
OCF Member

Re: Sallitun kokoiset renkaat?

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Kyllä se on just se muutoskatsastettu koko joka pitää olla. Vaikka hölmöähän se on ettei saa tilalle laittaa edes kapeampaa rengasta, kun se kuitenkin mahtuu vain paremmin pyörimään. Toinen asia on sitten että kiinnostaako poliisia/katsastusmiestä jos on tuumaakoolta sama mutta eri leveys. :-?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
DEAD
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja DEAD »

tuota minä pohdinkin että mikä niitä kiinnostaa.Taitaa olla tuon 205/50 renkaan halkaisija hiukan enemmän kuin 225/45 joten ei välttämättä sovi pyörimään paremmin. Ei vain kehtaisi montaa kertaa konttorilla juosta kun en kumminkaan saa noita renkaita alle ennen kuin käytän auton leimalla. Tosin alustasarjakin tulossa joten voisi ottaa tavoitetta että saisi kaikki hoidettua kerralla
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
w4hlman
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja w4hlman »

Ongelma on ehkä jo ratkennut, mutta: Omaan Calibraan oon muutoskatsastanut 215/45-17 pyörät. Vanteen leveys on 7,5 ja et 35. Tolla koollahan edessä ottaa ilman muokkauksia sisälokasuojiin kiinni, kuitenkaan tätä ei kats. inssi huomannut aikanaan. ( vasta kunnnon sisäänjoustossa ottaa kiinni) Nyt oon menestyksekkäästi katsastanut auton jo 3 kertaa 205/40 kumeilla, jotka ei ole muutoskatsastuksen mukaiset. Takana on tälläkin hetkellä 215/45 :D Ei ole asiasta ikinä edes mainittu mitään leimalla. Liian kapeathan nuo on noille vanteille, mutta leveemmät renkaat eteenkin tulee tänä kesänä kun varmaan pakko renkaat uusia kuitenkin.
Calibra C20XE + Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
Vastaa Viestiin