Hiiletkö lopussa??? Vai akku?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kartsa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kartsa »

Tossa koulumatkalla ihmettelin kun pyyhkijät pyyhki tosi hitaasti ja mittarivalot oli mielesäni himmeämmät kuin normaalisti, että mikä hätänä. Auto lähti kuitenkin hyvin käyntiin kylmänä ja kävi normaalisti. Pihaan tullessa sytty mittaristossa se valo joka ilmottaa sähkölaitteiden häiriöistä. Valo kuitenkin sammu kun laitoin uudestaan käyntiin... Hiilet on vaihdettu n.2v sitten ja akkua en oo vaihtanu yli pariin vuoteen. Tarttis vaan pian saada onkelma selville ku olis autolle käytöö aika paljon!! Ja auto on -91 Vectra 2.0i
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Varmaakin laturista johtuvaa,katso ihan ensimmäiseksi onko laturin hihna tarpeeksi
tiukalla ja jos on niin mittaa sen jälkeen
tuottaako laturi virtaa.
Tarkista myös laturin maadoitusjohto.
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Suosittelen tarkistaan kaikki lautirin johdot, mulla oli samantyyppinen vika joka johtu johdoista (viratjohto oli 3-säikeellä kii ja sit se pienijohto jossa on liitin oli "palanu" poikki) korjasin johdot ja nyt toimii.
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Kedautt gsi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kedautt gsi »

Mulla oli vähän samanlainen ongelma kadetissa. Lopulta selvisi että virtalukon pohja oli mäsänä ja se purki akkua.
Puppe
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puppe »

mun vecculissa oli samaa vikaa...
laturista oli maajohto poikennut

vika ilmeni juuri huollon jälkeen...
eli korjaamolla joku sählänny johdon poikki..
kaikki pitäs tehä aina itse että tulee hyvä...prkl

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aleksi85 on 2003-11-24 18:46 ]</font>
kartsa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kartsa »

Joo, eipä ollu hiilet lopussa, vaan laturin "tasasuuntaaja"(jos nyt muistan nimen oikein) oli menny. Vaihdettiin kadetin laturi ja johan rupes lataamaan. Ei siinä muuten mitään, mutta ehdittiin purkaa jo laturi ja koota se uudestaan ja hiilet oli ok ja sit vielä tarkistettiin kaikki johdot jne. että paljon työtä joutu ainakin tekeen turhaan, että näinkin voi käydä.
Vastaa Viestiin