Tervehdys ja mahtavaa vappua!
Mulla on koslassa nyt sellasia vikoja, että arveluttaa ajaa yhtään minnekkään. Näistä on täällä sivuilla tukuittain vastauksia, mutta en nyt oikein tiedä, mistä aloittaisi, joten uskaltaudun laittamaan ihan freesin aiheen.
En tiedä auton korjaamisesta juuri mitään, mutta naapurin montulla olen pruukannut jotain pikkuhommia tehdä.
1. Auto nykii pintakaasulla ajetaessa 5-vaihteella n. 2300 r/min
- epäilin bensafiltteriä -> vaihto ei auttanut vaan sen jälkeen nykiminen on lyhyillä pätkillä koko ajan pahentunut. Mukaan on tullut myös kiihdyttäessä laahaaminen pikkuvaihteilla, vähän niinkuin bensa olis loppumassa hetkeksi. Ja nykimistä esiintyy muillakin kierrosluvuilla. n. 80 kmh..
Vaihdoin ilmanputsarin myös aiemmin ja sen jälkeen syttyi moottorin varoitusvalo, joka tosin sammui, kun muistin kiristää imuletkun kunnolla.
Vikakoodit luultavasti pyyhkiytyi pois, kun irroitin akun bensahommien ajaksi. Pitäiskö mun nyt ajella hieman ja mennä sitten mahdollisesti kertyneiden vikakoodien kanssa jollekin verstaalle luetuttamaan ne.
Täällä ehdotellaan EGR:ää, ECUa, kaasuläppäkoteloa, bensapumppua jne. En tiiä mistä aloittais? Jakopään vaihdosta on kulunut 60-70000km.
Voiko jotenkin itse lukea noi vikakoodit? Ja miten ne koodit tulkitaan?
2. ongelma liittyy ohjaukseen...
Eli kun ohjaus on käännettynä oikealle ääriasentoonsa ja kääntää takaisin suoraksi (vasemmalle), kuuluu sellainen valittava ulina, joka kestää sellaisen puoli ratin kiertämää. Olen lisännyt liikkeen mukaan oikeanlaista hydrauliikkaöljyä, kun oli ollut säiliö kuivana ties kuinka kauan edellisen omistajan jäljiltä. Voisiko siellä olla tehostimen pumppu sökö? Onko muita vaihtoehtoja? Kallistakin?
T: wannabe autonrassaaja
astra g 1,6 16v -99 Nykii ja ohjaus valittaa
-
opelonlepo
- 'Agila'
Re: astra g 1,6 16v -99 Nykii ja ohjaus valittaa
Nykimiseen voi olla syynä myös tulpanjohdot tai tulpat.
Omassani (Z22SE) samantyylinen nykiminen loppui kun vaihdoin tulpanjohdot.
Omassani (Z22SE) samantyylinen nykiminen loppui kun vaihdoin tulpanjohdot.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Re: astra g 1,6 16v -99 Nykii ja ohjaus valittaa
eiks tossakin ole 60tkm hihnanvaihtoväli? sen vaihtasin ainakin piakkoin... Tulpat ja johdot syyniin tai suoraan vaihtoon, joku varmaan voi laittaa jotain puolan mittausohjeitakin.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline