Auto vetelee rajusti
Auto vetelee rajusti
vectra c, z20net, -03, kiihdyttäessä Vetelee todella rajusti ns. Valitsee puolen eikä pysy millään suorassa. Myös ihan tavallisessa ajossa joutuu koko ajan vähän kääntämään oikealle kun hakee vasemmalle koko ajan. Toinen juttu ei liity tähän mutta kun ottaa 200 vauhtia, auto jumittuu siihen eikä kiihdy enää.. Ei ole ennen moista tehnyt. Sen jälkeen turbo ei toimi ennen kuin sammuttaa auton. Pitäisikö huoltaa se? Ja siis en nyt yleensä tuota vauhtia aja tulipa vaan koitettua karstoja pois 
Astra H GTC Opc-line ''Look'' 1.6
Ex Vectra GTS 3.2 V6
Ex Vectra GTS 2.0T
Ex Vectra GTS 3.2 V6
Ex Vectra GTS 2.0T
Re: Auto vetelee rajusti
Tuohon vetelyyn vaikuttaa paljon millaiset renkaat ovat autossa, vanteiden ET-luku yms. Mulla ainakin ilmeni tuossa Vectrassa noilla kesärenkailla huomattavasti enemmän vetelyä, renkaat kokoa 235-40-18, ja et-35, kun taas talvirenkailla ei ollut ollenkaan vetelyä, ja koko niissä oli 225-50-17, et 41. Toki näin keväisin tiet ovat huonossa kunnossa, uria yms. että vetely tuntuu vielä selvemmin. Ei tuo mun vectrakaan mikään pyssy ole tuolla 200 km vauhdissa, tai oikeastaan sen alle, mulla tuossa on Bsr softa, ja tuntuu hieman dieselmäiseltä, siis kaikki voima tuntuu olevan pelissä pienemissä nopeuksissa.
Tuohon tehottomuuteen, moottoristahan tulee "vapari" tuolla yläkierroksilla...
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Pyöränkulmat kannattaa tarkistaa jos vetelee, ja sitä ennnen puslien kunto. Jos on kovin matalaa, leveää ja jyrkkäolkaista rengasta alla niin vetelyä saa vähemmäksi lisäämällä rengaspaineita ja säätämällä aurausta hieman lisää ohjearvoon nähden.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Kiitos vastauksista. Tosiaan renkaat, 245 35 19"
eli saattaa johtua siitä osittais. Tosta tehottomuudesta, ni kyllä ennen meni vakiona 230
mulla oli syksynä softa, ihan eri peli nmutta ihan nuha kyllä 4500 jälkeen..
Astra H GTC Opc-line ''Look'' 1.6
Ex Vectra GTS 3.2 V6
Ex Vectra GTS 2.0T
Ex Vectra GTS 3.2 V6
Ex Vectra GTS 2.0T