Hei
Yritin aukoa A-Zafiran -00 etujarruja, mutta siinä tarvitaan näköjään kokoa 7 ole 6-koloavain jarrusatulan aukaisuun (suojatulpan sisällä olevat ruuvit). Koko 8 tai 6 eivät sopineet (ja välimuotoa ei ole).
Ulommat palat ovat molemmin puolin reilusti paksummat. Onko syynä systeemissä oleva moska ja korjaantuu aukomalla ja putsaamalla koko paketti ja varmistamalla palojen vapaa liike?
T. Pekka
Zafira A etujarrujen aukaisu
Zafira A etujarrujen aukaisu
Zafira B 1.9 CDTI 120hv OPC line -08
Ex. Zafira A 1.8 x18xe1 -00
Ex Vectra B 1.8 x18xe1-00
Ja sitä ennen yksi Seat Toledo -95.
Re: Zafira A etujarrujen aukaisu
saahan sitä kaupasta 7mm kuusiopäisen hylsyn.
suojatulppien sisällä on liukutapit. ne kannattaa putsata ja rasvata. jos ne kumit on kovin kuluneen näköiset niin nekin voi vaihtaa 8.8€/satula tai sitten liukutappien kanssa 12€ motonetistä
toiseen kysymykseen: ehkä, sehän on liukumäntä satula ja jos on liuku jumissa niin se kuluttaa männänpuoleista palaa. näin minä olen itselleni uskotellut
suojatulppien sisällä on liukutapit. ne kannattaa putsata ja rasvata. jos ne kumit on kovin kuluneen näköiset niin nekin voi vaihtaa 8.8€/satula tai sitten liukutappien kanssa 12€ motonetistä
toiseen kysymykseen: ehkä, sehän on liukumäntä satula ja jos on liuku jumissa niin se kuluttaa männänpuoleista palaa. näin minä olen itselleni uskotellut
Kiitos, pitää hakea se 7-avain. eiköhän tämä tästä.
Zafira B 1.9 CDTI 120hv OPC line -08
ja laita sit nimenomaan jarrusatuloille tarkotettua rasvaa niihinliukutappeihin. Kuparitahna turvottaa ne kumit ja sit ne on taas jumissa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Ja olet ihan oikeen uskotellu. Näinhän se menee.jarppav kirjoitti: toiseen kysymykseen: ehkä, sehän on liukumäntä satula ja jos on liuku jumissa niin se kuluttaa männänpuoleista palaa. näin minä olen itselleni uskotellut
Voiskohan tuo 7-millinen mikä pekalta puuttu, tarkottaa samaa kun fastrassa.
Oli torxin tähtipääpultti mitä yritin avata ja osuin sattumalta ottaan käteeni hylsyn johon yleensä upotetaan eri ruuvarinkärkiä.
Sopii täysin 7 mm tähtipään avaamiseen joka multakin sarjasta puuttu.
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71