spiidi10 kirjoitti:"voidaan maalata suoraan ruosteen päälle"
Minä en menis maalaa yhtään mitään ruosteen päälle, en nyt enkä koskaan myöhemminkään!
Ehdottomasti kaikki ruoste ym paska pinnasta pois, vaikka sit sillä pensselillä vedetyllä ruosteensyöjäaineella. MUTTA sen jälkeen taas pelti puhtaaksi mömmöistä ja sit ruosteensuojamaalit ym päälle. Jos jättää ne ruosteet sinne alle nii eihän ne v*ttu sieltä mihinkään katoa, hetken päästä kuplii ja kukkii taas uuden maalin läpi ja oot taas lähtöpisteessä.
Tais spiidi tarkoittaa sitä, että puhdistetun kohdan päälle sitä ruosteenestopohjamaalia? Noin niinkuin varmuuden maksimoimiseksi?
Itte oon laittanu sinkkimaalia sprayna, joka kai ajaa saman asian.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Robertx kirjoitti:Jos on oikein pahasti ruostunut, niin autopeltikorjaamossa vaihtavat siihen koko kaaren. Silloin siitä pitäis tulla uutta vastaava. Toki maalaus siihen vielä päälle.
Asiantunteva hitsari täytyy kyllä olla kun ne lokarit tuppaa hitsatessa vetään myttyyn kun metalli lämpenee.
Totakin joskus kokeillu, enkä amatöörinä toista kertaa kokeile kun hitsauksen jälkeen meni toista viikkoo et sain sain edes jollakin lailla siistiks
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
spiidi10 kirjoitti:"voidaan maalata suoraan ruosteen päälle"
Minä en menis maalaa yhtään mitään ruosteen päälle, en nyt enkä koskaan myöhemminkään!
Ehdottomasti kaikki ruoste ym paska pinnasta pois, vaikka sit sillä pensselillä vedetyllä ruosteensyöjäaineella. MUTTA sen jälkeen taas pelti puhtaaksi mömmöistä ja sit ruosteensuojamaalit ym päälle. Jos jättää ne ruosteet sinne alle nii eihän ne v*ttu sieltä mihinkään katoa, hetken päästä kuplii ja kukkii taas uuden maalin läpi ja oot taas lähtöpisteessä.
Tais spiidi tarkoittaa sitä, että puhdistetun kohdan päälle sitä ruosteenestopohjamaalia? Noin niinkuin varmuuden maksimoimiseksi?
Itte oon laittanu sinkkimaalia sprayna, joka kai ajaa saman asian.
Taitaa muuten olla just sitä sinkkimaalia se mitä motonetissakin myydään.
Tottahan se pitää hioo ja pistää useempi kerros mut ei tartte viilata niitä viimesiäkin ruosteenjämiä pois.
spiidi10 kirjoitti:ei tartte viilata niitä viimesiäkin ruosteenjämiä pois.
Parempi olisi jos viilais, vielä parempi jos hiekkapuhaltaa ettei jää minnekää huokoseenkaan ruostetta.
Kunhan moisessa onnistuis, itte en ole onnistunu kertaakaan. Ainoo keino on ollu lisätä niin paljon kittiä et pysyy siistinä.
Olekko muuten lisänny ton toijalan paikkakuntaas kun en ole ennen huomannu. Mä olen siellä joskus muinaisuudessa syntyny.