Astra F raitisilma suodattimesta

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Smack
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smack »

Kertokaas minulle että onko todella Saksalainen insinööri ollut niin viisas että raitisilmasuodattimen päällä ei ole mitään suojaa mikä estää veden pääsyn lattialle? Olen omistanut kyseisen mallin auton nyt 4kk ja aina pesussa vedet tuli sisään, no minä kuvittelin että siihen raitisilma suodattimen päälle tulee joku muovikotelo, mutta tänään kun menin purkaamolle käymään hakemaan tuota "koteloa" oli yllätys että eihän siinä ole mitään koteloa päällä :smile:.

Oletteko ratkaisseet asian jotenkin vai onko vain tyytyminen vetiseen autoon?
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Siis tuleehan siihen koko härdellin päälle semmonen leveä ohut muovilirpake.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Itsellänikin sama ongelma geiserin kanssa ja ratkaisin asian teippaamalla muovia siihen suodattimen päälle. Myöskin tämän "muovikannen" tiivisteen parantelu auttaa.
http://koti.mbnet.fi/conani/kuveiautoista/vedetulkona/
Tuossa pari kuvaa omasta virityksestäni.
Ensimmäisessä kuvassa rakentamani muovilärpäke ja toisessa tuo sauma minkä tiivisteen parantelu auttaa kummasti.
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Mulla on ainaski tuossa semmonen muovinen lirpake joka tulee koko leveydelle ja painetaan tuota moottorin puolella olevaa reunaa vasten kiinni.
Opel 4 ever
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opel 4 ever »

Mulla on kannssa se suojalerssi vm-94 astraalissa ja jos sen huolimattomasti asentaa rintapellissä olevan muovirungon uraan,niin sillon on vesi suotimessa ja lasit huurussa.
Petteri
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Ahaa, tuollako siitä selviää... Jospa ne huurteiset ikkunat häipyisivät pienen virittelyn myötä...
Smack
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Smack »

Kävin tänään opel liikkeessä jossa sanoivat että ei tuosta pitäs vesi valua sinne ollenkaan, mutta aikansa katottua epäili sitä mustaa listaa joka tulee tuulilasia vasten(se leveä jonka läpi tulee pyyhkijän varret) että niistä on kuulemma joskus siitä lasin ja sen muovin välistä päässyt vesi valumaan ja kuulemma sikaflexiä väliin ja kiinni.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kopioinpa tähän tarvittavat toimenpiteet vanhemmasta viestistäni:

F-Astrojen omistajat!

Veden tulo oman Astran lämppäristä loppui seuraavanlaisilla toimenpiteillä:

- Suodatinkotelon alle uusi tiiviste. 8x15 millisestä tarrapohjaisesta kumitiivisteestä saa hyvän kun leikkaa vähän kapeammaksi. Pelkkä ruuvien kiristys ei auttanut.

- Samalla tiivistin myös tuulilasin alapuolisen muovipaneelin ja korin välin samalla 8x15 tiivisteellä.

- Lopuksi vielä normaali P-tiiviste tuon muovipaneelin ja sen muovisen vesikourun väliin niin ei varmasti pääse vettä lämppäriin.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Vastaa Viestiin