Vectra keskikonsolin irroituseen apuja?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
jAuuso
'Admiral'
'Admiral'

Vectra keskikonsolin irroituseen apuja?

Viesti Kirjoittaja jAuuso »

Tietämätön kyselee.
Oon muutamaan otteeseen yrittänyt purkaa oman Vectrani keskikonsolia.
Oon tehny kaiken http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=148389 ohjeiden mukaisesti ainakin omata mielestä :D , mutta tuo palikka missä on tuhkakuppi ja mukitelineet ei vain tule aukostaan ulos.
Eli onko kellään muulla ollut ongelmia saman jutun kanssa?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra keskikonsolin irroituseen apuja?

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

siellä mukitelineen yläpuolella tai välissä on rautalanka joka sitä hökötystä pitelee kiinni, elikkä sinne joku meisseli tai joku muu ohut rauta, ja kun tarpeeksi vääntelee niin lähtee se irti. niin jos on b-vectra. niin ja onhan siellä sytkärin muovilätkän alla ruuvi ja samallalailla toisellakin puolella. itse olen heittänyt sen rautiksen helvetin kuuseen, kun se pysyy ruuveillakin ihan hyvin kiinni.
opel vectra c 2,2 gts
jAuuso
'Admiral'
'Admiral'

Kiitos vinkistä! :yes:
Niin ja on B vectra jäi se tuohon laittamatta...
opel is best
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opel is best »

Itse en oo kyllä saanut mukitelineiden alapuolista osaa irti ilman että olen purkanut "kardaanitunnelia" peittävää keskikonsolia sen vertaa, että olen saanut sen liu-utettua sitä tarpeeksi taaksepäin.

Toi sytkärin/tuhkakupin valo tahtoo vanhemmiten olla melkeen kaikista Vectroista pimeenä. Aikoinaan yritin saada tuota tuhkakuppi osaa pois noiden (http://www.ocf.fi/kuvat/forum/vinkit/Ve ... urku/3.jpg ) peitelevyjen ja niiden alla olevien ruuvien irroittamisen kautta. Ei onnistu. Tuhkakuppi osa ei mahdu tulemaan ulos. Pitää lähteä purkamaan kyynärnojasta etumatkustajien jalkatilaan ulottuva verhous. Käytännössä riittää kun irroittaa kaikki kiinnitysruuvit ja liu-uttaa tuota kokonaisuutta riittävästi taaksepäin. Tämän kokonaisuuden sivuttaissuuntaiset kiinnitysruuvit löytyy isojen ja pyöreiden muovisten lätkien takaa. Loput kiinnitysruuvit löytyy kyynärtuen ja käsijarrukahvan- ja vaihdekepin suojapussien alta.
jAuuso
'Admiral'
'Admiral'

Varmasti tuo on parempi keino! Itse kun otin näillä aikaisemmilla ohjeilla niin se tuli pikkuhiljaa ulos mutta voimaa joutu käyttää :-? Muoviosat kun tuppaa halkeamaan aina jostain :D
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

en ole irroittanut yhtään kertaa keskikonsolia ja tulee se ulos kun vain uskaltaa vääntää, ja vielä ehjänä.
opel vectra c 2,2 gts
opel is best
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opel is best »

Itse yritin ja yritin kerran saada tuota pois ilman keskikonsolin irroitusta, mutta sain vain ikävät jäljet keskikonsolin alareunoihin, jotka tuhkakuppi osan sivuilla olevat raudat raappivat.
Tämän jälkeen viisastuin lukemaan Alfameria ja siellä neuvottiin irroittamaan keskikonsoli. Tiedä sitten oisko noissa Vectroissa sen verran eroja, että joissa tulee ja joissain ei.

Muutenkin saa olla kyllä tosi tarkkana noiden sisusta juttujen kanssa. Mitä uudempi auto, niin sitä enemmän juuri sitä oikeaa tekniikkaa tarvitaan. Samoin mitä uudempi, niin sitä enemmän kertakäyttö osia. Joitakin muoviosia voi olla lähes mahdoton saada täysin ehjänä irti, jos ei osaa just oikeasta kulmasta ottaa. Jos vain suinkin mahdollista, niin näkyvillä olevien muoviosien irroitukseen ei saisi käyttää mitään metallisia työkaluja. Biltemasta ja motonetista saa muovisia sisustan purku"rautoja", joilla saa huomattavasti vähemmän tuhoa aikaan. Ruuvimeisselillä kun vääntää niin aina tahtoo jäädä isompi tai pienempi jälki. Vähän sama pätee esim. alumiinivanteissa. Monet onnistuu heti pilaamaan uudet vanteet käyttämällä normaalia hylsyä ja/tai rengasavainta. Tarkoitan siis vanteita joissa on pultti/mutteri syvennyksessä. Näissä pitäisi käyttää aluvannehylsyä, jossa on muovilla päällystetty ulkoreuna.
Vastaa Viestiin