Opel Tigra latausongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
J-M-K
'Agila'

Opel Tigra latausongelma

Viesti Kirjoittaja J-M-K »

Eli nyt pitäisi kaivella syytä kun -98 vuosimallinen Tigra ei suostu lataamaan mutta ei taas toisaalta indikoi latausvalolla etteikö lataisi. Lataamattomuus todettu yleismittarilla.

Tuossa kun vaihdoin venakopan tiivisteen, niin samalla yritin ronkkia laturia irti mutten sitä hetken jos toisenkin näperryksen jälkeen saanut pois (se alempi pultti jäi saamatta auki) niin löin systeemit kasaan. Käy ja kukkuu hyvin mutta eipä vain lataa.

Se tässä vain hämää kun latausvalo ei pala (muutoin kuin normaalisti kun virrat kääntää päälle, sammuu kun käynnistyy)...

Kai se lienee sitten vain otettava ja jollain ilveellä väännettävä laturi veke ja mittailla hiukan... Ei ole hääppöiset tilat konehuoneessa mellastaa.
opelarska
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Opel Tigra latausongelma

Viesti Kirjoittaja opelarska »

Onko laturin heräte kunnossa?
-- VECTRA B -97 MYYDÄÄN OSINA --

Vectra C 2.0T Wagon -04

Corsa 1.7D rotta -00
J-M-K
'Agila'

Mikä olisi helpoin tapa todeta toimivuus/toimimattomuus? Yritin nysvätä kyllä mittarin kera mutta loppui aika kesken tuona päivänä...
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

mulla teki -98 tigra samalla lailla ton lataus valon ja lataukse kanssa, laturi oli sökö.....

vähimmällä purkamisella pääsee kun ottaa alakautta, mahtuu tulemaan vetoakselin ja korin välistä, ilmastoinnin putken kannakkeen joutuu löysäämään.... helppo homma :lollis:
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
J-M-K
'Agila'

Näin vähän arvelinkin... Voi ziisus miten kiva homma edessä :roll: Onko mitään mahista saada sitä alempaa pulttia jollain akrobatialla konehuoneen puolelta auki. Sinänsä itse mötikän pujottaminen alakautta ei enää (ehkä) ole kovin haasteellinen muuhun irroitustyöhön verrattuna. Voihan insinööri minkä paikan keksinyt kyseiselle osalle :thumbsup:
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

mun irroitus operaatiosta on jo useampi vuosi aikaa, eikä ole edes k.o autoakaan....
huonoilla muistikuvilla, muistelen että sen alemman pultin saa sieltä alakautta helpoiten irti, mutta ei ollu kyllä mikään vartin homma :roll:

ja se ei mahdu sieltä alakauttakaan ihan vaan pudottamalla :lol: saa pyöritellä, väännellä ja käännellä että tulee pois sieltä (hups olikohan vielä alapallonivel irti että sai vähän vetaria sivuun...)
onnea laturin vaihtoon.....
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Jarge
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jarge »

Meillä on laturissa hauska ominaisuus, että koneen käynnistämisen jälkeen on konetta hiukan kierrätettävä niin lähtee lataamaan (samalla mittarivalot kirkastuu ja puhallin nopeutuu). Kun vain muistaa painaa vähän kaasua käynnistämisen jälkeen niin ei ole ollut mitään ongelmia. Vuosi menty näin, kai se joskus sitten lopettaa latauksen kokonaan?
Vastaa Viestiin