Vectra C:n tuulilasi on täyttä pas...a

Keskustelua Opeleista
tiggeri
'Agila'

Viesti Kirjoittaja tiggeri »

On 2003-11-27 10:33, Espoon Jore wrote:
Mulla on puolentoista vuoden aikana korjattu kaksi kiven/nastan iskemää. Molemmat tuli kyllä tosi kovasta iskusta joten ei lasin laatu kai sen huonompi ole kuin aiemissakaan autoissa. Matalat ja jäykät alustat jotka on tehdasasenteisia / jälkeen päin asennettu autoihin asettavat tuulilasit koville. Koska tuulilasihan on myös kantavaa rakennetta nyky autoissa. Voinkin väittää näin mutu tuntumalla ,että autoissa joissa on lyhyet juostovarat menee tuulilasit suurille halkeamille keskimääräistä helpommin.
Tehdasasenteisten kohdalla en tuohon usko, tuskin mikään autopaja lisää lasin kuormitusta korin vääntöjäykkyyttä haettaessa. Jälkiasennetun kivireki-alustan ja vakiokorin tapauksessa varmaan pitää paikkansa.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Joo eipä tuo oman auton alusta ainkaan ole ollut edes auttamassa kiven iskemiä. Ei ole huippu jäykkä ja joustovaroja löytyy.
buutini
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja buutini »

Voi se kyllä näköjään olla tuuristakin kiinni. Oon nyt ajellu kaiken näkösil autoil, mut ikinä en oo tuulilasia saanu paskaks. Nyt viikon sisällä mun vuoden 86 kuljetin (jolla on tullu viimesen vuoden aikana 40tkm ajettuun) on saanut kolme osumaa tuulilasiin.

Eka tuli viime viikol Tuusulan väylällä edellä ajavalta kehä III parannus työmaalla, toinen Keravalta tultaessa kun kaveri ajoi ja tänään taas Tuusulan väylällä autosta joka halus välttämättä siihen mun ja mun edes ajavan väliin.

Eka oli 3cm halkeama, toinen härän pylly ja tää viiminen oikein kunnon tähti joka onneks tuli ihan lasin oikeeseen laitaan.

Enkä usko et on johtunut omasta ajo tavasta kun on joka kerta tullu erilaisest tilanteest, enkä ees ite ajanu sillä yhel kerral.

Et siin sitä tuuria. Mut ilmeisest mul on aika paskalaatuinen tuulilasi. Mitäs luulisitte voiskohan valittaa tehtaalle?
Vastaa Viestiin