Vectra b:n normaali öljynkulutus
Re: Vectra b:n normaali öljynkulutus
Mitähän mun kannattais tehdä tuolle mun X20XEV:lle, tuntuu syövän öljyä 1L/3-4tkm ja ohjurinkumit vaihdettu viime kesänä. Auton ostin niin vei öljyä sen 1L/1000km ja nyt tosiaan vie n. 1L/3-4000km. Kone ei omasta mielestä mitenkään erityisen väljältä tunnu, talvella kovemmillakaan pakkasella ei alakerrasta eikä muualtakaan kuulu mitään epämääräisiä kalkatuksia. Ensin olen käyttänyt öljynä Pyroil 5w-40 ja nyt vaihdoin tilalle Shell Helix Ultra 5w-40 ja ei muuttunut öljynkulutus. Auton huoltokirjaa kun selaa niin tuossa autossa on käytetty pelkästään Mobil 1 öljyjä, välillä 5w-50 ja välillä 5w-40, pitäisikö siirtyä käyttämään tuota Mobilin öljyä, jos sitä kerran on käytetty koko auton historian ajan. Mielessä on käynyt myös tuo moottorin sisäpesu (forte), paljonko kyseinen homma maksaa ja avaako se karstoittuneet männänrenkaat, jos tuo kulutus johtuisikin siitä?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Perjantaina kysyin tarjouksen öljynvaihdolle, Forten motorflush:lle ja Forten sealant recoverylle, jonka pitäisi pehmentää tiivisteitä mm. venavarren kumeja. Koko roska oli 143€. Tällä viikolla olis tarkoitus auto tuolla käyttää.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
ei sille kantsi tehdä mitään, vaihda ne mobilit, 3000 on kans tosi hyvä.Tubbe kirjoitti:Mitähän mun kannattais tehdä tuolle mun X20XEV:lle, tuntuu syövän öljyä 1L/3-4tkm ja ohjurinkumit vaihdettu viime kesänä. Auton ostin niin vei öljyä sen 1L/1000km ja nyt tosiaan vie n. 1L/3-4000km. Kone ei omasta mielestä mitenkään erityisen väljältä tunnu, talvella kovemmillakaan pakkasella ei alakerrasta eikä muualtakaan kuulu mitään epämääräisiä kalkatuksia. Ensin olen käyttänyt öljynä Pyroil 5w-40 ja nyt vaihdoin tilalle Shell Helix Ultra 5w-40 ja ei muuttunut öljynkulutus. Auton huoltokirjaa kun selaa niin tuossa autossa on käytetty pelkästään Mobil 1 öljyjä, välillä 5w-50 ja välillä 5w-40, pitäisikö siirtyä käyttämään tuota Mobilin öljyä, jos sitä kerran on käytetty koko auton historian ajan. Mielessä on käynyt myös tuo moottorin sisäpesu (forte), paljonko kyseinen homma maksaa ja avaako se karstoittuneet männänrenkaat, jos tuo kulutus johtuisikin siitä?
opel vectra c 2,2 gts
Mielipiteitä on monenlaisia, mutta ei tuota nyt voi kovin hyvänä pitää, jos se vie 1L öljyä 3000km aikana, ihan näin vertailun vuoksi kaverin dieseli passatti, ajettu vähän vajaa 300tkm, vie kuulemma sen 1L 10tkm aikana 
Astra H GTC -05 Z20LER
kuinka herkästi muuten nää b-vectran koneet yleisesti tunkee öljyä huohotusletkujen kautta tonne kaasuläppäkoteloon?
OT: mutsin 1.3 golffi kaheksakytäluvulta reilu parisataa tonttua mittarissa vie niinkin paljon öljyä, ettei öljynvaihdon välissä tarvi lisätä tippaakaan. kyllä sillon osattiin tehä autoja
OT: mutsin 1.3 golffi kaheksakytäluvulta reilu parisataa tonttua mittarissa vie niinkin paljon öljyä, ettei öljynvaihdon välissä tarvi lisätä tippaakaan. kyllä sillon osattiin tehä autoja
volkkarinkoneissa ei kulu öljy eikä sen värikään muutu. johtuu siitä ettei se kierrä niissä ollenkaan

Vectra A -90 c16nz Vectra A CDX -94 x20xev Astra F -94 x16sz
Öljynkulutushan on vain merkki että on hyvä voitelu sylinterinseinämän ja männän välissä... 
Eilen käytin auton öljynvaihdossa ja samalla tehtiin Forte käsittely ja sealant recovery aine laitettiin sekaan. Nyt vaan seuraamaan tilannetta, liekkö loppuu öljynkulutus. Ennen käsittelyä vei n. 1-2 litraa / 10 tkm.
Opel Monza 2.2E -86
No onpa paha 100 tuhannelle litra, ku mun ooppeli vie 2 tuhannelle 1litran öljyä. Öljynkulutus pieneni, ku rupesin käyttää valvoline free 25 öljyä .Siinä on kumiosia pehmentävä lisäaine öljyn seassa, ja suunniteltu yli 100000km ajetuille autoille. Hyvää kamaa 5l pullo motonetissä 34,90e
Onkos sellaseen ilmiöön törmännyt kukaan, että öljyt ei pysy ylämerkissä vaan laskevat aika suht pikaisesti puoleenväliin jossakohtaa kulutus mystillisesti loppuu? Viimesyksynä vaihdoin ja alkas kai kohta 8000km tulla täyteen ja välillä kerran lisännyt edellisvaihdon kannusta puolenlitran jämät kun oli tikussa laskenut puoleenväliin muttei se kovin kauaa ylämerkissä pysynyt. Maxlife 5W-30 nyt koneessa mutta seuraavaks ajattelin koittaa jotain normi 5W-40:ää.
mä oon aina käyttänyt valvoline free 25 10w40 enkä kyl muuta merkkiä ees halua käyttää niin hyvä öljy on
Mistä sä ton free 25:n olet keksinyt? Kuvauksen perusteella se sun käyttämä aine on Max Life.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
No kyl mun purkissa lukee valvoline free 25
4l kannu muuttunut 5l kannuksi niin "Free 25%" kenties ?zz-top1 kirjoitti:No kyl mun purkissa lukee valvoline free 25
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV