Vai kiinnostaako jotakuta muka ihan oikeasti TAKALASIN naarmuuntuminen
Takalasinpyyhkijä + pakki = hanurista
Re: Takalasinpyyhkijä + pakki = hanurista
No mut ei se oo nättii ku hinkatun auton perässä valuu ikkunanpesuvedet. Eikä kyllä sekään miellytä että tasaisen maantiepölyisessä takalasissa näkyy jälki että pyyhin on sutinut, vaikka sitten kuivana.
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'

pekedk kirjoitti:milläs sitä lasia nyt kokoajan joutaa puhdisteleen. kyllä sitä pölyä siellä välissä on ku vaikka 20km maantietä ajat....Tuomas kirjoitti:Mikä paska sitä lasia sitten naarmuttaa jos auto on puhdas?Metusalemi kirjoitti:On tapana pitää auto puhtaana joten ei se lasi pahemmin paskasta umpeen muuraudu...Rookeri kirjoitti:En kyllä ymmärrä näitä takalasin pyyhkiän poistajia. Paremmin sä siitä vähä naarmuisesta takalasista ulos näät kuin paskasta umpeen muuratusta..![]()
Ilmeisesti nämä pyyhkijöidenpoistajat on samaa sakkia jotka talvella pyyhkii tuulilasiin kuskin eteen aukon josta tihrustavat ulos...
Näin on... ja riittää tuohon ihan muutama kilometrikin, kun jo takalasin pyyhkimen sulka kerännyt hiekkapölyä. ( kaupunkiolosuhteissakin, asvalttitietä ajellessa ).
Farmarimallisten / pystyperäisten autojen riesa, auton merkistä riippumatta.
Itse käytän autoni laseissa "5 sateesta"-ainetta, jolla saa lasit sileiksi ja vesi liukuu kuin hanhen selästä. Ei tarvitse tuulilasin pyyhkimiä käyttää kuin ajoittain.
Jokainen tietty tekee mitä huvittaa, omalle autokalustolleen. Meitä ( kenties liian tarkkoja ) autoistaan, kuitenkin varmasti ihan jonkin verran. Omiin rutiineihin, liikenteeseen lähtiessä ( esim. kun auto seissyt yön yli p-ruudussa ), on tehdä kierros auton ympäri ja mm. nostaa pyyhkimiä & pyyhkäistä enimmät pölyt sulan kohdalta.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Joo ei kyllä mene kans itelle jakeluun, että miksi se pitää poistaa se takapyyhkijä.... ainakin omassa näyttäis toimivan aika hyvin, että vettä tulee liki samalla hetkellä kun pyyhkijä liikahtaa... tämähän on siis ongelmana kuivalla kelillä, mutta en minä siltikään ymmärrä... sen pölyn voi pestä pois sieltä takaluukusta jos häiritsee.
Kyllä mä ainakin pidän sen verran tärkeänä taakse näkemistä, myös muutenkin kuin peruuttaessa, että annan pyyhkijän olla. Pahitenhan se umpeutuu loskakeleillä... aika pitkästi pitää kyllä hiekkatiellä ajaa ennen kuin se umpeutuu niin pahasti ettei mitään näe.
Ja toisaalta... mitä vitun väliä niillä naarmuilla??? peruuttamallako te ajelette tuolla liikenteessä? Vai tapitatteko koko ajan peilistä mitä siellä takana tapahtuu? Jälkimmäisessä tilanteessa vois olettaa sen pyyhkijän olevan enempi tarpeellinen ku haitaksi. Ja toisaalta... aika helvetin paljon sen sulan pitää pyyhkiä ennen ku se alkaa sitä lasia naarmuttamaan... se on aivan vitun turha nyppiä sitä sulkaa pois siitä liki 300tkm rullatusta kauppakassista kun se lasi on jo naarmunen ja toisaalta harva ajaa (ainakaan näistä jotka sen sulan poistaa) autollaan niin kauaa, että ehjä lasi ehtisi mennä piloille.
Vaikka siis miten yritän miettiä niin en kyllä keksi mitään järkeviä perusteita pyyhkijän poistolle, sen lisäksi, että on jotain tekemistä...
Kyllä mä ainakin pidän sen verran tärkeänä taakse näkemistä, myös muutenkin kuin peruuttaessa, että annan pyyhkijän olla. Pahitenhan se umpeutuu loskakeleillä... aika pitkästi pitää kyllä hiekkatiellä ajaa ennen kuin se umpeutuu niin pahasti ettei mitään näe.
Ja toisaalta... mitä vitun väliä niillä naarmuilla??? peruuttamallako te ajelette tuolla liikenteessä? Vai tapitatteko koko ajan peilistä mitä siellä takana tapahtuu? Jälkimmäisessä tilanteessa vois olettaa sen pyyhkijän olevan enempi tarpeellinen ku haitaksi. Ja toisaalta... aika helvetin paljon sen sulan pitää pyyhkiä ennen ku se alkaa sitä lasia naarmuttamaan... se on aivan vitun turha nyppiä sitä sulkaa pois siitä liki 300tkm rullatusta kauppakassista kun se lasi on jo naarmunen ja toisaalta harva ajaa (ainakaan näistä jotka sen sulan poistaa) autollaan niin kauaa, että ehjä lasi ehtisi mennä piloille.
Vaikka siis miten yritän miettiä niin en kyllä keksi mitään järkeviä perusteita pyyhkijän poistolle, sen lisäksi, että on jotain tekemistä...
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
Se on thuuningtuikki kirjoitti:Vaikka siis miten yritän miettiä niin en kyllä keksi mitään järkeviä perusteita pyyhkijän poistolle, sen lisäksi, että on jotain tekemistä...
ei vaan. Omassa tuota pyyhkijää ei takana ole, (sedan) enkä osaa edes peruuttaa taustapeilin kautta muuten kuin huonosti (työautoissa ei taustapeiliä niin sivupeileillä pakko opetella)
Silti tuntuu että joissain rapa/sade/muupaska - keleillä tuo pyyhkijä olis kiva vaikkei sille osaa edes antaa arvoa.
- kadett90
- OCF Member 2024

Nappaat UEC:ltä pakkitietopiuhan irti.Metusalemi kirjoitti:Elikkäs saako Opeleista kytkettyä tuota "hienoa" ominaisuutta pois (ilman liikkeessä käyntiä) joka etupyyhkijöiden päällä ollessa heiluttelee takalasinpyyhintä kun iskee pakin silmään?
Autona on itsellä -06 Zafira mutta kyseinen ominaisuushan taitaa löytyä aika monista malleista (entisessä -03 Vectrassa oli ainakin sama juttu).
Eiköhän nyt monen mielestä se tummennettu takalasi oo aika törkysen näkynen kun se on naarmuille sudittu.tuikki kirjoitti:Joo ei kyllä mene kans itelle jakeluun, että miksi se pitää poistaa se takapyyhkijä.... ainakin omassa näyttäis toimivan aika hyvin, että vettä tulee liki samalla hetkellä kun pyyhkijä liikahtaa... tämähän on siis ongelmana kuivalla kelillä, mutta en minä siltikään ymmärrä... sen pölyn voi pestä pois sieltä takaluukusta jos häiritsee.
omasta mielestäni se on täysin turha. itse peruutan sivupeileistä aina.
en ota kantaa kenenkään peruutustyyliin, mutta jos pärjää sellaisella autolla missä ei ole takaikkunoita tai taustapeiliä. niin miksei nyt henkilöautolla pärjäisi.
mun puolesta sutikoot ne lasinsa naarmuille ketkä sitä takaikkunaa niin rutosti tarviivat.
Metusalemi kirjoitti:Rookeri kirjoitti:En kyllä ymmärrä näitä takalasin pyyhkiän poistajia. Paremmin sä siitä vähä naarmuisesta takalasista ulos näät kuin paskasta umpeen muuratusta..
On tapana pitää auto puhtaana joten ei se lasi pahemmin paskasta umpeen muuraudu...
Opel Astra
Mini One
Mini One
Ja muulloinhan siellä takana ei tapahdukaan mitään mielenkiintoista.pekedk kirjoitti:itse peruutan sivupeileistä aina.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ei mitään mitä ei sivupeilistä tai paskasesta takalasista selvittäis...
Jotenkin se vaan tuntuu typerältä tietentahtoen rajoittaa sitä näkemistä... No, sehän on tuninkia aidoimmillaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Edelleenkin... en usko, että kukaan näistä pyyhkijän poistajista oikeasti voittaa mitään... eivät kuitenkaan omista autoa niin kauaa, että se mahdollisesti ehjä lasi ehtisi naarmuuntua ja toisaalta useimmilla on kuitenkin käytetty lasi jo poistovaiheessa siinä paikoillaan niin tilanne ei siitä kyllä juurikaan kummene pyyhkijän poistolla.
Edellinen astra rullas mittariin meikäläisen käytössä ja en muista, että se olis merkittävästi huonontunut se takalasi siinä ajassa. Ja mun mielestä tuollanen kilsamäärä yhdellä omistajalla on kuitenkin suht. paljon. Nämä tuninkitanelit tuskin autoaan pitävät näin kauaa...
Edellinen astra rullas mittariin meikäläisen käytössä ja en muista, että se olis merkittävästi huonontunut se takalasi siinä ajassa. Ja mun mielestä tuollanen kilsamäärä yhdellä omistajalla on kuitenkin suht. paljon. Nämä tuninkitanelit tuskin autoaan pitävät näin kauaa...
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
-02 Astra 2.0T coupe
jonnet ottaa takalasinpyyhkijänpois koska se on hienompi niin.. tai sitte sen pyyhkijän pitää olla pystyssä.
Ekssäää tiedä jari sitä?
Jotkut saa takalasin kyllä muutenki naarmuseksi.. kuten mulla edellinen omistaja onnistunu sen tekemään, pyyhkimen alueelta ihan ok mut muualta aivan kauhee, porstalla varmaan pesty ja lumia harjattu pois.
Ekssäää tiedä jari sitä?
Jotkut saa takalasin kyllä muutenki naarmuseksi.. kuten mulla edellinen omistaja onnistunu sen tekemään, pyyhkimen alueelta ihan ok mut muualta aivan kauhee, porstalla varmaan pesty ja lumia harjattu pois.
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Sanoisin että takapäästä tulee kliinimmän näköinen, jos poistaa pyyhkijän. Itse ainakin ulkonäkösyistä poistin sen ja eipä sillä muutenkaan käyttöä ollut.

Eli tuuning on syy takalasinpoistoon..
Kyl määki sen otan viel pois ei sen puoleen, olen kuitenki ikuinen jonne vaikka KOHTA keski-iässä ollaan.. vähän kuin talviheila ja tulepaa ainakin parikstuntia tussarointia..
Timba liian sininen perä..
Kyl määki sen otan viel pois ei sen puoleen, olen kuitenki ikuinen jonne vaikka KOHTA keski-iässä ollaan.. vähän kuin talviheila ja tulepaa ainakin parikstuntia tussarointia..
Timba liian sininen perä..
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Katotaan viitsiikö tuolle tehdä mitään... Useempaan kertaan sanonut, ettei tule enää mitään tehtyäJumitzu kirjoitti: Timba liian sininen perä..
Musta diffuusori ollut mielessä, tummat tai kirkkaat takavalot, että olishan noita vaihtoehtoja