Astra 1.8 gt -92

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Mark1
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Mark1 »

No niin, tämmönen auto kiikarissa ja ois kiva kuulla vähän mielipiteitä teiltä jotka omistavat/omistivat suht'koht saman ikäisen auton. Eli pellit pirun hyvässä kunnossa (ruostesuojattu) ja tekniikka toimi ainakin koeajossa (Auton mittarissa 200 000km)
Ja muutama kysymys:
Mitä merkintä GT tarkoittaa?
Mitä remonttia vois odotella?(esim. kytkin)
Jakohihnan vaihto 40 000km:n välein + laakerit ja vesipumppu? (pitääkö paikkaansa)
Moottorissa 8 ventiiliä? (ei konerikkoa jos jakohihna katkeaa?)

Kiitos!
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

on kyl sit aika nuhapumppu toi kone. kaverilla oli tollanen 1.8 GT. 1.6 16v:kin olis mun mielestä parempi.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Taitaa GT tarkoittaa tuossa autossa lähinnä niitä sporttipenkkejä. Muuten varustelu ei ole mitenkään erityisen runsas, ja tehoa ei todellakaan ole mihinkään kovin urheilulliseen etenemiseen :smile: Joskus on tuollaisella 1.8 GT:llä tullut pätkä ajettua, eikä se kyllä ole ihan lisänimensä arvoinen..

1.6 16v:ssä on muuten 10 hv enemmän, että eiköhän se ole oikeastikin pirteämpi laite :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mark1
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Mark1 »

No eihän se mikään raketti ole mutta tärkein kriteeri ois tällä hetkellä tekniikan kestävyys, riittää kun pääsee paikasta A paikkaan B. eli miten on porukalla Astra kestänyt.
Coldi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Coldi »

Joo iteltä löytyy juuri tollanen ja saman ikänenkin... mittarilukema 160000km. Ei mitään vikaa. ja GT malli tuo mukanaan sen sisustan, jäykemmän alustan ja vahvistetun rungon... Pieneksi autoksi painoa kuitenkin löytyy 1400kg. Mutta kun Opel kyseessä niin kannattaa ruosteet katsoa tarkkaan ja jos pientä ruostevikaa niin kannattaa korjata nopeasti.
PS
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja PS »

Pieneksi autoksi painoa kuitenkin löytyy 1400kg.
ei kai sentään samaa luokkaa kuin 2.6 a mallin Omega..???

1100kg painaa Astra 2.0GT 4d
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Ei siinä mitään vahvistettua runkoa ole... Erillistä runkoa ei ole Opeleissa näkynyt hetkeen :smile:
Mutta eipä sitä koriakan ole tietääkseni mitenkään jäykistetty sporttimalleissa.
snowy
'Agila'

Viesti Kirjoittaja snowy »

mulla on astra 1.8 GT vm.92 mittarissa nyt 154000...tekniikka toimii ihan jees, mitä nyt normaaleja kuluvia osia, tiivisteitä etc. käyny läpi...tehoahan siinä on kuin sähköhammasharjassa (90hv) mutta mä oon ainakin saannu sen menemään pienellä kulutuksella eli about 7l/100 yhdistetty...ja pari traktoria ja polkupyörääkin on onnistuttu ohittamaan myötätuulessa alamäkeen :wink: musta alusta oli kyllä ihan normaali ennen käsittelyäni->k&f:n -35mm... nyt se odottaa monroen reflexejä ja uusia puslia...mä en voi kun suositella kunhan tarkistat että ruostesuojaukset on tosiaan hoidettu ja hinta vastaa muutenkin laatua!!
nothing but compromises
Vastaa Viestiin