Sytytystulpat
-
Asconaopel
- 'Kapitän'

Sytytystulpat
Mimmosia sytytystulppia olette käyttäneet c asconassa?
Re: Sytytystulpat
Mulla on ollut 1-kärkisiä NGK:n tulppia.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Voi, voi, mikä kone, mutta kato Motonetin sivuilta, sieltä olen poiminut Boscheja, 4-kärki tai mitä niitä supereja nyt onkaan..Asconaopel kirjoitti:Mimmosia sytytystulppia olette käyttäneet c asconassa?
..tarkoitin, siihen 1,6 -88:iin nää
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=11-0824
Bosch tarttee olla.
Katot jonku tulppavalmistajan taulukosta mitä ne suosittelee ko. autoon. Ei se sen vaikeempaa oo.
Mutta kokemuksesta tiedän että ns. monikärkiset eivät toimi.
Mutta kokemuksesta tiedän että ns. monikärkiset eivät toimi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Mäkin tiedän tuoreemmasta kokemuksesta, että nelikärkisillä lähtee nopeemmin käyntiin ja alavääntö on parempi..
Monessa koneessa olen käyttänyt nelikärkisiä ja aina on toiminut.
Kyllä noi vakiokoneet toimii niillä tulpilla mitä kirja kertoo.
Kyllä noi vakiokoneet toimii niillä tulpilla mitä kirja kertoo.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Juho M-P kirjoitti:Mutta kokemuksesta tiedän että ns. monikärkiset eivät toimi.
Tulpat on kyllä hieno aihe. Hienouden multihuipentuma oli kuitenkin eräs episodi jota pääsin todistamaan varaosakaupan tiskillä. 2 asiakasta samaan aikaan tiskillä, niillä oli samanlaiset autot (Siarroita ne oli, en muista enää tarkemmin mutta samalla moottorilla kuitenkin) ja toinen halusi ehdottomasti Boschit ja toinen ei missään tapauksessa halunnut Boscheja. Eivät itse varmaan huomanneet tilannetta mutta olin sillä hetkellä sen verran jouten että kerkesin kuuntelemaan sivukorvalla kaupankäyntiäTuomas kirjoitti:Monessa koneessa olen käyttänyt nelikärkisiä ja aina on toiminut.
Totta. Ite olen havainnu, että näissä vanhoissa vakiomoottoreissa on ihan sama minkä merkkiset kynttilät sielä on.
Taas jostain syystä on ollut pari omakohtaista ja muutama vierestä todistettu tapaus että nelikärkitulpat ei toimi 80-luvun OHC:ssä. Liekö sytytysjärjestelmä liian heikkotehoinen?
16v ekotykeissähän on jo suosituksena 2-kärkiset, joten niissä pelaa.
Mutta kun nuo 70/80-luvun padat on tehty yksikärkisille niin kannattaa käyttää niitä.
Ps. Vakiomoottorissa ei varmasti tule lisää vääntöä eri tulpilla.
Taas jostain syystä on ollut pari omakohtaista ja muutama vierestä todistettu tapaus että nelikärkitulpat ei toimi 80-luvun OHC:ssä. Liekö sytytysjärjestelmä liian heikkotehoinen?
Mutta kun nuo 70/80-luvun padat on tehty yksikärkisille niin kannattaa käyttää niitä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Tässä tulikin näistä kärkisyyksistä mieleen että aikoinaan oli siinä '92 C20NE A2 vectrassa asennettuna (by edellinen omistaja) NGK BKR5EK:t ja vaihtaessani laitoin vain samat, ja sitten kun vaihdoin (sen about puoltoista vuotta sitten) tuohon nykyiseen vectraan niin ajattelun vähentämiseksi laitoin saman mallin mitä oli entisessäkin. En ole itse huomannut mitään ongelmaa toimivuuden kanssa, mutta kun satuin tarkemmin lukemaan motonet listausta että mitkä pitäisi olla niin tulikin tämä:
NGK BPR5ES 11-1165 1.8/2,0 ->94 BPR5ES (ei 16V/Turbo) [1988 - 1994] 3.10 €
ja mihin sitten pitäisi laittaa BKR5EK:t (a-vectroista):
NGK BKR5EK 11-1454 1,8/2,0 vm95 BKR5EK (lämpösuojaputket/ei 16V/Turbo) [1988 - 1995] 5.90 € (häh?)
NGK BKR5EK 11-1454 2.0-16V BKR5EK [1988 - 1995] 5.90 €
NGK BKR5EK 11-1454 2,5-V6 BKR5EK [1988 - 1995] 5.90 €
Ja tulppien eronahan on lähinnä että BPR5ES:t on yhdellä maa-elektrodilla ja BKR5EK:t kahdella. Joten en itse usko että siinä on mitään ongelmaa käyttää C20NE BKR5EK:oilla - uskon että ainoa ero olisi BKR5EK:n eduksi että kaksi maa-elektrodia kestää kauemmin kulua, mutta onko kellään muuta mielipidettä? Tuossa nyt puhuttiin että nelikärkiset olisi liian rankkoja 70/80-luvun laitteisiin mutta nuo on 2-kärkiset ja laitekkin on jotakuinkin 80/90-tekniikkaa. Lähinnä että kun seuraavan kerran vaihdan niin mitä tungen? Mietin että laitanko vain halvemmat BPR5ES:t ja säästän muutaman euron vai vaihdanko merkkiä vai jatkanko vaan näillä mitä olen jo onnellisena käyttänyt kokoajan... Vähän kyllä pelkään vastauksia juuri tuon takia että jokaisella on se oma merkki mikä on pakko olla.
NGK BPR5ES 11-1165 1.8/2,0 ->94 BPR5ES (ei 16V/Turbo) [1988 - 1994] 3.10 €
ja mihin sitten pitäisi laittaa BKR5EK:t (a-vectroista):
NGK BKR5EK 11-1454 1,8/2,0 vm95 BKR5EK (lämpösuojaputket/ei 16V/Turbo) [1988 - 1995] 5.90 € (häh?)
NGK BKR5EK 11-1454 2.0-16V BKR5EK [1988 - 1995] 5.90 €
NGK BKR5EK 11-1454 2,5-V6 BKR5EK [1988 - 1995] 5.90 €
Ja tulppien eronahan on lähinnä että BPR5ES:t on yhdellä maa-elektrodilla ja BKR5EK:t kahdella. Joten en itse usko että siinä on mitään ongelmaa käyttää C20NE BKR5EK:oilla - uskon että ainoa ero olisi BKR5EK:n eduksi että kaksi maa-elektrodia kestää kauemmin kulua, mutta onko kellään muuta mielipidettä? Tuossa nyt puhuttiin että nelikärkiset olisi liian rankkoja 70/80-luvun laitteisiin mutta nuo on 2-kärkiset ja laitekkin on jotakuinkin 80/90-tekniikkaa. Lähinnä että kun seuraavan kerran vaihdan niin mitä tungen? Mietin että laitanko vain halvemmat BPR5ES:t ja säästän muutaman euron vai vaihdanko merkkiä vai jatkanko vaan näillä mitä olen jo onnellisena käyttänyt kokoajan... Vähän kyllä pelkään vastauksia juuri tuon takia että jokaisella on se oma merkki mikä on pakko olla.
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
Mun mielestä se kärkiväli noissa nelikärkisissä on pienempi ku tavallisissa ykskärkisissä (po. 0,7-0,8 mm), kukapa sitä nykyään tarkistaa, ei muuta ku suoraan paketista koneeseen ja hampaat irvessä kireelle..Juho M-P kirjoitti:Totta. Ite olen havainnu, että näissä vanhoissa vakiomoottoreissa on ihan sama minkä merkkiset kynttilät sielä on.
Siksi tuntui, että olis ottanu kipinää herkemmin ja sitäkautta ei pyttyjen kipinöitä olis jääny väliin ja toimi paremmin.
Tosin tulppien vaihdon yhteydessä usein vaihtuu muutakin, sytkäjohdot, virranjajankansi ja pyörijä.
C-Aksussa näyttäis tulppien vaihtoväli olevan korjauskirjan mukaan 30 000 km tai 2 V ja suositellaan Champion RN7YC tai vastaavaa.
+1Timonen kirjoitti:Mulla on ollut 1-kärkisiä NGK:n tulppia.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
+ 3
Eli kaikissa kotteroissa on NGK BP5ES ykskärkitulpat, eikä muita laiteta.
Nuo ovatkin japsikinnereitä kaikki, mutta on mulla ollut C askokin, ja samat tulpat siihen laitoin
Eli kaikissa kotteroissa on NGK BP5ES ykskärkitulpat, eikä muita laiteta.
Nuo ovatkin japsikinnereitä kaikki, mutta on mulla ollut C askokin, ja samat tulpat siihen laitoin
Datsun 100A 1,2 projekti, Datsun Violet (160J)- 78 käyttis, huililla. Datsun 140Y- 79, käyttöauto. Datsun Sunny 150Y -82 Rottalook käyttis.
Opelkin ollut. / Esso. o4oysikuusnelikuus888
Opelkin ollut. / Esso. o4oysikuusnelikuus888