Noverox kokemuksia!?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Noverox kokemuksia!?

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Joskus tuli kokeiltua Noveroxia B-Asconaan ja ainakin vaikutti siltä että olisi ainakin hillinnyt ruosteen etenemistä, tokkopa pysäyttänyt kokonaan. Aine muodosti ensimmäisen sivellyksen jälkeen lilavärisen pinnan joka vain tummeni kun lisää kerroksia Noveroxia. Silloin aikoinaan tuli vedettyä ihan tavallista Miranolia pintaan koska vaurio sijaitsi apparin jalkatilan kynnyskotelossa auton sisäpuolella.
Nykyään olen käyttänyt alumiinisilikaattipuhallusta suljetun ilmakierron puhalluksella ja tämän jälkeen sinkkimaalia pintaan. Mikäli maalivaurio on ollut ihan pieni niin sitten vain korjausta korjauskynällä tai paukkupullosta väriä hammastikun avulla. Ennen oli Bilteman valikoimassa sellainen puhalluspistooli jonka mukana tuli pieni kuminen sapluuna jossa oli erikokoisia reikiä, joista pienimmät melkein hammastikun kokoisia ja tarkoitettu kiveniskujen korjausta varten. Nykyään taitaa löytyä sellainen laite joka myydään Yama merkin alla, ehkä oli Työkaluässät joka myy tätä tuotetta.
Sen olen huomannut että mikäli ruostekukkanen on vähänkin suurempi niin usein huokoset jo niin syvällä että jopa puhaltaen voi olla hankalaa saada kaikki ruosteet pois niin ettei kuki uudestaan. Paras vaihtoehto on ikävä kyllä juuri se mitä joku jo ehdotti, uuden auton hankkiminen. Sitä sun tätä olen saanut vuosien mittaan korjailla ja ikävä kyllä on useassa kohdassa käynyt niin että kukkii uudestaan pintaan. On vain saanut luvan väsätä autoja kun mieleinen uusi auto taas on sen verran arvokas että sijoituksena tälläinen ei ole realistinen.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

toki sinne voi hitsata uutta peltiä ennemmin kun vaihtaa autoa :roll:
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
HaGle
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja HaGle »

Vähän ot:ta, mutta sori etukäteen..oon yrittäny haulla ettiä mutta varmaan hakusanat tms. hukassa myös :D
Eli mistä näitä tököttejä yms. kannattaa hankkia?
Miten tuo pintavärin veto, kyseessä omegaan nuo tyyppivika kohdat ovissa, kontilunkun alareunassa ja repsikan takakynnyksessä ruostetta..ei kovin pahasti. Eli saako paikka maalauksena minkään näköistä, että tuon ruostekohdan fiksaa ja maalaa vai onko heti järkevin tehdä isommalta alueelta maalaus, esim kylkilistasta oven alareunaan?
Miten fiksuin toteuttaa, pystyykö tekemään parissa erässä vaikka ensin pohjat vaikka pakkelille asti ja toisena päivänä maalaus jne.? Viikolla kun ei millään kerkee tehdä töiden yms. takia ja v.loppuisin ei koko päivää malta tehdä :D
Jomppa-88
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jomppa-88 »

HaGle kirjoitti:Vähän ot:ta, mutta sori etukäteen..oon yrittäny haulla ettiä mutta varmaan hakusanat tms. hukassa myös :D
Eli mistä näitä tököttejä yms. kannattaa hankkia?
Miten tuo pintavärin veto, kyseessä omegaan nuo tyyppivika kohdat ovissa, kontilunkun alareunassa ja repsikan takakynnyksessä ruostetta..ei kovin pahasti. Eli saako paikka maalauksena minkään näköistä, että tuon ruostekohdan fiksaa ja maalaa vai onko heti järkevin tehdä isommalta alueelta maalaus, esim kylkilistasta oven alareunaan?
Miten fiksuin toteuttaa, pystyykö tekemään parissa erässä vaikka ensin pohjat vaikka pakkelille asti ja toisena päivänä maalaus jne.? Viikolla kun ei millään kerkee tehdä töiden yms. takia ja v.loppuisin ei koko päivää malta tehdä :D

Noveroxia saa ainakin ihan motonetistä ja crc:n kamaakin, orkkis maalit automaalikaupasta tai jostain opel puljusta :wink:
omega 02 farkku 2.6 elegance sport man
Ari-S
OCF Member 2019

ota noveroxin sijaan ennemmin annitrolia tai tota 4CR tököttiä.. jos ovien alalaitoja korjaat niin eka teräsharjalaikalla tms puhtaaks ja sit vasaralla ja ruuvarilla avaat sen sauman muuten se on ihan yhtä tyhjän kanssa.. noitten tököttien päälle mieluiten 2k happomaalia. siihen sit kitit pintavärit ja lakat.

Voi tehdä osissakin.. ekana vkl vaikka vedät noi ruosteen muuntajat, ite annoin kuivaa 2 päivää sit happovärit niskaan, sille ainakin joku vuorokauden kuivatus, riippuu olosuhteista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Saa olla aika varovainen kun yrittää avata oven saumoja ruukkarin ja vasaran avulla, taipuu pelti myös niin että näkyy taivetta oven ulkopellissä. Itse olen puhaltanut auki kompuralla ja puhallusaineella sen minkä olen saanut puhdistettua. Sitten olen suihkuttanut lämmintä Tectylin-ML koteloainetta saumojen taitekohtiin. Jos onnistuu täyttämään saumat hyvin niin olettaisi että edes vähän hidastaa ruosteen edistymistä.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Ei se kantin kääntäminen taita ulkopeltiä kunhan ei käännä liian auki niitä.
Ari-S
OCF Member 2019

niinpä, ite nyt tuli väännettyä ehkä turhankin auki mut en ainakaan viel oo huomannu että ulkopuoli olis mitenkään mutkalla..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Hartsa__90
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Hartsa__90 »

Mistäpä tuota 4CR Tököttiä oikein saa? Noveroxia ei siis ilmeisesi kannata laittaa jos ei sitä saa tasaiseksi kun sitä levittää?
Oliskohan tämä aine mistään kotoisin?
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Ari-S
OCF Member 2019

ei oo tosta crc tökötistä kokemusta mutta motonetissa pitäs olla Annitrolia mikä todettu hyväksi.

4CR ostin Mikkelin Ruoste-estokeskukselta.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin