zafira 00 öljyvuoto
zafira 00 öljyvuoto
eli mul on 00 zafira ja se vuotaa öljyy... 4 viimest vuotta meni sellast 1L vuodes mut ny alkanu menee 1L kuussa ja oon monta tuntii katellu sit ja kahdessa eri korjaamossa oon käyttäny ettiis vikaa mut ei löydy... kaikki jakopään ja kampiakselin osat kuivii... kummast kastelee öljyl heti sen kampiakselin asennon tunnistimen mut eihän siinä liiku öljyy ja öljykello kastuu myös mutta sehän on kanssa kartio mallinen ni eihän se sekään voi olla eikä mun mielest o kyl pohjakaan... jos jollaa tietoo täst ni ois kiva kun ei jummarra ite
Re: zafira 00 öljyvuoto
mikä moottori?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
1.8 eleganse
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Litra vuodessa ja litra kuukaudessa, muta mitkä on kilometrit mitä mittariin litralla öljyä kertyy?
Ajatko paljon moottoritiellä, jolloin vauhtia on ja kierroksia koneessa sielä 3000 nurkilla ja ehkä hieman enemmänkin?
En yhtään ihmettelis jos sullakin lukee ohjekirjassa 6dl / 1000Km öljynkulutuksesta.
Mutta, mihin se häviää?
Jos moottori on ulkopinnalta kuiva eikä tiivisteet vuoda, niin sitten se häviää sylintereiden kautta pakoputkeen ja savuna taivaalle.
Ajatko paljon moottoritiellä, jolloin vauhtia on ja kierroksia koneessa sielä 3000 nurkilla ja ehkä hieman enemmänkin?
En yhtään ihmettelis jos sullakin lukee ohjekirjassa 6dl / 1000Km öljynkulutuksesta.
Mutta, mihin se häviää?
Jos moottori on ulkopinnalta kuiva eikä tiivisteet vuoda, niin sitten se häviää sylintereiden kautta pakoputkeen ja savuna taivaalle.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
öljykello voi vuotaa...ei se mikään kartio ole vaan siinä on reikä keskellä. ja kampiakselin asentotunnistinkin on kyllä öljyn kanssa tekemisissä...
ok... isot kiitokset.pitää kokeilla sit kelloo eka mut miten siin kampiakselin as. tunnistimes voi öljyy liikkuu
jos ja kun se kampiakselin asentotunnistin on moottorin lohkossa kiinni niin se tarkkailee sitä kampiakselin pyörintänopeutta hammaskehästätribman kirjoitti:ok... isot kiitokset.pitää kokeilla sit kelloo eka mut miten siin kampiakselin as. tunnistimes voi öljyy liikkuu
joka on asennettu kampiakseliin kiinni ja kampiakselihan on öljytilassa jolloin otettaessa kampiakselin asentotunnistin pois voit jäljelle jäävästä reiästä
katsella sekä öljypohjassa lilluvaa öljyä sekä kampiakselia.
se asennon tunnistin on sellases korvakkees moottorin ulkopuolel kii mut mä vaihan sen öljy paineen tunnistimen ni katotaa loppuuko vuoto