Astra J - kokemuksia
-
lukkomestari
- 'Agila'
- Viesti:
Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu
Itselläni Insignian vilkku tekis saman tänään. Autolla ajettu 1800 km.
Kävin Metro-Autossa Treella näyttämässä. Ottavan auton tutkittavaksi keskiviikkona.
Vilkku palautui jo normaaliksi. Auto oli pariinkin kertaan pidempään topissa, mutta vika vain jatkui. Sitten lyhyen pysähdyksen jälkeen takkuilu loppui.
Samalla kun vilkku takkuili, niin radion volumen säätö ratissa oli todella hidas.
Kun säädin äänitasoa ylös tai alas, niin oli parin sekunnin viive. Nyt se myös palautui normaaliksi. Oliko teillä muilla samaa oiretta?
Katsotaan löytyykö lääkettä tuohon mystiseen vikaan.
Kävin Metro-Autossa Treella näyttämässä. Ottavan auton tutkittavaksi keskiviikkona.
Vilkku palautui jo normaaliksi. Auto oli pariinkin kertaan pidempään topissa, mutta vika vain jatkui. Sitten lyhyen pysähdyksen jälkeen takkuilu loppui.
Samalla kun vilkku takkuili, niin radion volumen säätö ratissa oli todella hidas.
Kun säädin äänitasoa ylös tai alas, niin oli parin sekunnin viive. Nyt se myös palautui normaaliksi. Oliko teillä muilla samaa oiretta?
Katsotaan löytyykö lääkettä tuohon mystiseen vikaan.
Opel Insignia 1.4 turbo EcoFlex Business Line Edition 2012
Toyota Yaris Verso 1.3 2000 Ajettu 395 tkm ja toimii.
Toyota Yaris Verso 1.3 2000 Ajettu 395 tkm ja toimii.
- caravan16v
- 'Senator'

tuo vilkku ongelma kun tuli esille niin, mulla tuo vilkku toimii muuten normaalisti mutta, kun laittaa peräkärryn virtapiuhan kiinni niin vilkku rupeaa nakuttamaan nopeaan tahtiin,samalla tavalla kuin lamppu olisi rikki jossain vilkussa,samalla antaa vian että tarkista kärryn oik./vas, suunta valo ja herjaa myös muista valoista kärryssä,kaikki valot kuitenkin toimii normaalisti,en tiedä onko vika kärryn vai koukun pistokkeessa,täytyy vielä kokeilla jollain toisella kärryllä että tekeekö saman.onko muilla ollut ongelmia koukun virtojen kanssa.kyseessä on jälki asenteinen koukku joka laitettiin laakkosella.täytyy myös ihmetellä tuota harrin astran kulutusta että miten se pääsee noin pienillä lukemilla 
Jep, auto oli parkissa työpaikalla 11h ja illalla lähtiessäni töistä vilkku toimi taas normaalisti. Heti vian ilmestyessä laitoin virrat pois, mutta tuolloin ei auttanut. Nyt on toiminut OK. Käytän vilkkua aktiivisesti, joten jos oli vaikka väsynyt...
.
Ensi vko:lla olisi eka huolto. Matkamittarissa n. 20tkm, ja ajotietokone ilmoittaa 5% öljyn "iäksi" ja samalla tekstiä "Vaihda öljyt" tjsp.
Mietin josko laittaisi tavalliset synteettiset eikä noita long lifejä. Onko muut huollossa käyttäneet päätynyt mihin ratkaisuun? Tietysti riippuu vuosittaisesta ajomäärästä mutta tuntuisi tulevan edullisemmaksi vähällä ajolla nuo "normiöljyt."
Itse koittanut vähentää vuosittaista ajomäärää ja nyt tippunut tuohon 20tkm / vuosi.
Mietin josko laittaisi tavalliset synteettiset eikä noita long lifejä. Onko muut huollossa käyttäneet päätynyt mihin ratkaisuun? Tietysti riippuu vuosittaisesta ajomäärästä mutta tuntuisi tulevan edullisemmaksi vähällä ajolla nuo "normiöljyt."
Itse koittanut vähentää vuosittaista ajomäärää ja nyt tippunut tuohon 20tkm / vuosi.
Mulle sanoivat että pitää olla nuo ll-öljyt....liekö puhuneet kakkendaalia ?
Jape
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'

Arimotska kirjoitti:Ensi vko:lla olisi eka huolto. Matkamittarissa n. 20tkm, ja ajotietokone ilmoittaa 5% öljyn "iäksi" ja samalla tekstiä "Vaihda öljyt" tjsp.
Joe en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin Opel Astra ST:n öljyn käyttöikämittari toimii siten, että se "haistelee" starttien määrää + ajettuja kilometrejä, lisäksi kenties jotain muitakin parametrejä. Mitä enemmän käynnistyksiä ( pätkäajoa ), sen nopeammin öljyn ikä prosenteissa, laskee. Siis ei olisi mitään erikoisanturia, joka analysoi öljytilassa, öljyjen käyttökelpoisuutta/laatua ( miten paljon öljyyn, käytön aikana tullut epäpuhtauksia ).
Itse vaihdatin tehdasasenteiset ( ensiasennusöljyt ) 8000km kohdalla, samalla kun auto muutenkin pajalla. Kun naapuri
Se oikeesti mitenkää kalliiks tuu kun pyydät että "laita sitä GM:n Dexosta".Arimotska kirjoitti:Ensi vko:lla olisi eka huolto. Matkamittarissa n. 20tkm, ja ajotietokone ilmoittaa 5% öljyn "iäksi" ja samalla tekstiä "Vaihda öljyt" tjsp.
Marmorilla 5 litraa n.30€.
Ite oon ajanu viimeset 5 vuotta noilla GM:n longlifeilla eikä oo ongelmia ollu. Sitähän ooppelikin suosittelee käytettävän.
Pajat vaan mieluumin laittaa sitä 30 e/l castrolia parempien katteiden takia jos ei erikseen pyydä tota gm:n oma-brändäämää öljyä.
Itse vaihdan tosin öljyt 2 krt vuodessa, eli 15 tkm välein.
Niijoo, siis pitää olla longlifet, peruskurassa ei oo tarpeeks luokituksia. Niissä ei kannata säästää, maahantuoja vetäytyy vastuusta heti jos öljy ei täytä luokituksia.
Todii
Nyt on haettu uusi Astra ja takana on 100km
Nyt on haettu uusi Astra ja takana on 100km
Astra Sport Tourer 1,4T 8/2012
Tuo on kyllä vielä tänäkin päivänä käsittämätöntä miten merkkiliikkeet huollossa suorin sanoen ryöstää ihmisiä myymällä öljyä moninkertaisella hinnalla. Sama se on volkkari-öljynkin suhteen, castrol on lähes 20 euroa litra, samat kriteerit täyttävää öljyä voi hakea n. 7 euroa litra vaikka maxi-makasiinista (tai biltema n. 10 euroa) kuka hyvänsä. Tai toki castroliakin saa varmaan muualta tilaamalla lähes samaan hintaan-Himmeli kirjoitti:Se oikeesti mitenkää kalliiks tuu kun pyydät että "laita sitä GM:n Dexosta".Arimotska kirjoitti:Ensi vko:lla olisi eka huolto. Matkamittarissa n. 20tkm, ja ajotietokone ilmoittaa 5% öljyn "iäksi" ja samalla tekstiä "Vaihda öljyt" tjsp.
Marmorilla 5 litraa n.30€.
Ite oon ajanu viimeset 5 vuotta noilla GM:n longlifeilla eikä oo ongelmia ollu. Sitähän ooppelikin suosittelee käytettävän.
Pajat vaan mieluumin laittaa sitä 30 e/l castrolia parempien katteiden takia jos ei erikseen pyydä tota gm:n oma-brändäämää öljyä.
Itse vaihdan tosin öljyt 2 krt vuodessa, eli 15 tkm välein.
Niijoo, siis pitää olla longlifet, peruskurassa ei oo tarpeeks luokituksia. Niissä ei kannata säästää, maahantuoja vetäytyy vastuusta heti jos öljy ei täytä luokituksia.
Jape
- SportsTourer1.6T
- 'Admiral'

joo... Astraan vaihdatettu nyt öljyt ( ylimääräinen öljyn+suodattimen vaihto). Kenties ,ajattelen vanhanaikaisesti, että uuteen autoon pitäisi tehdä heti tuoreeltaan, tälläinen operaatio... Tulipahan nyt sitten tuoreet liukasteet + suodin, asennetettua. Ja ainakin osa, tehtaalla, koneeseen jääneistä sorvinlastuista ja asentajalta tippuneista tupakintumppeista, saatu pois...
Öljynvaihtoon mennessä, öljynikämittari näytti 50% käyttöikää. Kilometrejä 8000kpl mittarissa. Tuosta suurin osa pitkää matkaa ( n. 350 km yhtäkyytiä kerralla ). Tiedä sitten, millä ajotavalla, saisi öljyt kestämään tuon maksimiajan/huoltovälin 30tkm..
Tämän vaihdon hinta oli 120eur. Tarvikeliikkeessä ei ihan noin paljon nämä öljyt & suodin maksa. Ja tullee tehtyä sitten jatkossa nämä ekstrat vaihdot itse.
Tässä 1.6T-koneessa öljynsuodin aika hankalasti vaihdettava , auton alta. ( jos vertaa siihen että suodin siinä koneen kupeessa, konehuoneen puolelta/päältäpäin vaihdettavissa. Kun ei ole sitä omaa rasvamonttua käytettävissä. Biltemasta ostin alipainetoimisen öljyn imuvaihtajan. Mittatikun kautta vanhat öljyt pois. Vaihtajassa n. 7 litran säiliö.
Minulle 1. auto, jossa tälläinen suodatinpatruuna ( eikä se perinteinen, peltinen suodatin ). Peltisen suodattimen, aina täyttänyt mahd. täyteen öljyä, että kone saisi öljynpaineet mahd. nopeasti nousemaan, 1. startilla, vaihdon jälkeen. Tässä suodatinpatruunan kanssa, voiko tehdä samallatapaa ? / Ainakin, kannattanee patruuna "kyllästää" öljyllä, johonkin asteeseen asti ), että se ei vielä sotke/valuta öljyä...
Öljynvaihtoon mennessä, öljynikämittari näytti 50% käyttöikää. Kilometrejä 8000kpl mittarissa. Tuosta suurin osa pitkää matkaa ( n. 350 km yhtäkyytiä kerralla ). Tiedä sitten, millä ajotavalla, saisi öljyt kestämään tuon maksimiajan/huoltovälin 30tkm..
Tämän vaihdon hinta oli 120eur. Tarvikeliikkeessä ei ihan noin paljon nämä öljyt & suodin maksa. Ja tullee tehtyä sitten jatkossa nämä ekstrat vaihdot itse.
Tässä 1.6T-koneessa öljynsuodin aika hankalasti vaihdettava , auton alta. ( jos vertaa siihen että suodin siinä koneen kupeessa, konehuoneen puolelta/päältäpäin vaihdettavissa. Kun ei ole sitä omaa rasvamonttua käytettävissä. Biltemasta ostin alipainetoimisen öljyn imuvaihtajan. Mittatikun kautta vanhat öljyt pois. Vaihtajassa n. 7 litran säiliö.
Minulle 1. auto, jossa tälläinen suodatinpatruuna ( eikä se perinteinen, peltinen suodatin ). Peltisen suodattimen, aina täyttänyt mahd. täyteen öljyä, että kone saisi öljynpaineet mahd. nopeasti nousemaan, 1. startilla, vaihdon jälkeen. Tässä suodatinpatruunan kanssa, voiko tehdä samallatapaa ? / Ainakin, kannattanee patruuna "kyllästää" öljyllä, johonkin asteeseen asti ), että se ei vielä sotke/valuta öljyä...
Ihan turhaa touhua. Tippa öljyä tiivisteeseen ja suodatin/kansi kii.SportsTourer1.6T kirjoitti:Minulle 1. auto, jossa tälläinen suodatinpatruuna ( eikä se perinteinen, peltinen suodatin ). Peltisen suodattimen, aina täyttänyt mahd. täyteen öljyä, että kone saisi öljynpaineet mahd. nopeasti nousemaan, 1. startilla, vaihdon jälkeen. Tässä suodatinpatruunan kanssa, voiko tehdä samallatapaa ? / Ainakin, kannattanee patruuna "kyllästää" öljyllä, johonkin asteeseen asti ), että se ei vielä sotke/valuta öljyä...
Moro
Astralla ajettu 800 km kuuteen päivään. Ei ole ollut suurempia yllätyksiä, ainoastaan pieni jäähdytysnesteen häviäminen... pitää soitella ja kysellä milloin kerkiävät tutkia. Itse epäilen letkulämmittimen liitoksia (sen verran tutkin, mutta pitäisi olla monttu/nosturi niin sais paremman kuvan)... Kumpa olisi vaan ollut ihan mikä tahansa muu lämmitysmuoto kuin tuo... ei ole oikein hyvää kokemusta aikaismmilta vuosilta..
Keskikulutus ihan suhteellisen maltillinen 300km/suuntaansa reissulla meno 6,9 ja tulo 6,5.
Astralla ajettu 800 km kuuteen päivään. Ei ole ollut suurempia yllätyksiä, ainoastaan pieni jäähdytysnesteen häviäminen... pitää soitella ja kysellä milloin kerkiävät tutkia. Itse epäilen letkulämmittimen liitoksia (sen verran tutkin, mutta pitäisi olla monttu/nosturi niin sais paremman kuvan)... Kumpa olisi vaan ollut ihan mikä tahansa muu lämmitysmuoto kuin tuo... ei ole oikein hyvää kokemusta aikaismmilta vuosilta..
Keskikulutus ihan suhteellisen maltillinen 300km/suuntaansa reissulla meno 6,9 ja tulo 6,5.
Moi
Letkulämmittimestä vaan.
Sain Opelini kesäkuun lopussa. Kotkan Auto-Sunilla kesäpojat vissiin hommissa kun eka ja toka asennus meni pieleen . Ensin "väärä" klemmari ja toisella kertaa letkussa oli viilto. Nyt on nesteet pysyny. Hieman pettynyt Merkkiliikkeen touhuun. Uskaltaakohan sinne viedä autoa huoltoon????
3800km kulutus 6,8litraa.
Letkulämmittimestä vaan.
Sain Opelini kesäkuun lopussa. Kotkan Auto-Sunilla kesäpojat vissiin hommissa kun eka ja toka asennus meni pieleen . Ensin "väärä" klemmari ja toisella kertaa letkussa oli viilto. Nyt on nesteet pysyny. Hieman pettynyt Merkkiliikkeen touhuun. Uskaltaakohan sinne viedä autoa huoltoon????
3800km kulutus 6,8litraa.
-Opel Astra Sports Tourer K 1.0 -19
-Volvo V90 D3 -18
-Volvo V90 D3 -18
Minulla on 300W säteilylämmitin öljypohjan yläosassa takapuolella ja sehän on kovilla pakkasilla tehoton. Katoin että ehkä saisin laitettua toisen samanlaisen öljypohjan etupuolelle. Onko joku kokeillut? (Auto 1,4 turboton manuaali.)
Tuossa soittelin huoltoon ja huomenna tutkitaan lisää
Pari minuuttia siitä automyyjä soitti ja kertoi tarkemmin että klemmari pitäisi olla jousiperusteinen (?) ettei normaalilla saisi tarpeeksi kiristettyä... jaa no ilmeisesti sitten ei... On kuulemma muillakin ollut samanlaisia ongelmia...
Kokemuksia kovilla pakkasilla jos autoa pitää tolpassa 1/2 tuntia niin onko vaikutusta käynnistykseen? siis että eihän vaan moottorinlämpötila anturi vain sekoa siitä.... -->lähtee käyntiin ja saattaa sammua tai rökii... oli vaan yhdessä entisessä autossa sellainen mukava suun. virhe, kun oli laitettu anturi ns. väärään paikkaan...
Pari minuuttia siitä automyyjä soitti ja kertoi tarkemmin että klemmari pitäisi olla jousiperusteinen (?) ettei normaalilla saisi tarpeeksi kiristettyä... jaa no ilmeisesti sitten ei... On kuulemma muillakin ollut samanlaisia ongelmia...
Niin olen kuullut, mutta (oma mielipide) en kyllä oikein tiedä letkulämmitimen tehostakaan. Varsinkin jos se lämpö ei lähde kiertämään vaan jää siihen 30 cm:n päähän lämmittimestä... Näyttää vaan aika olemattomalta tuon version kohta mihin laitettu... (letkun halkaisija). Yhdessä entisessä autossa letkun halkaisija oli tuplasti suurempi.Minulla on 300W säteilylämmitin öljypohjan yläosassa takapuolella ja sehän on kovilla pakkasilla tehoton.
Kokemuksia kovilla pakkasilla jos autoa pitää tolpassa 1/2 tuntia niin onko vaikutusta käynnistykseen? siis että eihän vaan moottorinlämpötila anturi vain sekoa siitä.... -->lähtee käyntiin ja saattaa sammua tai rökii... oli vaan yhdessä entisessä autossa sellainen mukava suun. virhe, kun oli laitettu anturi ns. väärään paikkaan...