astra g cruise ongelma
astra g cruise ongelma
Apuuva.
On luettu täältä keskusteluja, saksan foorumia jne... jälkiasennuksesta.
Eli auto on 01 astra g z18xe koneella. Sähköinen poljin.
Vaihdoin viiksen cruiselliseen. Piuhat sille löytyy helposti. jarruvalokatkaisin sopivasti nelinapainen. Kytkin polkimen tunnistinta ei ollut. Hommasin ekaks vuosimallin mukaan kaksinapaisen, tutkimatta johtosarjaa..
Autosta löytikin johtosarja jossa 4 napainen 3 johtoinen. uudemmasta mallista napattu kytkinkatkaisin hommattu, asennettu. Brittifoorumilta löyty ohjeet johtojen paikan vaihtoon. Eli harmaa johto 2 navasta kolmoseen. Oli arvattavissa kun muuten olisi katkaisian kahdesta pinnistä jäänyt yksi tyhjäksi.
Opcomilla aktivoitu vakkari, tai muutettu not present --> present
Siltikään ei toimi.
Opcomilla kun katsoo measuring blockeja niin ei tule reaktioita polkimilta? Mistä voi johtua? Jarruvalo katkaisia 1 active, jarruvalokatkaisia 2 inactive, kytkin katkaisia active...
Rahallisesti ei korkealta putoa mutta ottaa aivoon kun ei toimi.,.. Mikä avuksi?
On luettu täältä keskusteluja, saksan foorumia jne... jälkiasennuksesta.
Eli auto on 01 astra g z18xe koneella. Sähköinen poljin.
Vaihdoin viiksen cruiselliseen. Piuhat sille löytyy helposti. jarruvalokatkaisin sopivasti nelinapainen. Kytkin polkimen tunnistinta ei ollut. Hommasin ekaks vuosimallin mukaan kaksinapaisen, tutkimatta johtosarjaa..
Autosta löytikin johtosarja jossa 4 napainen 3 johtoinen. uudemmasta mallista napattu kytkinkatkaisin hommattu, asennettu. Brittifoorumilta löyty ohjeet johtojen paikan vaihtoon. Eli harmaa johto 2 navasta kolmoseen. Oli arvattavissa kun muuten olisi katkaisian kahdesta pinnistä jäänyt yksi tyhjäksi.
Opcomilla aktivoitu vakkari, tai muutettu not present --> present
Siltikään ei toimi.
Opcomilla kun katsoo measuring blockeja niin ei tule reaktioita polkimilta? Mistä voi johtua? Jarruvalo katkaisia 1 active, jarruvalokatkaisia 2 inactive, kytkin katkaisia active...
Rahallisesti ei korkealta putoa mutta ottaa aivoon kun ei toimi.,.. Mikä avuksi?
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: astra g cruise ongelma
Kytkinpolkimen katkaisijaan tulee 3 johtoa.
Nasta 1 ruskea menee maihin
Nasta 2 harmaa menee eculle
Nasta 4 musta +15 jännite
Tuo kytkinpolkimen katkaisija pitää olla ei active kun poljinta ei paineta.
Onko sulla oikea kytkin siellä? ( Osanumero 55701396)
Nasta 1 ruskea menee maihin
Nasta 2 harmaa menee eculle
Nasta 4 musta +15 jännite
Tuo kytkinpolkimen katkaisija pitää olla ei active kun poljinta ei paineta.
Onko sulla oikea kytkin siellä? ( Osanumero 55701396)
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Meitsillä tasan sama pirssi; G ja -vm + moottorikin jossa cruise valmiina sekä toimii.
Ja olen ollut siinä uskossa että kaikissa kyseisissä moottorimalleissa -01 alkaen on cruise ollut aina vakiovarusteena ? !
Tuli yhtäkkiä se mieleen että onko autostasi purettu jotain vakkarista/vaihdettu ECU box + vakkarin viiksi jonkin (hmmm minkä ihmeen) takia (?) ...
Ei kai oo todellisia nää aatokseni .. Tuumataan asiaa ..
Ratkaisu LÖYTYY !
Ja olen ollut siinä uskossa että kaikissa kyseisissä moottorimalleissa -01 alkaen on cruise ollut aina vakiovarusteena ? !
Tuli yhtäkkiä se mieleen että onko autostasi purettu jotain vakkarista/vaihdettu ECU box + vakkarin viiksi jonkin (hmmm minkä ihmeen) takia (?) ...
Ei kai oo todellisia nää aatokseni .. Tuumataan asiaa ..
Ratkaisu LÖYTYY !
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Kytkintunnistimen johdot menee just noin.
Tunnistin on epsin 1.810.207 joka vastaa tota oe-numeroa. Tunnistimessahan on vaan kaks nastaa?
Tunnistin on epsin 1.810.207 joka vastaa tota oe-numeroa. Tunnistimessahan on vaan kaks nastaa?
- kadett90
- OCF Member 2024

Jos on kaksi nastaa ja kolme johtoa tarvitaan niin mihin se yksi sit menee?
Vakiona vain Edition II ja Elegance-malleissa.e0101296 kirjoitti:Ja olen ollut siinä uskossa että kaikissa kyseisissä moottorimalleissa -01 alkaen on cruise ollut aina vakiovarusteena ? !
Höh ja pöh. Mun Eleganceen on asennettu vakkari vasta luovarin yhteydessä MetroAutossa...Zafira kirjoitti:Vakiona vain Edition II ja Elegance-malleissa.e0101296 kirjoitti:Ja olen ollut siinä uskossa että kaikissa kyseisissä moottorimalleissa -01 alkaen on cruise ollut aina vakiovarusteena ? !

Se on siis 1,6.Antero kirjoitti:Höh ja pöh. Mun Eleganceen on asennettu vakkari vasta luovarin yhteydessä MetroAutossa...Zafira kirjoitti:Vakiona vain Edition II ja Elegance-malleissa.e0101296 kirjoitti:Ja olen ollut siinä uskossa että kaikissa kyseisissä moottorimalleissa -01 alkaen on cruise ollut aina vakiovarusteena ? !
Z16XE. Kaikkeen se moottori vaukuttaakin.Zafira kirjoitti:Se on siis 1,6.Antero kirjoitti:Höh ja pöh. Mun Eleganceen on asennettu vakkari vasta luovarin yhteydessä MetroAutossa...Zafira kirjoitti:Vakiona vain Edition II ja Elegance-malleissa.e0101296 kirjoitti:Ja olen ollut siinä uskossa että kaikissa kyseisissä moottorimalleissa -01 alkaen on cruise ollut aina vakiovarusteena ? !

Eipäs toimineet jarruvalot.. sulake palanut. Ens kerralla tarkistan itse, enkä luota naapurin lapsiin