Tuli hommattua pienehkö moottorivene + traileri. Uskon että autoa en tule vielä vaihtamaan muutamaan vuoteen,
kun ei näistä mitään vaihdossa saa.
Löysin nettisivuilta noita moottorin optimointeja ja tässä yksi esimerkki:
1.6 Twinport Teho nyt 104hp --> 115hp ja vääntöä +15 lisää 155Nm. Teho ja vääntö ei varmasti ole vedossa ainakaan haitaksi. Haluaisin yleisesti kysellä onko tämä ihan hullu ajatus?
Pystyykö ohjelman tilata esim Saksasta ja asennuttaa vai pitääkö mennä näille voimaa.com yms pajoille?
Astra H 1.6 twinport moottorin optimointi
-
l0hetusmies
- 'Kadett'

Re: Astra H 1.6 twinport moottorin optimointi
hulluus riippuu aina hinnasta paljonko haluaa maksaa 11 hevosvoimasta ja 15 newtonista.
asennuksia en ole tehnyt enkä niistä tiedä sen enempää, epäilen että saksasta saat kuitenkaan mitään
"lastuja" mitä voisit vaihtaa moottorinohjainlaitteen sisälle. todenäköisesti asia menee niin että
läppärillä ajetaan uutta softaa sisään ja tarkoittaa sitä että menet jonnekkin viripajalle kyselemään
(kuten esim mainitsemasi voimaa.com.. vai liekkö erikoistunut tuokin pulju enemmän dieselautoihin)
itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että vapaastihengittävien autojen lastutus on ei ehkä turhaa mutta kannattamatonta koska
se tehonlisäys ei ole hintaansa nähden koskaan niin suuri mitä verrattuna bensaturboihin.
asennuksia en ole tehnyt enkä niistä tiedä sen enempää, epäilen että saksasta saat kuitenkaan mitään
"lastuja" mitä voisit vaihtaa moottorinohjainlaitteen sisälle. todenäköisesti asia menee niin että
läppärillä ajetaan uutta softaa sisään ja tarkoittaa sitä että menet jonnekkin viripajalle kyselemään
(kuten esim mainitsemasi voimaa.com.. vai liekkö erikoistunut tuokin pulju enemmän dieselautoihin)
itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että vapaastihengittävien autojen lastutus on ei ehkä turhaa mutta kannattamatonta koska
se tehonlisäys ei ole hintaansa nähden koskaan niin suuri mitä verrattuna bensaturboihin.