Mullakinko EGR(?) Vectra bDTI-00

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Jojakimi
'Agila'

Mullakinko EGR(?) Vectra bDTI-00

Viesti Kirjoittaja Jojakimi »

Mo.

Eli koodit jota anto, ku kävin lukemassa:
p1635 hehkurele katkos
p0400 Pakokaasun takaisinkierrätys säätöpoikkeama

Auto toimii ajossa hyvin.
Ehkä pientä tehon puutetta havaitsin, ku toi vikavalo alkoi palaa jo n.5000tkm sitten. Mulla se häiriövalo alkaa palaa,ku ajelee rauhassa tasakaasulla/tyhjäkäynnillä, mutta sammuu, kun kone joutuu vääntämään kiihdytyksissä. Tyhjäkäynnillä kierrosten nostaminen ei sammuta valoa. Ongelma on käytännössä, että pitäs saada auto katastettua. Katsastaja ei voinu mitata päästöjä, ku kone ei kierrä täysiä valon palaessa ja yllättäen hän ei suostunut ajamaan autolla lenkkiä, jotta olisi saanut valon hetkeksi sammumaan ;).

Onko toi hehkurele nyt vaan tähän ongelmaan kuulumaton juttu vai osa ongelmaa? Mitä lueskelin muiden p0400 ongelmia, nii hieman vastaavalta mun tilanne vaikuttaa, vaikkakin tosiaan mulla ei ole ongelmaa juurikaan normi ajossa, valo syttyy, mutta sammuu kiihdytyksessä ja tehot ovat lähes normit. Onko siellä vaan jotain tukosta esim siellä EGR puolella vaiko rikki jotain? Löytyykö viisaammilta ajatuksia.

-J
jarppav
'Senator'
'Senator'

Re: Mullakinko EGR(?) Vectra bDTI-00

Viesti Kirjoittaja jarppav »

alipaine järjestelmän vuoto, egr sattuu olemaan imm haistelemana ensimmäinen komponentti josta vikakoodi tulee.
haulla löytyy varmasti paljon tietoa egr+ p0400, kannattaa katsoa myös imm huijaus.
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Vastaa Viestiin