Nyt on käyty GM-Finlandin kanssa sähköposti keskustelua ruosteista:
MINÄ
Meille ostettiin perheeseen 2008 mallinen Astra farmari, jonka huomasin nyt kukkivan molempien peilien alapuolelta.
Maali on molemmin puolin ehjä ja ruoste on maalin sekä pellin välissä. Auto on käytetty maahantuojalla kaikissa huolloissa.
Kysyin korjauksesta Metroautosta, jossa väitettiin takuiden olevan ummessa muussa kuin puhkiruostumisen osalta.
Onko todella teidänkin kantanne tämä, että 4v vanha huollettu auto SAA ruostua jo asiakkaalle käteen???
Maalauksessa on käynyt selkeä virhe, jos pelti kerran ruostuu sisältäpäin!
Vaadin molempia ovia korjattavaksi, koska vika on selkeästi tehtaan!
Automme rekisterinumero on ***-*** ja viimeksi huollettu ja diagnosoitu Viikin Metroautossa.
GM
Hei,
kiitos yhteydenotostanne.
Oletteko auton ensimmäinen omistaja ja mistä auto on ostettu?
Ystävällisin terveisin,
Sirkka Antiala
GM Finland Oy
Asiakaspalvelukeskus
MINÄ
Olemme auton toinen omistaja ja auto on ostettu Autokeskus herttoniemestä
GM
Hei,
lain mukaan virhevastuu on käytetyn auton myyneellä taholla (
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/au ... e-autossa/), joten kehoitan teitä olemaan yhteydessä Herttoniemen Autokeskukseen.
Ystävällisin terveisin,
Sirkka Antiala
GM Finland Oy
Asiakaspalvelukeskus
MINÄ
Ette voi olla tosissanne. Tuote on teidän valmistamanne ja teidän myymänne virheineen. Eihän virhe voi mitenkään olla vaihtoautoliikkeen vastuulla. Mitäs jos olisin ostanut sen suoraan edelliseltä omistajalta, olisiko hän ollut sitten vastuussa teidän maalausvirheestänne?Ottakaa nyt hemmetissää vastuu virheellisestä tuotteestanne ja korjatkaa se siihen kuntoon, kuin 4v autolta pitää voida odottaa. Tulen viemään asian niin pitkälle kuin tarve vaatii, jotta saan autoni ikäiseensä ja ajettujen kilometriensä mukaiseen kuntoon Opelin kustannuksella.
GM
Hei,
Puhkiruostumattomuustakuu on voimassa vain, kun kyseessä on pellin sisäpuolelta ulospäin tapahtuva ruostuminen. Liikkeltä saamamme tiedon mukaan kyseessä on ulkopuolinen vaurio, joten
kyseessä ei ole koritakuun alainen asia.
Käytetyn auton kaupassa virhevastuu on auton myyneellä liikkeellä, joten mahdolliset reklamaatiot tulee osoittaa myyjälle.
Ystävällisin terveisin,
Sirkka Antiala
GM Finland Oy
Asiakaspalvelukeskus
MINÄ
Miten se voi olla ulkopuolinen vaurio, kun maali on täysin ehjä päällä. Lisäksi se on molemmilla puolilla tismalleen samassa paikassa. Tässähän alkaa olemaan jo ihan huijauksen maku.
GM
Hei,
kehoitamme teitä olemaan yhteydessä myyjätahoon.
Ystävällisin terveisin,
Sirkka Antiala
GM Finland Oy
Asiakaspalvelukeskus
MINÄ
Kiitos tyhjästä. Tulen varmasti kertomaan tuotteidenne laadusta ja samoin jälkimarkkinoinnistanne jokaisella nettipalstalla jossa vain voin!
Tähän loppuivat viestit GM:ltä. Eli toisin sanoen GM-Finland sysää vastuunsa tekemistään maalausvirheistä toisen autokaupan vastuulle

Seat Toledo Tsi, Vw T4 Tdi.