Okei, ei oo kyllä sitä koodia antanut tähän mennessä, pelkkä kirottu egr.. Tänks enivei! Nyt on miinus irti taas jos nollaisi ja toimis uudella tiivisteellä paremmin. Egr:n vaihdon jälkeen tosiaan hetken kävi täysin tasaisesti tyhjää ja ilman valoa, kunnes oireet palasivat. ja 1405 koodi.FullMetal kirjoitti:kyllä siinä jos tupakin polttaa välissä niin saa sen 10 minuttia menemään aikaa, riippuu vähä kuin tiukan sätkän kääräsee.
en mä lukenu tätä topiccia muutaku rivien välistä ja tuskin se mitään egr koodeja aiheuttaa ( tai mistä sitä ooppelista koskaan tietää )
näyttää kuitenki että oot tuota egr venttiiliä rpäeltäny sen verran ahkerasti että oisko sun omilta jäliltä ne egr koodit siellä.
tuo vuotava multec tiiviste kyllä tekee tyhjäkäynnin säätömoottorin vikakoodin muistiin.
Astra G 1.6 8v tyhjäkäynti heijaa (säädin vaihdettu)
Re: Astra G 1.6 8v tyhjäkäynti heijaa (säädin vaihdettu)
joutuu ihan aivokuoresta taas miettimään ja aattelemaan mutta
mulla on semmonen kutka tuolla persereiän ympärillä että
jos niitä sokeita lätkiä laitetaan niin pitää myöskin tehdä moottorin ohjainlaitteeseen päivitys liittyen tähän tulppaamiseen.
mä en muista enää mitä moottoria tämä koski ( mahdollisesti oli kyseessä se 1.6 16v kone ) ainakin 2.2 ketjukoneessa on olemassa
tulppaus + ohjelmointi ihan tehtaan puolesta kenttäkorjausohjeena.
tosiaan tuo imusarjan välitiiviste ei maksa juuri mitään ni kannattaa kokeilla auttaako.
mulla on semmonen kutka tuolla persereiän ympärillä että
jos niitä sokeita lätkiä laitetaan niin pitää myöskin tehdä moottorin ohjainlaitteeseen päivitys liittyen tähän tulppaamiseen.
mä en muista enää mitä moottoria tämä koski ( mahdollisesti oli kyseessä se 1.6 16v kone ) ainakin 2.2 ketjukoneessa on olemassa
tulppaus + ohjelmointi ihan tehtaan puolesta kenttäkorjausohjeena.
tosiaan tuo imusarjan välitiiviste ei maksa juuri mitään ni kannattaa kokeilla auttaako.
Palataan taas vanhaan.. valo ei alunperinkään egr:n eikä tiivisteen vaihdolla sammunut, eikä tyhjäkäynti asettunut. Nyt saatiin uusi oire, nimittäin tyhjäkäynti usein jo 1500 kierrosta, ja melko usein pienemmälle vaihtaessa kytkin pohjassa tippuu 400 tai sammuttaa auton. Auto on muuten pirun siisti kaikin puolin ja leimassa, ja alle 250tkm ajettu, ei viitsisi paaliinkaan viedä, mutta ei kiinnostaa myöskään selvittää (liikkeen piikkiin) että mikä h*lv*tti sitä åpelia riivaa. Kun voi kuulemma olla ecukin paskana (briteistä saisi uuden satkun kieppeillä), ilmamassamittari, jne.. Kierrokset kyllä nousee vapaallakin riittävän korkealle joten nokan asentotunnistin tuskin kyseessä? Hirvittää tuo sammuilu jos välillä niitä tehostimiakin tarvii.. Tyhjäkäyntisäädin ja egr jo siis vaihdettu. Kaverin 16v koneessa (1.
, tuo sammuilu poistui kaasuläpän puunauksella mutta oman 1.6 8v läppäkotelo on siisti ja kesällä (varmuuden vuoksi ) puunattu.