B-ascona vikoja

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jt84
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jt84 »

Elikkä olis joitain vikoja paikantamatta asconassa..Suurin tai ainakin eniten vaikuttava vika on bensiinin kulutus. Soppaa menee ajolla kuin ajolla yli 15 litraa. Toiseksi erittäin vaikea ja huono käynnistyvyys (kylmänä ja lämpimänä). Kolmanneksi ohjaamossa ei oikein tarkene. Kaupungissa tulee vähän lämpimämpää ilmaa, mutta maantiellä jäätyy. :sad: Kolmanneksi ihmellinen tyhjäkäynti (3000-400rpm) ja ilman kaasua sammuminen. Päästää "tsup" -äänen sammuessaan ja haisee perkeleen pahalle?? Kone on siis 2.0s ja kaasarina weber 3636dcd ja sisäkurkut on 27mm (pitäisi olla säädöt kohdilla). Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä!

<font size=-1>[ This Message was edited by: jt84 on 2003-12-04 12:13 ]</font>
aaa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja aaa »

Bensankulutukseen: Millanen b-tankin korkki sulla on? Mulla oli b-ascossa joku lukollinen tarvikekorkki ja bensaa kulu kans joku 15 litraa. Vaihdoin alkuperäisen (lukottoman) korkin, ja kulutus tippui kymppiin. Eli se oli loiskinu korkista pihalle bensaa.
jt84
'Admiral'
'Admiral'

Kyllä mulla on siinä ihan alkuperäinen korkki.
Record ja Aroma
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Record ja Aroma »

Onpa roiskinu pensaa palijon korkista jos 5l/100km hölskähtelee. No mikäpä siinä.

Onko sulla monta antennia katolla? Minulla oli c-ascossa nelijä antennia ja kun otin niistä kaks antennia pois niin kulutus tippu kaks litraa. Olisko siinä antennissa vika.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Rekord ja Aroma on 2003-12-04 13:36 ]</font>
Bimmer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

Missäs kunnossa sytytysjärjestelmä on?
Onko bensapinta oikea?
Oletko tarkistanut termostaatin?
j-ptuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

moi! se käynnistyvyys löytyy melko varmaa sytkästä. bensaa menee 15l,kato ettei vuoda se kaasari jostain. puhdistitko kaasarin?? ostitko siihen sen ilman putsarin?? mulla meni saman kaasarin kanssa n.10l löpöä ja tyhjä käynti n.900rpm... mutta kato noi sytkän osat kaikki niin eiköhän se siitä ala "laulaa"
Suzuki gsxr
bikedrifters.fi
Omega-87
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Omega-87 »

Kylmyyteen sanoisin, että jos koneen lämmöt nousee normaalisti niin lämpparin kenno kannattaa uusia. Jos jostain vielä löytyy kuparisia normaalia tiheämpiä kennoja niin jo alkaa Asconassa tarkeneen.
Jos on vielä kärellinen sytytys niin käret uusisin ja säätäisin ensimmäisenä+sytytys. Jos ei auta niin tulpat+johdot ym, koska sytytyspuolen vikaanhan tuo viittaa.
Itse muistan Ascona ajoilta, että jos katkojan kärjet ei ole viimeisen päälle kunnossa niin mihinkään ei pääse ja bensaa lappaa pirusti.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Omega-87 on 2003-12-04 18:35 ]</font>
jt84
'Admiral'
'Admiral'

Ei ole yhtään antennia.. Viikonloppuna menee vaihtoon kondensaattori, pyörijä ja virranjakajan kansi. Kärjet jo vaihdoin ei vaikutusta. Sytytyskin on säädetty samalla. Ei vuoda kaasari ainakaan niin paljoa mistään että huomaisi. Viikonloppuna tulee myös 92 asteinen termostaatti ja alkuperinen (tiivis, ei reikäinen) ilmanputsari kotelo ja uusi putsari. Lämmöt tosiaan nousee noin puoleen väliin (joskus yli joskus alle). Tulpat ja johdotkin vaihdadan lauantaina. Katsotaan viikonlopun jälkeen mitä tapahtuu::
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Tosiaan tarkista/vaihda katkojan kärjet ja säädä kärkiväli oikeaksi n. 0,4 mm. Hanki myös mieluummin sellaiset kärjet, joissa on reikä keskellä, kestävät yleensä reiättömiä paremmin. Ennakot olisi myös syytä tarkistaa, tyhjäkäynnillä n. 10 astetta. Sytytyspuolelta lähtisin myös itse etsimään huonoa käynnistyvyyttä ja suuremmalla varmuudella se sieltä löytyy. Weberin 2-kurkk. kaasari on yleensä toimintavarma.
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Kannattaa myös tarkistaa, jos kaasari vasta vaihdettu, kaikki imusarjan tiivisteet, varsinkin kaasarin ja imusarjan välisen laipan.
j-ptuning
'Senator'
'Senator'

nii muuten onko sulla se sähkänen löpö pumppu paikallaan??
Suzuki gsxr
bikedrifters.fi
jt84
'Admiral'
'Admiral'

on sähkönen pumppu paikallaan.
jt84
'Admiral'
'Admiral'

no niin osat on vaihdettu (jakajan kansi, pyörijä, kondensaattori, 92 asteinen termostaatti), venttiilit ja sytytys säädetty. Tulos: tyhjäkäynti tasottui, mutta edelleen sammuu aina välissä ihmeellisesti, varoittamatta..? Kuluttaa edelleen paljon. Sisälle lämpiää enemmän, muttei maantiellä tarpeeksi? Alkaa oleen keinot vähissä..
JV-76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JV-76 »

Olen kans aika varma että imusarja vuotaa..tämä ei tosin liity siihen lämpö ongelmaan..johon voi olla syy että kenno olisi tukossa..jos lämmöt muuten on ok..?
j-ptuning
'Senator'
'Senator'

joo onko se tiiviste mikä tosta puuttui ni ok? ja voi olla että joudut laittaan sen toisen sisäkurkun sinne,ku kuulin vasta että muula saattaa olla isommat venat mun kannessa!
Suzuki gsxr
bikedrifters.fi
Vastaa Viestiin