Opel kadett sammuu(-91)
Ongelmani on että kadett sammuu lämpimänä.
käynnistyy kylmänä hyvin, kun ei päästää lämpöä nousemaan tarpeeksi niin ei käynti ongelmia, sitten kun päästää lämmön nousemaan niin sammuu, eikä lämpö ole vielä lähelläkään normaalia, pitää odottaa 2-3 tuntia jäähtymistä ja lähtee sitten taas hyvin käymään, malli on -91 sedan 1,6i kat.
käynnistyy kylmänä hyvin, kun ei päästää lämpöä nousemaan tarpeeksi niin ei käynti ongelmia, sitten kun päästää lämmön nousemaan niin sammuu, eikä lämpö ole vielä lähelläkään normaalia, pitää odottaa 2-3 tuntia jäähtymistä ja lähtee sitten taas hyvin käymään, malli on -91 sedan 1,6i kat.
Ensin tulisi mieleen sytkän boxi/puola. Sitten vaihtoehtoina myöskin moottorin lämpötilatunnistin(ei kyllä yleensä sammu totaalisesti tuon temppuilun takia), ruiskun boxi/polttoainepumpun rele ja oli tuossa joskus yhdellä tutulla semmoinen milenkiintoinen vika että virranjakajalle menevissä johdoissa oli jotain katkosta ja se tuppasi sammumaan juurikin lämpöisenä.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Njoo! Itselläni vm.90 e mallin raketti, ja siinä oli kans startti ongelmia varsinki lämpimällä koneella. Se ei kuitenkaan sammunu, mut käyntiin lähtö oli yhtä tuskaa. Epäiltiin puolaa tai induktio kelaa virranjakajassa. Mutta loppujen lopuksi löyty (kuulemma kadetin yleinen vika) vika virranjakajassa olevasta ohjainyksiköstä. Makso muistaakseni 15€ ja on nyt pelannu yli vuoden ku unelma. Kannattaa ainaki tuota katella...hinta ei kuitenkaan ole mikään päätähuimaava.
- Undertaker
- 'Diplomat'

*Onko toi virranjakajan ohjausyksikkö vaikee vaihtaa itse?*
Ei ollenkaan. Aukasee vaan virranjakajan ja vetasee sen pyörijän pois edestä. Tais olla kahdella ruuvilla kiinni siinä ja muutamalla liittimellä jotka vaan repasee irti ja iskee uuteen yksikköön kiinni. Mulla meni about 10min ku vaihdoin. Mut tosiaan tosta startti ongelmasta vielä, että se on kyllä tosi vittumaista ku ei koskaan tiedä millon lähtee käyntiin ja millon ei. Yleensä mulla ainaki ku odotteli 15min ja yritti uudestaan niin lähti. Mut sitte se teki lopullisesti lopun ku vaimoke jäi työpaikkansa parkkiin sillä keskellä yötä. Itsekki ku töihin lähti niin joutu aina vähä aikasempaa lähtee kokeileen ku ei koskaan ollu varma et lähteekö heti käyntiin vai ei.
edit: Tai siis riippuu tietenkin mikä kadetti sulla on. Tuo edellä mainittu ratkaisu löytyy ainaki 1.6i koneesta. Mutta esim 2.0 16v:ssä se ohjainyksikkö löytyy puolan alta josta menee johdot sitte virranjakajaan(induktiokelaan?).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Undertaker on 2003-12-07 17:46 ]</font>
Ei ollenkaan. Aukasee vaan virranjakajan ja vetasee sen pyörijän pois edestä. Tais olla kahdella ruuvilla kiinni siinä ja muutamalla liittimellä jotka vaan repasee irti ja iskee uuteen yksikköön kiinni. Mulla meni about 10min ku vaihdoin. Mut tosiaan tosta startti ongelmasta vielä, että se on kyllä tosi vittumaista ku ei koskaan tiedä millon lähtee käyntiin ja millon ei. Yleensä mulla ainaki ku odotteli 15min ja yritti uudestaan niin lähti. Mut sitte se teki lopullisesti lopun ku vaimoke jäi työpaikkansa parkkiin sillä keskellä yötä. Itsekki ku töihin lähti niin joutu aina vähä aikasempaa lähtee kokeileen ku ei koskaan ollu varma et lähteekö heti käyntiin vai ei.
edit: Tai siis riippuu tietenkin mikä kadetti sulla on. Tuo edellä mainittu ratkaisu löytyy ainaki 1.6i koneesta. Mutta esim 2.0 16v:ssä se ohjainyksikkö löytyy puolan alta josta menee johdot sitte virranjakajaan(induktiokelaan?).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Undertaker on 2003-12-07 17:46 ]</font>
- Undertaker
- 'Diplomat'

Joo ei siellä kovin montaa "boxia" ole, joten eiköhän se se ole. Mulla ainaki oli sellanen puol centtiä paksu ja vähä samanmallinen ku ois stop liikennemerkki katkastu poikki. Heh, et tollasia tuntomerkkejä tälläkertaa...Ei jaksa näin aamutuimaan alkaa mitään kuvia piirteleen ja laittaa tänne. Mut se kai se on.
Vaihdoin siihen toisen sysytysboksin(vanhasta virranjakajasta), vika ei tullut kuntoon, nyt se sammuu niin että kun lämpötila nousee niin alkaa hirvittävä ryskytys ja kierroslukumittari pomppii edestakaisin ennen kuin auto sammuu,
tää boksi siitä parempi ettei tarvitse odottaa kuin vartti niin lähtee käymään, käyn ostamassaa siihen aivan uuden yksikön, mutta voisiko olla että jokin hajottaa mun autossa ton yksikön? tulpanjohdot?,puola?, mun mielestä koko virranjakaja käy liian kuumana.
tää boksi siitä parempi ettei tarvitse odottaa kuin vartti niin lähtee käymään, käyn ostamassaa siihen aivan uuden yksikön, mutta voisiko olla että jokin hajottaa mun autossa ton yksikön? tulpanjohdot?,puola?, mun mielestä koko virranjakaja käy liian kuumana.
- Undertaker
- 'Diplomat'

No piru, paska homma. Mut kyllä se uus yksikkö kannattaa ostaa niin näkee onko siinä vika. Mutmut, mitähän jos sekään ei auta. Ei se kyl tulpanjohdoista voi johtuu sen "kuumeneminen", koska eihän ne johdot voi mitenkään liikaa antaa virtaa. Enemminki liian vähä. Käy mittauttaa jossain puolan virrat. Ja kannattaa mitata jossain missä on kunnon laitteet, on meinaan puolassa melkoset voltit. Hajotettiin oma mittari ku mentiin tunkemaan siihen. Toinen juttu joka voi auttaa on bensapumpun rele. Käytä irti sitä bensapumpun relettä ja kato millaset ne liittimet on siinä. Saattaapi olla hapettuneet. Eli se bensapumpun rele on yleensä auton vasemmanpuolen etuiskarin yläkiinikkeiden lähellä sellanen 5cm pitkä neliskanttinen rasia.
edit: ei tartte piitahnoja
<font size=-1>[ This Message was edited by: Undertaker on 2003-12-09 11:03 ]</font>
edit: ei tartte piitahnoja
<font size=-1>[ This Message was edited by: Undertaker on 2003-12-09 11:03 ]</font>
- Undertaker
- 'Diplomat'

hinta oli 29 €, motonetistä. http://www.motonet.fi.