Vectra B -96 2.0 -> "oil lack" mm...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
maxiz
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja maxiz »

Mitä toi "oil lack" info ruudussa tarkoittaa. Se ilmoittelee sitä matka ajossa aika usein. (5krt./150km). Sitten toisinaan tulee autoa sammuttaessa teksti "check oil level"
Öljyä ainakin on riittävästi joten onko öljypaine vähissä tai jokin anturi vika ..taas?
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

On tuo teksti munkin Vecun mittaristoon väliin ilmestynyt. Tarkoittaa öljynpinnan alhaisuutta (tasoanturi) mutta mulla ainakin väliin hauskuuttaa turhan takia eli anturivika todennäköisesti.
vecculi96
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vecculi96 »

Sama juttu minulla auton oston jälkeisestä öljynvaihdosta lähtien. Silloin ylitäyttivät koneen ja epäilenkin, että se aiheittaa anturin sekoilun.
Cyrbanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Cyrbanen »

Jees. Sama kävi mulla viikonloppuna. Ajelin Helsingistä Poriin ja yhtäkkiä ilmestyi "Oil lack" tauluun. Olin ennen lähtöä tarkistanut öljymäärän ja tämä olikin aika outo juttu. Laitoin saman tien öljyä koneeseen 3/4 litraa ja viesti häippäsi ruudusta.

Kun palasin Porista sunnuntaina ja saavuin kotiin, niin moottorin sammuttaessani ruudussa vilahti jälleen tuo "Oil lack".
Hirveessä vitutuksessa aamulla tarkistin kylmästä koneesta öljytikusta tilanteen ja nyt öljyä olikin liikaa...anturivika ilmeisesti nostaa päätään...perhana.
Sitä se on...
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Tota "Oil Lack" tekstiä en ole koskaan kuullutkaan. "Check Oil Level" on sitäkin tutumpi. Onko toi "Oil Lack" sitten jokin seuraava aste tosta "Check Oil Level" varotuksesta?
Vastaa Viestiin