Sumuvalojen asentaminen -93 A Vectraan
Kaverilla oli ylimääräset sumarit ja ajattelin laittaa ne omaan veccuun kiinni. Sen verran vilkasin puskurin taakse että siel on kiinnikepaikat, mutta tuo reikien tekeminen vähän arveluttaa. Kannattaisi varmaan käydä ottaa mitat jostain puskurista missä nuo on alkuperäisesti. Suurin ongelma on piuhoituksen kanssa. Onkohan tuossa puihoitus valmiina kojetaulusta sulakerasialle vai joutuuko johdot vetää itse? Etusumareilla on ilmeisesti oma releensä niin missäköhän tuo sijaitsee? Saako niitä liittimiä joihin sumarinjohdot tulee kiinni ostettua jostain?
Tsau!On 2002-07-30 10:41, kelju75 wrote:
Kaverilla oli ylimääräset sumarit ja ajattelin laittaa ne omaan veccuun kiinni. Sen verran vilkasin puskurin taakse että siel on kiinnikepaikat, mutta tuo reikien tekeminen vähän arveluttaa. Kannattaisi varmaan käydä ottaa mitat jostain puskurista missä nuo on alkuperäisesti. Suurin ongelma on piuhoituksen kanssa. Onkohan tuossa puihoitus valmiina kojetaulusta sulakerasialle vai joutuuko johdot vetää itse? Etusumareilla on ilmeisesti oma releensä niin missäköhän tuo sijaitsee? Saako niitä liittimiä joihin sumarinjohdot tulee kiinni ostettua jostain?
Tässä toivottavasti jotain apua...
Reikien tekemisellä tarkoitat tieten itse siihen puskuriin niitä reikiä, joista valo sitten kajastaa, vai? Ainakin ennen faceliftiä olevissa Vecuissa on niissä puskurin kulmapaloissa valmiiksi "uritetut" kohdat, joiden mukaan voi leikata paikat alkuperäisille sumareille. En kyllä tiedä minkälainen tilanne on faceliftin jälkeen...
Johdoituksesta sen verran, että kyllä ne johdot ovat valmiiksi. Ainakin itselläni on vaikka auto onkin ns. karvalakkimalli
Rele sijaitsee myös sulakerasiassa (tosin se täytyy hankkia jostain).
Jos tarkoitat niitä liittimiä alkuperäisiin johtoihin, niin niitä yleensä saa hyvin varustetuista autosähkötarvikeliikkeistä. Olivat muistaakseni Boschin liittimiä...
Tähän kun vielä lisäät alkuperäisen katkaisimen, niin vòila
Kiitokset neuvoista. Sen verran oon itsekkin tuota katsellu että sulakerasiassa on paikka etusumareiden sulakkeelle ja releelle. Täytyy vielä katsoa et lähteekö sieltä releen takaa mitään johtoja konehuoneen puolelle. Sumareidenkytkimen ja releen kävin eilen tilaamassa länsiautosta, tulee kustantamaan jonkun 30 eetuu mut ompanhan sitten siisti ainakin se kytkin (ei oikee kehtaa alkaa virittelee mitää tarvikevipuja kojelautaan)
-
O-Mobilisti
- 'Kadett'

Mites tuleeko siihen puskurille asti valmiina olevien johtojen väliin viel joku liitin, kun A1 Veccussa johdot on 3 napaisella liittimellä ja A2 sumarit on 2 napaiset??? Kaikki releet ja muut pelaa mut täytyykö säveltää itse tuo liitos? Ei ollutkaan ihan ( kuitenkin lähes...) plug- in tapahtuma tuo sumareiden asennus.
BMW E61 535D, Alfa Romeo 156 2.0 JTS
-
O-Mobilisti
- 'Kadett'

Ihan ohimennen pakko huutaa, et laita mielummin lisäpitkät kuin sumarit jos meinaat pimeellä jostain nähdä. Sumareiden valaisemalla alueella jos esim. hirvi sattuu tulemaan, ni et kerkee ees housuus paskoa ku se on jo sylissä.O-Mobilisti kirjoitti:Nyt auto tuli omistukseen ja sumarit saatava toimimaan syksyn pimeille.
Eli A1-vectrassa on A2:sen sumarit, miten nuo johdotukset käy yksiin? Kun tosiaan pitäis yhdistää nuo 3- napaiset 2 napaisiin?
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05