Kadett E -90 1.6i --> 95E10 bensan käyttö
Kadett E -90 1.6i --> 95E10 bensan käyttö
Haulla en löytänyt aiheesta mitään, joten ajattelin kysästä tässä. Eli mahtaako jollakin olla kokemuksia tuosta 95 E10 käytöstä otsikon mukaisessa Ruisku/katalysaattori raketissa, mitä mahtaa tykätä ?
Opel Vectra B -97, Opel Vectra C STW 1.8 -04, Opel Vectra C STW 2.2Direct -04 *varastettu* , Opel Astra F Caravan -96, Opel Astra G -01. +Paljon muunmerkkisiä.
Re: Kadett E -90 1.6i --> 95E10 bensan käyttö
mä ajelen ainakin c18ne ja c20ne koneella 95E10 bensalla ja pelaa normaalisti.
kaikkiin muihin ooppeleihin toi 95e10 passaa paitti 2.2 litraiseen jenkkikoneeseen jossa on suorasuihku. eli 22yh.
mun käsittääkseni tuolla sun kadetilla saa ajaa re85 bensallaki koska kuulemma passaa tuohon mun 1.8 ykspisteruiskuun ilman mitään muutoksia.
2.0 ne koneeseen sitten kuulemma piti vaihella suutinta ja nostaa bensapaineita mutta jos näitä ei tee ni vissiin aiheutti jotaki kylmäkäynnistysongelmia joita mulla
on jo ihan riittävästi muutenkin ku akku on niin vitun paska.
kaikkiin muihin ooppeleihin toi 95e10 passaa paitti 2.2 litraiseen jenkkikoneeseen jossa on suorasuihku. eli 22yh.
mun käsittääkseni tuolla sun kadetilla saa ajaa re85 bensallaki koska kuulemma passaa tuohon mun 1.8 ykspisteruiskuun ilman mitään muutoksia.
2.0 ne koneeseen sitten kuulemma piti vaihella suutinta ja nostaa bensapaineita mutta jos näitä ei tee ni vissiin aiheutti jotaki kylmäkäynnistysongelmia joita mulla
on jo ihan riittävästi muutenkin ku akku on niin vitun paska.
Kohta kymppitonnin ajellut 95E:llä ao. Kadetilla ja en mitään kummallisuuksia ole havainnut. Hyvin on toiminut kesät talvet ja katsastuksessa hyvät päästöt. Maantiellä menee alle 7 litran, kaupungissa tuo automaatti tykkää sitten hörppiä enemmän. 98:ia en ole edes kokeillut.
Opel Astra Caravan Diesel Automatic -01, Muu merkki auf Deutschland, Opel Vectra 1,8 CDX -95, Opel Astra Caravan 1,6 16V -97, Opel Kadett 1,6 Automatic -90, Opel Vectra CD 2,0 -93
Ei ne nyt ihan noin sopeutuvaisia ole.FullMetal kirjoitti:mun käsittääkseni tuolla sun kadetilla saa ajaa re85 bensallaki koska kuulemma passaa tuohon mun 1.8 ykspisteruiskuun ilman mitään muutoksia.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Joo ei taida "edes" 1.8 yksipisteruisku pystyä +30% polttoainetarvetta kompensoimaan 
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Ei se lisäpolttoaineen tarve nyt ihan 30% ole,. Serkun Saab säädettiin hiljattain tolle 85:lle ja n. 12% oli lisäpolttoaineen tarve...
Asentajille kiperä kysymys, että mihin kohti autoa 5% lisäys etanolia vaikuttaa ?=) tästäpä onki ollut juttua jo kovasti !
Katoppa herra TJT ku mä kysyin jo tätä tuolla re85 eatnolikeskustelussa ja siellä sanottiin näin.TJT kirjoitti:Joo ei taida "edes" 1.8 yksipisteruisku pystyä +30% polttoainetarvetta kompensoimaan
Re: E85 käyttö.
ViestiKirjoittaja madi päivämäärä Ke Syys 12, 2012 7:00 am
FullMetal kirjoitti:en nyt jaksanu lukea kaikkea 35 sivua läpi tästä aiheesta mutta oliko täällä jotakin omakohtaista kokemusta jollakin
tuosta re85 bensasta 2.0 8v / 1,8 8v koneessa ( c20ne ja c18ne)
pelaako raakana vai onko pitäny lantrata tuota "normi" e10 bensaa sekaan?
en ole ite ajanu metriään re85 bensalla millään vehkeellä.
kiinnostas vähä tietää miten kulutukset tai käynnistykset on menny aamuisin?
oikeestaan vois alottaa uuden topicin ja tehä stickyn re85 soveltuvuus eri opel moottoreihin.
muokkaan sen verran ku searchilla tän hain ni ei mua virittäminen kiinosta paskan vertaa, kysyn vaan että TOIMIIKO esimerkiksi c20ne moottori
re85 bensalla jos sitä on tankattu tyhjään tankkiin. luin sen verran että kulutus kasvaa 30% mutta sillä ei ole seksuaalista merkitystä hintaeron ollessa 60snt / litra.
Toimii c20ne koneessa ja c18ne koneessa toimii raakanakin mutta suuttimet pitää vaihtaa melkein ensimmäisenä joihinkin yli 300cc suuttimiin
Kylmä käynnistys tulee olemaan yli -5 pakkasilla heikkoa jos suuttimet on tuon kokoiset pienemmillä ei meinaa pärjätä +5 lämpimälläkään
Ja kyllähän tuo on 70snt halvempaa
itse en ole vielä kokeillut mutta mulla on pihalla tuo 1.8 litrainen multec moottorilla varustettu vectra. vitun hankalaa vaan ku sitä bensaa ei saa ihan joka paikasta ni ei oo jaksanu lähtä ajeleen ja kokeilemaan.
tosiaan täältä on turha kysellä näköjään että voiko sitä laittaa vai eikö voi---ei saa selvää kun sanotaan vaan juuta tai jaata
Kokeilen itte ja totean itse itselleni että toimiiko vai eikö toimi niin pääsee helpoimmalla.
Ei nyt ihan ole "ilman mitään muutoksia".FullMetal kirjoitti:Katoppa herra TJT ku mä kysyin jo tätä tuolla re85 eatnolikeskustelussa ja siellä sanottiin näin.TJT kirjoitti:Joo ei taida "edes" 1.8 yksipisteruisku pystyä +30% polttoainetarvetta kompensoimaan
Toimii c20ne koneessa ja c18ne koneessa toimii raakanakin mutta suuttimet pitää vaihtaa melkein ensimmäisenä joihinkin yli 300cc suuttimiin
Kylmä käynnistys tulee olemaan yli -5 pakkasilla heikkoa jos suuttimet on tuon kokoiset pienemmillä ei meinaa pärjätä +5 lämpimälläkään
Ei mulla muuta...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
eikähän se madi meinannu että toimii c18ne koneessa raakanakin ja c20ne suuttimet vaihdettava isompiin. harvemmin on SUUTTIMIA monikossa tuossa ykspisteruiskussa.
Ihan miten vaan.Täräytä tankki täyteen niin katsellaan miten hyvin toimii sellaisenaan 
E85 Etanoli käyttöisen bensa autohan vaatis jo normaalia kestävemmät polttoaineletkut alle.. syöpymisongelmat ! Bensapumppuhan on kans sellainen, joka ei vakiona tahdo toimia sen kanssa ! Suutinongelmia kans on ollut ja sytytysennakko pitää säätää palamisen mukaisesti ! E85 hinta jos on 1e litralta, niin siinä tulee 40% enemmän kulutusta, joten 1.40e/l ei kuulosta siltikään pahalta, kunhan saa auton toimimaan sen kanssa 
joo sitä ku ei täällä landella saa mistään.TJT kirjoitti:Ihan miten vaan.Täräytä tankki täyteen niin katsellaan miten hyvin toimii sellaisenaan
toimiihan tuo ladaki vaikka on bensan seassa puolet dieseliä..
Juu ja vaikka kaataisi lamppuöljyä tankkiin. Tehoja litratilavuuteen nähdenkin on varmasti huikeastiFullMetal kirjoitti: toimiihan tuo ladaki vaikka on bensan seassa puolet dieseliä..
Eipä silti, diesel ja alkoholi on muutenkin hyvin vertailukelpoisia keskenään.
Edelleenkin väitän, ettei C18NZ toimi RE85:llä ilman MITÄÄN muutoksia ongelmitta, vaikka mikä olisi...
- Paska Omena
- OCF Member

Jatketaan OT:tä: Niin toimi vanha Volvokin, vaikka oli vielä yks tulpanjohto poikki ja toinen huono. Vaan eipä toiminut kaverin Taunus vaikka se kävi kaikillaFullMetal kirjoitti:toimiihan tuo ladaki vaikka on bensan seassa puolet dieseliä..
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97