Hei ,minkä asteinen termari on astra 1.7 cdti:ssä, -vm 2005,maantie ajossa näyttää ajotietokone 86-88 lämpötiloja 5 asteen ulkolämpötiloilla.
Lämmityslaite ei mitää järin kuumaa puhalla tollasella moottorin lämpötiloilla,paletuuko em. autossa talvella ???
Olen vasta hiljattain ostanut auton,eikä ole oikein tietoa talvi ominaisuuksista.
Ja toinen asia,voiko tuota keskikulutusnäyttöä nollata mitenkään ? en oikein ymmärä noita näytön lukemia,eka vasemmalta on hetkellinen kulutus,mikä keskellä,ja mikä oikella,ja voiko näitä nollata,ja mieten ????
termostaatti asiaa
Re: termostaatti asiaa
Termostaatti on 92 - asteinen. Eli alkaa avautumaan tuossa lämpötilassa.
Riippuu hieman auton varustetasosta... automaattisella ilmastoinnilla varutetuissa on ainakin sähköinen lisälämmitysvastus siellä lämppärin kotelon sisällä. Talvella todennäköisesti joutuu tukkimaan sitä jäähdyttäjän edessä olevan ritilää.
Ajotietokoneen varmaan voi resetoida... auton manuaalista pitäisi löytyä siihen ohje, kuten myös noihin näytön lukemiin.
Riippuu hieman auton varustetasosta... automaattisella ilmastoinnilla varutetuissa on ainakin sähköinen lisälämmitysvastus siellä lämppärin kotelon sisällä. Talvella todennäköisesti joutuu tukkimaan sitä jäähdyttäjän edessä olevan ritilää.
Ajotietokoneen varmaan voi resetoida... auton manuaalista pitäisi löytyä siihen ohje, kuten myös noihin näytön lukemiin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
-
pannacotta
- 'Kadett'

Tohtiiko kuinka tukkia eturitilää ko. autossa. Tuli mieleen että kun ei ole tuota lämpömittaria josta seurata lämmön nousuja ja sitten turbon ylikuumeneminen. Onko pelkoa em asioista .
Astrasta en niin tiedä, mutta itsellä oli Vectrassa koko puskurin alaosan ritilä tukittuna. Lämmöt nousi nopeammin, eikä ollut ongelmia ylilämmön suhteen. Turbohan ottaa kylmää imuilmaa talvella, joten tuskinpa ylikuumenee.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Hei !
Onhan tuossa ajotietokoneessa lämmönnäyttö,jos sellainenon.Eilen kun tulin töistä,ulkolämpötila n.6 astetta ajomatka kotiin 11 km josta 80 kympin aluetta n. 2 km.
Perillä lämmöt 83 as.Termostaatilta lähtevä paksu letku aivan kylmä,eli termari ei ollut edes auennut ???
Entinen opel oli astra - 99 2.0 litran koneella,81 hv hidas oli sekin lämpöjä nostamaan,mutta tämä 1.7 cdti -vm 2005 taitaa olla yliveto.onkos muilla 1.7 opelit samanlaisia ? eeberikin mulla tossa on, olen,sen verran kokeillut että toimii,ja sekin vissiin lähtee päältä pois 80 lämpötilassa.tuo 80 as. ei riitä kovemmilla pakkasilla
työntämään lämpöä sisälle !
Onhan tuossa ajotietokoneessa lämmönnäyttö,jos sellainenon.Eilen kun tulin töistä,ulkolämpötila n.6 astetta ajomatka kotiin 11 km josta 80 kympin aluetta n. 2 km.
Perillä lämmöt 83 as.Termostaatilta lähtevä paksu letku aivan kylmä,eli termari ei ollut edes auennut ???
Entinen opel oli astra - 99 2.0 litran koneella,81 hv hidas oli sekin lämpöjä nostamaan,mutta tämä 1.7 cdti -vm 2005 taitaa olla yliveto.onkos muilla 1.7 opelit samanlaisia ? eeberikin mulla tossa on, olen,sen verran kokeillut että toimii,ja sekin vissiin lähtee päältä pois 80 lämpötilassa.tuo 80 as. ei riitä kovemmilla pakkasilla
työntämään lämpöä sisälle !