AF40 Öljynvaihto - Suosittelen.
AF40 Öljynvaihto - Suosittelen.
Tein juuri automaattiin öljynvaihdon. -08 CDTI 150hv vectra 118tkm.
Askin öljynvaihto ei kuulu normaaleilhin huoltotoimenpiteisiin. Pitää ostaa erikseen.
Aiemmin 2-3, 3-2 vaihdot olivat nykäiseviä, välillä vaihto oli hidas. Vaihteisto tuntui väljältä.
Tein vaihdon itse vaihtamalla vaihteiston öljypohjassa olevat ~3 litraa kahdesti. Lyhyt käyttö välissä.
Täytin saman verran kuin poistin öljyä. Käytin GM:n omaa AF40 vaihteistoon tarkoitettua ATF öljyä (10-15€/litra) Löytyy hyllystä automuovikemiltä.
Kuulemma ei toimi Dexron III litkujen kanssa.
Vanha öljy oli hyvin tummaa, ei tuoksunut ATF:ltä ja oli ennenkaikkea kovin juoksevaa.
Vaihteisto toimii nyt vaihdon jälkeen niin kuin sen kuuluukin.. Olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin, kun vaan aina ehtisi..
Kun vaihdatte, niin katsokaa tarkkaan oikea täyttöaukko. T50 torx vaihdekaapelin kupeessa, tiukassa. Askissa ei öljytikkua. Poistopropussa on "mittaputki"
http://saabworld.net/f69/how-replace-au ... -b284-900/
Askin öljynvaihto ei kuulu normaaleilhin huoltotoimenpiteisiin. Pitää ostaa erikseen.
Aiemmin 2-3, 3-2 vaihdot olivat nykäiseviä, välillä vaihto oli hidas. Vaihteisto tuntui väljältä.
Tein vaihdon itse vaihtamalla vaihteiston öljypohjassa olevat ~3 litraa kahdesti. Lyhyt käyttö välissä.
Täytin saman verran kuin poistin öljyä. Käytin GM:n omaa AF40 vaihteistoon tarkoitettua ATF öljyä (10-15€/litra) Löytyy hyllystä automuovikemiltä.
Kuulemma ei toimi Dexron III litkujen kanssa.
Vanha öljy oli hyvin tummaa, ei tuoksunut ATF:ltä ja oli ennenkaikkea kovin juoksevaa.
Vaihteisto toimii nyt vaihdon jälkeen niin kuin sen kuuluukin.. Olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin, kun vaan aina ehtisi..
Kun vaihdatte, niin katsokaa tarkkaan oikea täyttöaukko. T50 torx vaihdekaapelin kupeessa, tiukassa. Askissa ei öljytikkua. Poistopropussa on "mittaputki"
http://saabworld.net/f69/how-replace-au ... -b284-900/
Re: AF40 Öljynvaihto - Suosittelen.
fiksusti tehty ku vaihdoit. moni ei varmaankaan vaihda enne ku hajoo loota.
niin, 80000 km / 72kk ois sellanen ihanne aika. tossa ajassa nyky ATF on jo paskaa suoraan sanottuna.muikku kirjoitti:Olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin, kun vaan aina ehtisi..
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Mulla ois tota öljyä hyllyssä 3 litraa. Jäi omaan vaihtamatta. Voisin myydä sopuhintaan, jos jollain tarvetta.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Moi. Laita yv niin tehdään kaupat.
12e/l ostin viimeksi automuovikemistä.
12e/l ostin viimeksi automuovikemistä.
Moro, tää mun litku on GM 93160393. Aut. transmission oil.
3 avaamatonta litran purkkia. Ainoo et kyljessä lukee näköjään best before 6/12. Ollut mulla huoneenlämmössä hyllyllä 1½ vuotta. Ostettu aikanaan Automuovista.
Jos kelpaa niin 20 egee / 3 litraa?
3 avaamatonta litran purkkia. Ainoo et kyljessä lukee näköjään best before 6/12. Ollut mulla huoneenlämmössä hyllyllä 1½ vuotta. Ostettu aikanaan Automuovista.
Jos kelpaa niin 20 egee / 3 litraa?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Jopa VW on muuttanut nykyään automaatit 60tkm öljynvaihdolle ja syystäkin.... Pätee kaikkiin muihinkin, se öljynvaihto on kaikkein halvin remontti 
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Tarkoitus kans uuden hankinnan tomaattiloodasta pitää hyvä huoli eli huoltoja tarpeeksi usein 
Pitäis kanssa volkkariin vaihdattaa öljyt...alustava hinta-arvio n.350€. Taisi olla 12l öljyä, tiiviste ja suodatin + työt.