C Vectran takajousi poikki
C Vectran takajousi poikki
Käytin tänään C mallin farkku Vectraa leimalla ja ilmeni että apukuskin puoleinen takajousi oli mennyt poikki...
Auto on vuoden 2007 mallia ja tuossa on tuo säädettävä IDS alusta
Mitähän kustantaa jousen/jousien vaihto taakse ja pitääkö tuossa olla erityyppiset jouset vs. vakioalusta kun on tuo säädettävä alusta?
Paljon on täällä puhuttu C Vectran alustan ongelmista ym. kolinoista mutta onko tuo normaalia tuon ikäiselle autolle?
Jotenkin tuntuu mulla olevan huonoa säkää Opeleissa kun aikaisemmassa H Astra farkussa meni myös takajousi poikki eikä autolla ollut ikään tuolloin kuin vajaa 3 vuotta. Katsastusmieheltä tuli sen verran lohdutusta että on "hyvin yleistä saksalaisissa autoissa nykyään"...ilmeisesti jousissa käytettävä materiaali on liian kova ja murtuu helposti(?)
Auto on vuoden 2007 mallia ja tuossa on tuo säädettävä IDS alusta
Mitähän kustantaa jousen/jousien vaihto taakse ja pitääkö tuossa olla erityyppiset jouset vs. vakioalusta kun on tuo säädettävä alusta?
Paljon on täällä puhuttu C Vectran alustan ongelmista ym. kolinoista mutta onko tuo normaalia tuon ikäiselle autolle?
Jotenkin tuntuu mulla olevan huonoa säkää Opeleissa kun aikaisemmassa H Astra farkussa meni myös takajousi poikki eikä autolla ollut ikään tuolloin kuin vajaa 3 vuotta. Katsastusmieheltä tuli sen verran lohdutusta että on "hyvin yleistä saksalaisissa autoissa nykyään"...ilmeisesti jousissa käytettävä materiaali on liian kova ja murtuu helposti(?)
Re: C Vectran takajousi poikki
Alkuperäiset maksaa varmana hunajaa itse suosittelisin jotain h&r 30-40mm sarjaa, mulla kun vaihdoin h&r 40mm sarja niin siinä oli että soveltuu ids alustan kanssa. Jokatapauksessa jos meinaat vaihtaa vain yhden jousen, kannattaa vähintään vaihtaa samalle akselille mollemmat jouset
Jousia kannattaa kysellä automuovista konalassa Hankasuontie 7 hki 0207 120500 aukiolo 08.00 - 17.00 (entinen osatoimitus), tai us-parts Holkkitie 10 hki (klo 9-17) (09) 25 131 850
Ps: ihan normaalia tuo on onhan sulla jo 5vuotta vanha ja voi se mennä vaikka viikon vanhastakin poikki esim jos ajaa hidastetöyssyyn lujaa niin voi mennä poikki kaikki riippuu ajotavasta miten kestää
tuolla juttua c vectran jousista http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... 29&start=0
Jousia kannattaa kysellä automuovista konalassa Hankasuontie 7 hki 0207 120500 aukiolo 08.00 - 17.00 (entinen osatoimitus), tai us-parts Holkkitie 10 hki (klo 9-17) (09) 25 131 850
Ps: ihan normaalia tuo on onhan sulla jo 5vuotta vanha ja voi se mennä vaikka viikon vanhastakin poikki esim jos ajaa hidastetöyssyyn lujaa niin voi mennä poikki kaikki riippuu ajotavasta miten kestää
tuolla juttua c vectran jousista http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... 29&start=0
Mites nuo Motonetin jouset Vectra C farkun sport alustalle?
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=67-6170
Onko mistään kotoisin?
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=67-6170
Onko mistään kotoisin?
itse en osta motonetistä autoon kuin öljyt, polttimot ja jotain pientä, muut osat automuovista tai astrax oy.ltä. h&r jousisarja maksaa noin 200-230€ ja voin sano että ajettavuus ihan eri maata kuin alkuperäisillä sport jousilla 
Turha niitä Motonetin osia on pelätä, ei niillä ole takahuoneessa pajaa missä ne niitä itse tekisi...Gts03 kirjoitti:itse en osta motonetistä autoon kuin öljyt, polttimot ja jotain pientä
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
en pelkääkkään mutta lähes samalla hinnalla saa laadukkaampia osia kun osaa etsiä oikeasta paikasta 
Suurelta osin ne on ihan samaa tavaraa kuin ne "oikeasta paikasta" ostetut. Toisissa osissa muualta saa halvempaa, joskus mätänetti on halvin eli kannattaa ihan oikeasti vertailla eikä vaan mennä sinne "oikeaan paikkaan" 
Postimyynnistä ei kannata ostaa kun ei tiedä mitä tulee, mutta jos siellä tiskillä käy ja voi varmistaa ettei tule mapcoa tms. kuraa niin ihan samaa ne muutkin myy.
Postimyynnistä ei kannata ostaa kun ei tiedä mitä tulee, mutta jos siellä tiskillä käy ja voi varmistaa ettei tule mapcoa tms. kuraa niin ihan samaa ne muutkin myy.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mun puolesta muut voi ostaa mistä tahansa osat mainitsin vain nyt mistä itse olen saanut aina oikeat osat ja laatu tavaraa. Esimerkkinä motonetin koiranluut kesti vähän vajaa puol vuotta, alkuperäiset kesti melkein 2 vuotta 
Oliko oikein Motonetin tekemät?
Harvassa on ne liikkeet jotka eivät myy ns. tarvikeosia ollenkaan. Jopa merkkiliike myy, alkuperäisenä...
Ostit ne osat mistä tahansa, niin itse siinä pitää olla tarkkana mitä sieltä saa.
Harvassa on ne liikkeet jotka eivät myy ns. tarvikeosia ollenkaan. Jopa merkkiliike myy, alkuperäisenä...
Ostit ne osat mistä tahansa, niin itse siinä pitää olla tarkkana mitä sieltä saa.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
sen oon huomannut aina sun kommenteistä että sä n....t pilkkua minkä kerkeet 
Edit: tarkotin nyt sitä et hirvee vääntäminen jos en ite osta mätänetistä, niin kuin sanoin muut saa ostaa mistä huvittaa eiköhän tämä jo riitä tästä
Edit: tarkotin nyt sitä et hirvee vääntäminen jos en ite osta mätänetistä, niin kuin sanoin muut saa ostaa mistä huvittaa eiköhän tämä jo riitä tästä
Kyllä Tuomas on ihan oikean asian jäljillä tässä.Gts03 kirjoitti:sen oon huomannut aina sun kommenteistä että sä n....t pilkkua minkä kerkeet
Se on ihan yksi lysti mitä siellä kaupan seinässä lukee, samaa tavaraa useimmat myy.
Motonetistä saa monesti jopa GM hologrammitarroilla varustettuja osia.
"motonetin" koiranluutkin tulleet todennäköisesti samalta tehtaalta kuin "hessumobiilin" tai "fixuksen koiranluut"
Automuovista joskus kyselin calibraan alkuperäistä putkistoa ja aikansa selattuaan totesivat, että kannattanee ostaa muualta kun samaa kiinankuraa ovat .GM leima laatikossa vaan nostaa hintaa moninkertaiseksi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Voi kumpa mullakin olis autojen kanssa noin "huono" tuuri...LepopeL kirjoitti: Jotenkin tuntuu mulla olevan huonoa säkää Opeleissa kun aikaisemmassa H Astra farkussa meni myös takajousi poikki eikä autolla ollut ikään tuolloin kuin vajaa 3 vuotta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sori ot, mutta motonetin putket ovat hyvin usein suomalaista fennosteelin tuotantoa. Olen kerran nähnyt jopa nimenomaan calibran keskiputken, jossa oli gm:n tarra ja tämä putki oli fennosteelin tekemä!TJT kirjoitti:Kyllä Tuomas on ihan oikean asian jäljillä tässä.Gts03 kirjoitti:sen oon huomannut aina sun kommenteistä että sä n....t pilkkua minkä kerkeet
Se on ihan yksi lysti mitä siellä kaupan seinässä lukee, samaa tavaraa useimmat myy.
Motonetistä saa monesti jopa GM hologrammitarroilla varustettuja osia.
"motonetin" koiranluutkin tulleet todennäköisesti samalta tehtaalta kuin "hessumobiilin" tai "fixuksen koiranluut"
Automuovista joskus kyselin calibraan alkuperäistä putkistoa ja aikansa selattuaan totesivat, että kannattanee ostaa muualta kun samaa kiinankuraa ovat .GM leima laatikossa vaan nostaa hintaa moninkertaiseksi.
Calibra C20XE + Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t